R6 start probleem

jeroenk

MF'er
31 jul 2008
38
0
Hoi mensen,

Ik heb al het een en andere gezocht op het forum maar kom er niet uit.
Ik heb een r6 '99
Als hij aan de druppelaar heeft gehangen dan start hij perfect,
Alleen als ik er mee ga rijden dan lijkt start hij daarna slecht op de accu, de accu loopt leeg lijkt het wel. Of hij laad niet op.
Ik heb verschillende dingen gemeten en die zijn als volgt.

Als de motor uit is accu 12,6 v

Motorlopend accu 12,6

3000rpm 13,7 à 13,8

Blijde Spanningsregelaar is geeft hij 14,3 volt bij 3000rpm

Wat is er nou kapot, accu? Spanningsregelaar? Of de dynamo?
 
De accuspanning van 12,6 V is aan de lage kant, deze moet met volle accu en met 24 uur rust ongeveer 12,8 V zijn.

Ook zijn de waarden stationair en op toeren niet echt hoog. Hier mag ook een paar tiende van een Volt bij.

Kijk al je connectoren en vooral de accupolen eens na en maak die zo goed mogelijk schoon en dan invetten met vaseline oid. Ook de massaverbinding op je frame of motor hoort daarbij.
 
Je zou de accu spanning is moeten meten gelijk na een rit,als hij dan nog boven de 12,5 is moet hij goed zijn,het kan ook aan je startmotor liggen,als die te veel inwendige weerstand heeft trekt hij de accu bijna leeg,het kan zijn dat je anker of koolborstels niet best meer zijn.
 
Je zou de accu spanning is moeten meten gelijk na een rit,als hij dan nog boven de 12,5 is moet hij goed zijn,het kan ook aan je startmotor liggen,als die te veel inwendige weerstand heeft trekt hij de accu bijna leeg,het kan zijn dat je anker of koolborstels niet best meer zijn.
En pas opgeladen accu moet minstens boven de 13 V uitkomen. Na 24 uur rust minstens 12,8 V. Alles lager is rotte accu.
 
Laatst bewerkt:
Aan de accu moet je met lopende motor sowieso al meer meten.... SR die niet helemaal lekker meer is is een eerste verdachte maar meet ook eens wat je dynamo afgeeft aan de SR (let op met meten!!!).

AC/DC .... En als je fout meet kost je dat een Multimeter: "Thunderstruck"
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan