[R1100RT] spettertjes op achtervelg

microkid

MF'er
16 mrt 2003
73
0
veenendaal
Na een flinke rit zie ik regelmatig wat zwarte oliespettertjes op de achtervelg, aan de rechterkant, waar ook de cardan zit. Lijkt me dat die uit de ophanging komen ofzo, iets anders kan ik niet verzinnen. Is dit normaal? Kan het kwaad? Moet ik er wat aan doen? :?
 
Komt er niet ergens een carterontluchtingsslangetje voor je achterband uit? Zodat er kleine oliespettertjes uit zo'n rubber afvoerslangetje naar achteren waaien?

Kijk een bij het cardanhuis of daar bij de afdichtingen olie zit?
Is het geen remstof? (hele kleine stofjes net als bij autowiel).

Puur een gok, maar wie weet..
 
Ff met je vinger langs de onderkant van je cardan vegen... Waar je vinger het snelst vies wordt zit het lek... :P
 
Aan de kant van de cardan zit ook de remschijf.. zou ook stof kunnen zijn? Is bij mij wel..
Als het olie zou zijn, is pas de kardan olie vervangen? Is er teveel olie erin gedaan? Want dan wordt dat er uit gegooid..
 
Goed, effe langs de dealer gegaan. De spetertjes was dus gewoon remschijf stof :) gelukkig dus niks om me zorgen over te maken.
 
Ik heb met m'n R1100R destijds wel eens een probleem gehad dat de cardan olie door de ontluchting daarvoor (zwart dopje bovenop de haakse overbenging) naar buiten werd gezogen. Dat waren doen niet 'een paar drupjes' :( . Kwam er gelukkig achter voor het fout ging.
 
zijn het geen teer spetters, daar heb ik namenlijk wel last van en die kan je gemakkelijk verwijderen.

als het cardan olie is dan kan je het met je vinger zo uitvegen als het teer is dan zit het wat vaster.

groeten

mischa
 
zijn het geen teer spetters, daar heb ik namenlijk wel last van en die kan je gemakkelijk verwijderen.

als het cardan olie is dan kan je het met je vinger zo uitvegen als het teer is dan zit het wat vaster.

groeten

mischa
 
Waarschijnlijk zit er teveel cardan olie in, heb ik bij mijn XJ900F ook gehad. Komt door het warmere weer.
 
Is wel zeker cardanolie.
Heb ik ook gehad.
Hele achterwiel, band en koffers vol met olie.
Had op dat moment niet pas een beurt gehad dus aan het oliepeil heeft het niet gelegen.
Wat het wel is geweest weet ik niet, ik heb hem de volgende dag ingeruild.
Houd dus goed het oliepeil in de gaten.
 
Mogelijk een voorbode voor hetgeen Idefix beschreven heeft. De cardanolie wordt dan in ene eruit gekotst. De keerring van de cardan heeft het dan begeven. Laat je dealer er eens naar kijken. Beter bijtijds vervangen dan dat je dat onderweg overkomt. Het komt vaker voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan