R6 - budget 6.000 - aantal newbie vragen

In 2 maanden tijd je motorrijbewijs, droom ff lekker verder.
Je hebt iig wel een goede smaak ;) :W


Ik heb mijn rijbewijs met 13 uurtjes lessen gehaald. Dus het moet in 2 maanden tijd makkelijk kunnen. Succes met het lessen.


PS: zou je niet een suzuki overwegen? Die zijn veel mooier en bovendien gaan ze harder :Y



:+
 
Ik zie persoonlijk ook niet in waarom dat niet gaat lukken binnen 2 maanden. Zeker met de juiste contacten kun je een hoop voor elkaar krijgen. Heb mijn autorijbwijs in een maand gehaald, met 3 a 4 lessen per week. Gewoon zodra je begint een examen aanvragen, en dan kom je een heel eind toch?
 
@ GerardSX-R 600

Aan wat voor Suzuki zit je dan te denken? En dan met name voor de prijs rond de 6.000 euro...Sneller hoeft van mij trouwens niet, een r6 gaat wat mij betreft hard genoeg hoor!
 
Ik zie persoonlijk ook niet in waarom dat niet gaat lukken binnen 2 maanden. Zeker met de juiste contacten kun je een hoop voor elkaar krijgen. Heb mijn autorijbwijs in een maand gehaald, met 3 a 4 lessen per week. Gewoon zodra je begint een examen aanvragen, en dan kom je een heel eind toch?

Welja, gewoon aanvragen die handel en beginnen met lessen. 8-)
 
@ GerardSX-R 600

Aan wat voor Suzuki zit je dan te denken? En dan met name voor de prijs rond de 6.000 euro...Sneller hoeft van mij trouwens niet, een r6 gaat wat mij betreft hard genoeg hoor!

Dat ze harder gaan is natuurlijk een onzin verhaal. Er zit tussen een R6 uit 2001 en een gsx-r 600 uit 2001 heel weinig verschil.

Ik heb zelf de motor op de foto die hierbij zit gepost. Ik heb mijn motor uit Duitsland gehaald voor het bedrag van 4900 euro. Daar komt dan nog wel de btw overheen. Dat is zo'n 500 euro en de keuringskosten van 100 euro. Dus ik was voor 5500 euro klaar. Wel heb ik zelf een andere demper, ruitje en knipperlichtjes erop gezet. Dat kost natuurlijk ook knaken.

 
Ik zie persoonlijk ook niet in waarom dat niet gaat lukken binnen 2 maanden. Zeker met de juiste contacten kun je een hoop voor elkaar krijgen. Heb mijn autorijbwijs in een maand gehaald, met 3 a 4 lessen per week. Gewoon zodra je begint een examen aanvragen, en dan kom je een heel eind toch?
Zorg eerst maar dat je je theorie haalt, en je avb. als je daarvoor zakt heb je egt ene mega probleem want zonder die papiertjes geen examen

Is zo zonde geld anders
 
Allereerst welkom op het forum *O*

Wat betreft het halen van je rijbewijs in 2 maand.... waar een wil is is een weg :Y Ik heb er 9 weken over gedaan inc. theroie, BV, en afrijden dusse 8 weken moet ook wel kunnen.

Eeen R6... goede keuze ( helemaal omdat het een blauwe R6 is natuurlijk :+ )

Ik ben niet meteen op de R6 begonnen omdat dat onder andere afgeraden werd.. nu ik een jaar verder ben heb ik hem dan eindelijk.. Tja tis ff wennen.. maar dat is het ook als je eerst ervaring met een andere moto hebt.. dus ik zie niet in waarom je na je lesfiets niet meteen naar de R6 over zou stappen.

Kwa moterpak zou ik voor een leren pak gaan.. tenzij je veel in de rgen en kou wil rijden.. Zelf heb ik een Alpinestars pak.. bevalt uitstekend maar is wel prijzig
 
1) omdat een motor met meer vermogen dan een les motor anders rijdt.
2) je het 1e jaar veel fouten maakt en je vaak verkeerd in situaties reageert (weet ik ook uit eigen ervaring)
3) je niet alleen naar het poser gehalte moet kijken van zon bike.

1)dus iedereen moet een fiets kopen waar ze op hebben leren rijden?
2)van fouten leer je, op een dure/mooie fiets denk je 3x na voordat je
gaat 'leren', een brik van €300 gebruik je als stuntfiets, een R6 van €6k ook?
3)R6 bezit meer als alleen "posergehalte"
 
Sommige mensen hierzo raden je ten stelligste af om met een wat zwaardere en "prijzigere" motor te beginnen. Ik ben zelf ook begonnen op mijn gsx-r 600 k1, en dat is bij mij uitstekend bevallen. Er zit natuurlijk wel wat in om om een goedkopere te beginnen en daar veel ervaring mee op te doen, maar ik vind dat zonde van mijn zuur verdiende geld. Nu zullen er wel weer reacties komen dat het pas zonde van je geld is als je met een dure motor onderuit ga....maar die meningen interesseren mij niet, al hoop ik wel dat dit mij niet overkomt :P . Ik vind dat je moet doen wat je zelf wilt.
 
Ik heb net mijn AVB gehaald en ik ben ook van plan R6 of Thundercat te gaan halen. R6 had mijn voorkeur maar ik ben afgeraden. Ik heb nog geen testritje kunnen maken maar misschien is het ook goed idee om een testrit te maken voordat je hem gaat kopen. Verder zit ik na te denken misschien toch maar Thundercat te gaan halen. Omdat het ook goedkoper is dan R6 en qua gewenning is wat makkelijker te rijden is dan R6 (volgens vele ervaren riders). Het sportieve gehalte van een motor is altijd welkom en vele beginnende motorrijders zullen alvast geilen op een supersport dus als je straks motorrijbewijs gehaald hebt, ga dan een dag R6 huren en zelf even uittesten? Ik weet niet of er een bedrijf is die R6 als huurfiet aanbiedt maar als ik er eentje vind, dan ga ik zeker 1 dag huren en testen. En daarna zal ik beslissing nemen of ik R6 of Thundercat ga kopen.

En over AVB en AVD. Als je AVB maar iets eerder plant dan AVD en je zakt tussentijd dan kun je altijd via je rijschool examen datum afschuiven. Meest rijscholen hebben examens ingekocht en kunnen ze makkelijk onderling wisselen.
Oh en als je straks motorrijbewijs hebt gehaald, volgens jouw planning moet het ergens in Oktober zijn. Misschien toch maar beter om even te wachten met het kopen?
 
Laatst bewerkt:
Welkom :)

Een R6? Doen! Als je een beetje aanleg hebt is het totaal geen probleem en heb je er heel veel schik mee.
Een jaar geleden kocht ik mijn eerste fiets: Een R6 (blauw) *O* 2002.
Nog nooit spijt van gehad.

full
 
Goede keus kerel!!,zolang je de kop er maar bij houdt en je zelf niet overshat ;)
Heb zelf ook een R6 (2002) blauw (Hij is te koop eventueel) en hij bevalt super.

en rijbewijs in 2 maand? ben zelf op 1 september begonnen met lessen en 1 november had ik het papiertje.Daarbij kwam nog bij dat mn kameraad waar ik mee lesde ook nog 2 weken met vakantie was,dus eigenlijk hebben we het in 6 a 7 weken gehaald.
 
Ik wens je succes :)
Als je het kan, kan je het. Kan je het niet, dan merk je dat vanzelf wel O-)

Ik ga toch wat rustigers nemen om te beginnen, dacht aan een CBR600F of een Thundercat :)
 
Juist. je kunt zeker op een R6 beginnen hoor, geen probleem lijkt me.

Bedenk wel ff dat je een slippende lancia kunt corrigeren en dat dat bij een R6 iets lastiger wordt....
 
Welkom trouwens op m-f!

qua motor zou ik voor de mooiste gaan, qua pak... het is je 2e huid, daar moet je niet op bezuinigen! ik heb een dainese pak, losse jas & broek, wel zo fijn als je op een terrasje gaat zitten tijdens een lekker tourtochtje -O-
Zoek even op t forum naar kledingtips, er is genoeg informatie te vinden!

succes met lessen, ik heb net 2 weken mn motor, een 400cc uit '88. vind t mooi zat om mee te beginnen *D


Te koop mooie R6

gratis af te halen denk ik!?
maar helaas, ik heb reply nr.28 dus hij is voor mij *O*




:+
 
Laatst bewerkt:
Bedankt iedereen voor de reacties!

Ik zie dat de meningen sterk uiteen lopen, de een vind het waanzin, de ander vind het positief, en weer een ander geeft aan dat het wel kan, maar dat je gas goed onder controle moet houden.
Eigenlijk kan ik me bij de meningen van alles wel wat voorstellen...
Denk toch dat het wel een r6 word, en ik zal proberen me goed in te houden. Hij word sowieso alleen met mooi weer gebruikt, dus dat is al weer een pluspuntje.
Motorkleding zal ik zeker niet op bezuinigen, het is inderdaad je 2de huid, dus daar moet je zuinig op zijn...!
Mijn theorie heb ik al gehaald een week of 2 geleden, was niet zo'n probleem. Had 2 fouten, dus die is in de pocket. Heb gisteren gebeld, en ga zodra ik terug ben van vakantie beginnen met lessen (rond 1 september). Neem voor elk examen 7 tot 10 lessen, en dan moet het goed komen.

Ik houd jullie op de hoogte! Nogmaals bedankt voor alle reacties en welkoms! :}
 
Een R6, is een hele goede keuze al zeg ik het zelf. Ik heb er zelf ook een en hij staat te koop. Heb je gelijk een R6 waar je je mee onderscheid van de andere R6-rijders ;) En hij is nog goed geprijsd ook, al zeg ik het zelf.
Als je intersse hebt kun je me een mailtje sturen: fritshitzel_ah64d@hotmail.com
Kopieer de link in je browser en bekijk m´n R6.

www.motor-forum.nl/forum/topic.php/139497/1
 
een R6 moet je echt wel kunnen vinden voor dat geld ik heb nu sinds 4 maanden een r6 van 2003 en toen ik hem kocht stond er 7900 km op en er zat een andere uitlaat bij + standaard. het enige wat er was was een kleinbeetje kuipschade doordat de vorige eigenaar hem had laten vallen bij stilstand en dat was ook meer afgleiden langs het been dan echt vallen.

ohhja de prijs was 6750
 
Terug
Bovenaan Onderaan