Dat zal wel iets met de carburatie te maken hebben,door het lange
stilstaan zal er wel ergens wat verstopt zijn of blijft er een gasschuif hangen.
check eens of je bougies goed vonken?
door het knallen denk ik aan de onsteking die niet goed is. Het zou kunnen zijn dat de uitzetdraad vanaf je contactslot ook ergens gebreken vertoont
na 2,5 maand is de carburateur niet zodanig vervuild,dat er sproeiers verstopt raken.
gooi er eens wat verse benzine in, en een paar nieuwe bougies.
Gezien het feit dat je toerenteller er ook al "regelmatig" spontaan mee ophoudt: Controleer je contactslot even goed.
[edit]
En voor de volledigheid: Een sleutelbos aan je contactslot hangen is op voorhand vragen om problemen dus als je dat toevallig hebt: niet doen.[/edit]
Benzine genoeg??
Zo ja, geen vuil in de benzine/filter?
Ik zou beginnen met de bougiedoppen bekijken en nieuwe
bougies te monteren.
Alle bougies en bougiedoppen (en bobines in 1 bij R6) zijn er in 1 keer mee opgehouden
Zijn de bougiekabels niet verwisseld geraakt op een manier die niet mag?
Ook dat zou een optie kunnen zijn maar volgens de OP is de fiets er tijdens een rit ineens mee opgehouden en wil daarna alleen nog maar starten en niet meer aanslaan. Ontsteking die van "tijd" af gesprongen is misschien ? (Bougiekabels wisselen gaat bij een R6 écht lastig tijdens het rijden), maar het lijkt me eerder dat de huidige kabels inclusief bobines écht stuk zijn nu.
Sowieso is er méér aan de hand met die fiets omdat TS het er ook al over had dat z'n toerenteller er ooit spontaan de brui aan geeft en dan ineens ook weer werkt, dus dat zou een verklaring kunnen zijn voor een setje kapotte bobines die niet graag met "spontaan" spanningsval/volle belasting werken.
hoor je wel de brandstofpomp tikken als je het contact aanzet?
komt er geen benzine uit je overloop? dat je vlotters blijven hangen ofzo...