Raar gedoe met begrenzer

Sledgehammer

Die hard MF'er
3 nov 2005
553
1
Den Bosch
Ik ben benieuwd of er hier iemand is die enig idee heeft wat er met mijn motor aan de hand kan zijn!

Het probleem is het volgende, de begrenzer grijpt al sinds enige tijd in bij ongeveer 10.000 tpm terwijl dit normaal iets voorbij de 14.000 zou moeten zijn. (gsx-r750 K1)

Het gebeurd echter alleen in de 2e versnelling, en ook nog eens alleen bij vol of bijna volgas. Als ik langzaam de toeren laat oplopen gaat ie wel naar de 14.000 :? Ik snap er echt de ballen niet van om eerlijk te zijn. 't is nogal vervelend rijden zoals jullie wel snappen, zeker omdat ik nogal een groot fan ben van de 2e versenlling }) . Je schrikt je elke keer rot als die begrenzer er ineens inklapt..

Ik heb de motor rond oktober vorig jaar op een testbank optimaal laten afstellen en toen deed hij het prima. Pas later ging dit probleem spelen.

Ik heb de vraag een tijd terug in het gsxr topic geplaatst maar daar wist niemand echt wat er aan de hand kon zijn, dus dan vraag ik het zo maar eens!

ik ben benieuwd...
gr Tom
 
Ik zou eens terug gaan naar het bedrijf waar je hem heb laten afstellen. Die zullen je vast snel verder kunnen helpen :Y
 
hmja, maar niemand die hier dus enig idee heeft. Vond het zelf ook nogal raar.

Ik zal schrikdraad om mijn motor heen plaatsten 's nachts om de kabouters een opdonder te geven als ze weer zoiets willen flikken.
 
hmja, maar niemand die hier dus enig idee heeft. Vond het zelf ook nogal raar.

Ik zal schrikdraad om mijn motor heen plaatsten 's nachts om de kabouters een opdonder te geven als ze weer zoiets willen flikken.

Mocht je er 1 te pakken krijgen, pijnig hem tot ie verteld waar al m'n linker sokken zijn gebleven
 
Mss is het zo'n vaag dipje, die je bij een Yamaha R1 2007 ook hebt als je in de 5e versnelling van 5500 toeren volgas wil dat ie t nie doet en bij 5000 en 6000 wel gewoon?

Oftewel truggaan naar diegene die je motor heeft afgestelt of je dealer mss?
 
Laatst bewerkt:
Is moeilijk te zeggen, dit soort storingen kunnen overal zitten.
Het ligt meestal niet aan de electronica, ik denk dat je connectoren en bedrading na moet lopen. Kijk vooral ook naar de toerental sensor, als hier storingen ontstaan dan krijg je dit soort effecten.
 
hmja, maar niemand die hier dus enig idee heeft.
Ik heb wel een idee maar ook niet meer dan dat.

Blijkbaar weet de computer in welke versnelling de versnellingsbak staat; bij moderne motoren is er voor sommige versnellingen een aangepaste "mapping" om de prestaties te beïnvloeden zoals het begrenzen in alleen de lage versnellingen.
Blijkbaar zit daar bij jouw motor het probleem, met mijn beperkte kennis zou ik denken aan een softwarefoutje.
 
Laatst bewerkt:
Mss is het zo'n vaag dipje, die je bij een Yamaha R1 2007 ook hebt als je in de 5e versnelling van 5500 toeren volgas wil dat ie t nie doet en bij 5000 en 6000 wel gewoon?

Oftewel truggaan naar diegene die je motor heeft afgestelt of je dealer mss?

Nee het is echt geen dipje in vermogen of iets dergelijks. De begrenzer knalt er echt vol in. dus dat zal het niet zijn denk ik
 
Ik heb wel een idee maar ook niet meer dan dat.

Blijkbaar weet de computer in welke versnelling de versnellingsbak staat; bij moderne motoren is er voor sommige versnellingen een aangepaste "mapping" om de prestaties te beïnvloeden zoals het begrenzen in alleen de lage versnellingen.
Blijkbaar zit daar bij jouw motor het probleem, met mijn beperkte kennis zou ik denken aan een softwarefoutje.

Aan zoiets zat ik zelf ook te denken. Ik hoop er eigenlijk ook een beetje op, want dat zou betekenen dat opnieuw afstellen het probleem moet oplossen

Is moeilijk te zeggen, dit soort storingen kunnen overal zitten.
Het ligt meestal niet aan de electronica, ik denk dat je connectoren en bedrading na moet lopen. Kijk vooral ook naar de toerental sensor, als hier storingen ontstaan dan krijg je dit soort effecten.

Oke, maar dat zal ik ook moeten laten doen door een dealer.. als het hier aan ligt gaat het waarschijnlijk wel weer knaken kosten. Maarja, dat hoort bij het motorrijden helaas B|


morgen ga ik 2 dagen rijden in de Duitse eifel, daarna zal ik 'm weg gaan brengen denk ik.. En me komend weekend in z'n 2 maar gedragen dan :(
 
Ik heb wel een idee maar ook niet meer dan dat.

Blijkbaar weet de computer in welke versnelling de versnellingsbak staat; bij moderne motoren is er voor sommige versnellingen een aangepaste "mapping" om de prestaties te beïnvloeden zoals het begrenzen in alleen de lage versnellingen.
Blijkbaar zit daar bij jouw motor het probleem, met mijn beperkte kennis zou ik denken aan een softwarefoutje.

Dan had ie het altijd moeten doen...

software foutje kan, wellicht dat ie er pas last van krijgt na het afstellen.
Wellicht een update voor de computer?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij eerder iets met je benzine/lucht mengsels dat niet goed is met de gashendel vol open.

Volgens mij is de begrenzer niet afhankelijk van de versnelling waar je in rijdt en dat je met minder gas door de begrenzer zou gaan lijkt ook niet aannemelijk.

Waarschijnlijk een kwestie van goed afstellen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan