Het is echt een geluid afkomstig uit het blok.Heb je de aansluiting van de demper goed afgedicht? Anders kan het een lekje zijn in de uitlaat en hoor je de lucht eruit komen
Ps. Ik heb vandaag mijn eerste demper met db killer er weer opgezet ( ook een Z900 akra demper) en nu hoor ik het namelijk niet meer.....Het is echt een geluid afkomstig uit het blok.
De aansluiting zit verder goed vast ja. Kan het iets zijn van de uitlaatkleppen irt tegendruk van de uitlaat die nu verloren is door het verwijderen van de DB killer?
Precies, heb je ook zeker gelijk in.ALs het geluid verdwijnt met het verwisselen van de einddemper, dan zit het toch echt in de einddemper..
Tegendruk is iets dat je zo veel mogelijk wil vermijden. Dus als die daadwerkelijk lager is ben je goed bezig.Precies, heb je ook zeker gelijk in.
Maar bedoel meer. De DB killer veroorzaakt een bepaalde tegendruk/overdruk in de demper/uitlaat. Bij het verwijderen van dr DB killer gaat deze overdruk verloren. Kan dit geen gevolgen hebben voor bv de verbrandingsmotor/ de snelheid waarmee de uitlaatkleppen dicht gaan of wat dan ook , waardoor dit geluid ontstaat ?
Bedankt.Een uitlaat kan inderdaad heel raar gaan klapperen door dat gaatje.
in een carbon akra zit in de regel eigenlijk altijd een rubber blindeerdopje voor het boutje/schroefje van de dbkiller.Als er een gat in je demper zit is het nogal logisch dat je een raar geluid krijgt...
En rubber houd het in een uitlaat niet zo lang vol, iets met warmte...
Ik heb zeg maar een rubberen afdekdop op de carbon demper geplaatst , zie foto.Ok, dan heb ik het verkeerd begrepen.
Zoals ik het las zit er een gat in de demper zelf.
Ik heb zeg maar een rubberen afdekdop op de carbon demper geplaatst , zie foto.
Dit betekend dat er nog wel een "gat" in de demper zelf zit waar eerst dat boutje zat van de DB killer.
Zou dat ene gaatje zo n ander geluid afkomstig uit het blok creëeren? Bekijk bijlage 1393362Bekijk bijlage 1393363Bekijk bijlage 1393364