R100RS choke :?

Hoe groter de zuigers en of langer de slag, des te lager 't stationair rpm mag denk ik. (grofweg)


Als ik de mijn op 25% teveel rpm-stationair zet (=1500rpm) zal ie koud met choke misschien ook wel verzuipen. :?


(had Ralf de zijne ook niet op 800rpm dan?)
 
Die he't toch een 800 en jij een 1000cc? :P



Maar je hebt gelijk, zal wel kloppen. Is er geen middenweg mogelijk dan? Dus kouwe start die het beste gaat bij halve/kwart of 3kwart choke ofzo?

En als ie afslaat door de choke, hoe zien dan de bougies er daarna uit?


[me]Ja sorry, als je nou een cb had gekocht ha'k je veel gerichter kunnen helpen. Nu ben'k na bovenstaande geneuzel uitgel#ld. :X [/me]
 
Die he't toch een 800 en jij een 1000cc? :P



Maar je hebt gelijk, zal wel kloppen. Is er geen middenweg mogelijk dan? Dus kouwe start die het beste gaat bij halve/kwart of 3kwart choke ofzo?

En als ie afslaat door de choke, hoe zien dan de bougies er daarna uit?


[me]Ja sorry, als je nou een cb had gekocht ha'k je veel gerichter kunnen helpen. Nu ben'k na bovenstaande geneuzel uitgel#ld. :X [/me]

Ik wou een boxer |( :P

:+ Ik kan de sjook er nog geen milimeter opgooien, dan gaat ie al uit B|

Oh, en de bougies zijn als boven omschreven mooi bruin. Kan het zijn dat er iets niet goed zit, waardoor alle lucht direct ontnomen wordt of zo??

Raluf, BMwerner, jullie hebben toch ook zo'gebakje, hoe kan dit???
 
Raluf, BMwerner, jullie hebben toch ook zo'gebakje, hoe kan dit???

Geen idee waarom de jounes meteen afslaat :? Ik krijg de mijne (ook als het buiten warm is) niet gestart zonder choke wanneer de motor koud is.

Choke open = meteen verzuipen en dan afslaan bij jou blijkbaar. Deed ie dat ook voordat je aan de stationair geprutst had?

Bel anders de vorige eigenaar eens, misschien dat die er meer van weet?
 
volgens de vorige eigenaar had hij wel wat troubles met de choke jah... Maar hij loopt verder goed, dus ik kijk na z'n beurt wel weer ff verder. Kan ik eerst even verse olie, filters etc. doen, zullen we dan nog eens kijken...

Thanks allen iig, ik houw jullie poosted
 
volgens de vorige eigenaar had hij wel wat troubles met de choke jah... Maar hij loopt verder goed, dus ik kijk na z'n beurt wel weer ff verder. Kan ik eerst even verse olie, filters etc. doen, zullen we dan nog eens kijken...

Thanks allen iig, ik houw jullie poosted

Filter wisselen, ook leuk met een RT-kuip :X :X

succes ;) .

Oh ja post het ook eens op www.hobbyist.nl, misschien dat ze daar iets meer weten?
 
als je het mij vraagd word het tijd om de hele carbs uit elkaar te halen en alle rubbertjes en pakkingen te bekijken.
je zegt dat de bougies mooi mokkabruin zijn maar met loodvrije benzine zegt dat niets meer, hij kan te rijk lopen en toch witte bougies hebben.
heb je ook aan de mengselschroeven gedraaid?
eerst helemaal indraaien en dan anderhalve slag weer uit (daar is ook een heel topic over) :+
1000 toeren stationair is wel normaal hoor als je dicht bij de 800 gaat zitten wurg je hem bijna als je gas geeft.
heb je al geprobeerd wat er gebeurt als je met een hoger toerental je choke opendoet?

p.s. de r60/6 van bmwoman heeft de choke al zolang niet gebruikt dat hij helemaal vastgerot zit.


die heeft dan ook een acceleratiepompje :}
 
Je kunt het zelf een beetje bijwerken maar dat is hobbywerk.

Als je een goede BMW-dealer in de buurt hebt zou ik daar eens vragen of ze de stationairafstelling na kunnen meten met een CO-meter. Dan weet je wat er aan de hand is en krijg je het zeker goed.

een 2kleps boxer is zo simpel daar heb je nooit een dealer voor nodig, het belangrijkste is een laag krukje zodat je zittend je regulier onderhoud kan doen 8-)
 
Ralfie, met dat nieuwe filter valt dat volgens mij wel mee.

Hoe oud zijn de carbs? Wat wel eens tot hele malle kuren wil leiden is een te dun/gescheurd membraam.

Mocht je membraam wat gaar zijn zou ie wel eens wat te veel benzine kunnen trekken op lage toerentallen (ondanks dat ie wel reageert als je gewoon rijd)
En maak het geheel eens gewoon schoon, vervang alle rubbers (die aan de gasklep niet vergeten en kijk eerst even snel of je de vacuum schroefjes weer terug hebt gedraaid na het synchronisren (ja ervaring |( )
 
(Even onder voorbehoud van het juiste type BING, maar volgens mijn geheugen en de foto zou dit moeten kloppen).

Vlotterkamers demonteren. In de hoek daarvan zit een apart "kamertje" met een onderin een sproeier. Dat is de startsproeier, die extra benzine direct vanuit de vlotterkamer naar de motor voert als je de choke gebruikt. Als die verstopt is (vuil, "gum", water), en je zet de choke open, dan wordt er bij het openen van de choke wel een extra luchtkanaal naar de motor geopend, maar komt er geen brandstof mee, waardoor de motor afsterft (mengsel wordt dan verarmd i.p.v. verrijkt).
Controleren door even door te blazen vanaf de bovenzijde van de "kamer", of door wat benzine in de "kamer" te gieten en kijken of het door de startsproeier loopt.
Check gelijk de vlotterkamerpakking rond die "kamer", als die niet goed is wordt er valse lucht aangezogen met hetzelfde effect (wel lucht, geen brandstof, afslaan).
 
(Even onder voorbehoud van het juiste type BING, maar volgens mijn geheugen en de foto zou dit moeten kloppen).

Vlotterkamers demonteren. In de hoek daarvan zit een apart "kamertje" met een onderin een sproeier. Dat is de startsproeier, die extra benzine direct vanuit de vlotterkamer naar de motor voert als je de choke gebruikt. Als die verstopt is (vuil, "gum", water), en je zet de choke open, dan wordt er bij het openen van de choke wel een extra luchtkanaal naar de motor geopend, maar komt er geen brandstof mee, waardoor de motor afsterft (mengsel wordt dan verarmd i.p.v. verrijkt).
Controleren door even door te blazen vanaf de bovenzijde van de "kamer", of door wat benzine in de "kamer" te gieten en kijken of het door de startsproeier loopt.
Check gelijk de vlotterkamerpakking rond die "kamer", als die niet goed is wordt er valse lucht aangezogen met hetzelfde effect (wel lucht, geen brandstof, afslaan).

Dit klinkt logisch. Voordat ik begin, iemand dit al eens mee gemaakt?

Filter vervangen is no prob, ik kan er zo bij :?

Membramen e.d. waren allemaal net vervangen, en ik ga er vooralsnog vanuit dat als daar problemen zitten, hij niet alleen troubles heeft met de choke, maar ook minder mooi loopt?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan