Race Academy Ales/Assen 2010

Wat is er ver naast hangen? Onze instructeur zei dat we met de hele kont er naast moesten hangen, en niet maar 1 bil zoals velen (waaronder ikzelf).

Ook was het niet echt nodig om je buitenste voet op het steppie te hebben, zolang je maar genoeg contact met de motor had met je bovenbeen.
Hey Oscar! :W 'Teammaat!' :+
Heb je al gemeld dat je me gespot hebt? _O-

Is een verschil in stijlen, ik kreeg de tip van Villard en daarmee kreeg ik meer gevoel met de motor en nam ik een betere houding aan met m'n bovenlichaam. Heeft mij weer heel erg geholpen. Ik was het wel eens met 'onze' instructeur dat je eigenlijk ook ff bij een andere instructeur moet rijden, bij mij werkte het zeker positief. :)
 
Laatst bewerkt:
@Bartje: Jep, altijd twee vingers aan de voorrem (en koppeling, trouwens). Aangeleerd met de minibike en switchen is vrij lastig. Wil eigenlijk bocht uit al m'n vingers aan het stuur hebben maar wil tot nu toe niet helemaal lukken, word inderdaad gek dan :')
Waarom niet één vinger? Of is dat te weinig voor de voorrem?!

Ik heb makkelijk praten, eerlijk gezegd, een 19x20 radiale rempomp en 320mm schijven op m'n RSje! :X Hoef niet te knijpen, zeg maar! :P

Mijn ene vingertje komt uit de trial. Leuk als ik met pa en m'n broer een circuitdagje doe, rijden ook beiden trial. Als je later de foto's bekijkt, alle drie dat ene vingertje! :P
 
Hi Bart, had nog niet door dat jij het was :$ Maar met zo'n onderschrift bij je avatar had ik natuurlijk beter moeten weten :+

Wij hebben helaas niet bij een andere instructeur gereden. Handige tip voor misschien een volgende keer omdat wel even te doen.

zo, en nu even snel naar het gespot topic.


Hey Oscar! :W 'Teammaat!' :+
Heb je al gemeld dat je me gespot hebt? _O-

Is een verschil in stijlen, ik kreeg de tip van Villard en daarmee kreeg ik meer gevoel met de motor en nam ik een betere houding aan met m'n bovenlichaam. Heeft mij weer heel erg geholpen. Ik was het wel eens met 'onze' instructeur dat je eigenlijk ook ff bij een andere instructeur moet rijden, bij mij werkte het zeker positief. :)
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet één vinger? Of is dat te weinig voor de voorrem?!

Ik heb makkelijk praten, eerlijk gezegd, een 19x20 radiale rempomp en 320mm schijven op m'n RSje! :X Hoef niet te knijpen, zeg maar! :P

Mijn ene vingertje komt uit de trial. Leuk als ik met pa en m'n broer een circuitdagje doe, rijden ook beiden trial. Als je later de foto's bekijkt, alle drie dat ene vingertje! :P

Ik rem eigenlijk ook met 1 vinger, maar dan wel m'n middelvinger. Als ik alleen met m'n wijsvinger zou remmen moet de hendel zo dichtbij dat 'ie tegen m'n vingers op het stuur aan komt (was met de mini ook). En alleen m'n middelvinger op de rem houden vind ik nou ook niet zo'n super oplossing :+


En over alle tips over ernaast hangen, heel veel blijft gewoon verschil in stijlen. Als ik Elias style met m'n kont over het asfalt ga glijden rij ik echt geen 1.22ers meer op Ales. En zonder druk op m'n buitenste stepje al helemaal niet meer. (Heb het geprobeerd, heb een beetje last van m'n knie onder het rijden -O-)
 
Laatst bewerkt:
Vingers op de handels kan je als positief opvatten. Zlef heb ik altijd mijn wijsvingers op de handels, en rem ik met wijs en middelvinger (tenzij erg hard moet remmen). Bij je rechterhand kan dit juist stabiliteit brengen. Als je met al je vingers om de gaskraan zit, en je zit in een rechterbocht. Dan kan een bobbeltje/kuiltje/etc je arm doen bewegen, wat meegenomen word in je gas. Vingertje op de remhendel voorkomt dit. Maar dit aanleren of afleren is erg moeilijk. ;)

img_2688.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een maatje heeft zich ingeschreven voor de 18de, en zover nog geen bevesteging ontvangen.
Hij heeft al een mailtje gestuurd.

Er staat geen telefoonnummer op de site.
Iemand die misschien weet hoe hij met ze in contact kan komen?
 
De datum van 17 augustus is ook van de site afgehaald???

Ik heb de 18de geboekt en betaald en bevestiging gekregen maar ik moet onverwachts werken.
Ik kan proberen te ruilen met de 17de of de dag overdoen aan een belangstellende.

Wie heeft belangstelling?
 
Laatst bewerkt:
Ik rem eigenlijk ook met 1 vinger, maar dan wel m'n middelvinger. Als ik alleen met m'n wijsvinger zou remmen moet de hendel zo dichtbij dat 'ie tegen m'n vingers op het stuur aan komt (was met de mini ook). En alleen m'n middelvinger op de rem houden vind ik nou ook niet zo'n super oplossing :+


En over alle tips over ernaast hangen, heel veel blijft gewoon verschil in stijlen. Als ik Elias style met m'n kont over het asfalt ga glijden rij ik echt geen 1.22ers meer op Ales. En zonder druk op m'n buitenste stepje al helemaal niet meer. (Heb het geprobeerd, heb een beetje last van m'n knie onder het rijden -O-)


Nadieh,

Je moet ook geen 1.22ers meer rijden op Alés, daardoor lijkt het net of wij allemaal heel traag zijn :]

Dus gewoon lekker met je kont over het asfalt glijden en mooi tussen de 1.26 en 1.30 gaan rijden zoals de meeste van ons.... Join the club 8-)
 
Ghehe sorry Dimitri, maar als je het niet al te erg vindt hou ik het bij m'n huidige rijstijl :9

@Jeroen: Ik heb ook niet gezegd dat ik het een slecht iets vind, alleen bocht uit en op het rechte eind heb ik liever al m'n vingers aan het stuur. Ten eerste omdat ik dan net even wat meer houvast heb met accelereren maar stiekem ook omdat ik op moment geen enkel recht eind volledig volgas uitrij :X Gashendel trilt altijd een stuk terug, heb blijkbaar niet genoeg grip met m'n twee vingertjes.
 
Vingers op de handels kan je als positief opvatten. Zlef heb ik altijd mijn wijsvingers op de handels, en rem ik met wijs en middelvinger (tenzij erg hard moet remmen). Bij je rechterhand kan dit juist stabiliteit brengen. Als je met al je vingers om de gaskraan zit, en je zit in een rechterbocht. Dan kan een bobbeltje/kuiltje/etc je arm doen bewegen, wat meegenomen word in je gas. Vingertje op de remhendel voorkomt dit. Maar dit aanleren of afleren is erg moeilijk. ;)

[afbeelding]

Hier, heb ie 'm wel met zijn Peper-R6 :W

Mark TT zou zeggen: "Teddy-bear breaking" hetzelfde als babies die duimen... Je hebt er niets aan... Maargoed, baat het niet, dan schaadt het niet.

Benieuwd wanneer die foto's van Ad op de mat vallen :)
 
Hier, heb ie 'm wel met zijn Peper-R6 :W

Mark TT zou zeggen: "Teddy-bear breaking" hetzelfde als babies die duimen... Je hebt er niets aan... Maargoed, baat het niet, dan schaadt het niet.

Benieuwd wanneer die foto's van Ad op de mat vallen :)
onzin teddy-bear braking is toch echt heel wat anders.
Dat is de rem aanraken, zonder echt extra te vertragen. Je vingers op de rem hebben liggen is totaal wat anders. Maar misschien komt ie dat hier ook nog wel vertellen.

Hier, vingertjes :+
[img=400]http://www.pruim-racing.nl/pictures/Races/2010-08-01%20-%20DMC%20-%206u%20endurance%20-%20Nurburgring%20Gp-Strecke/IMG_1111.jpg[/img]
Bijna synchroon vingeren. :o
 
Laatst bewerkt:
Dames en heren,

Ik heb tijdens mijn 3 dagen in Alès (22-24 juli) een hoop gefilmd vanaf mijn motor en vanaf de motor van mijn instructeur Peter. Inmiddels heb ik een compilatie filmpje in elkaar zitten hacken en op Youtube gezet.

Ondanks het feit dat ik de ballen verstand heb van video-editing vind ik hem zelf best nog goed gelukt :)


Ps.
Voor diegene die hem helemaal afkijkt tot het einde: ik heb nog een onverwacht shot toegevoegd. Zet de laatste 20 seconden het geluid maar extra hard ;-)
 
Dames en heren,

Ik heb tijdens mijn 3 dagen in Alès (22-24 juli) een hoop gefilmd vanaf mijn motor en vanaf de motor van mijn instructeur Peter. Inmiddels heb ik een compilatie filmpje in elkaar zitten hacken en op Youtube gezet.

Ondanks het feit dat ik de ballen verstand heb van video-editing vind ik hem zelf best nog goed gelukt :)


Ps.
Voor diegene die hem helemaal afkijkt tot het einde: ik heb nog een onverwacht shot toegevoegd. Zet de laatste 20 seconden het geluid maar extra hard ;-)
Prachtig!! :} Jan staat er ook weer goed op! _O-
 
Dames en heren,

Ik heb tijdens mijn 3 dagen in Alès (22-24 juli) een hoop gefilmd vanaf mijn motor en vanaf de motor van mijn instructeur Peter. Inmiddels heb ik een compilatie filmpje in elkaar zitten hacken en op Youtube gezet.

Ondanks het feit dat ik de ballen verstand heb van video-editing vind ik hem zelf best nog goed gelukt :)


Ps.
Voor diegene die hem helemaal afkijkt tot het einde: ik heb nog een onverwacht shot toegevoegd. Zet de laatste 20 seconden het geluid maar extra hard ;-)


Nice Dimi,

Jij draait die gashendel er nog een keer vanaf op het rechte stuk...ik begon al te lachen bij ronde 2..zie je dat elleboogje opeens in beeld.

dan als de camera op de BMW zit...hahaha _O- dat noem ik nou eens vol gas geven!!

Vanaf de pit zag het er ook wel erg grappig uit...

Next year together!! *O*
 
Nice Dimi,

Jij draait die gashendel er nog een keer vanaf op het rechte stuk...ik begon al te lachen bij ronde 2..zie je dat elleboogje opeens in beeld.

dan als de camera op de BMW zit...hahaha _O- dat noem ik nou eens vol gas geven!!

Vanaf de pit zag het er ook wel erg grappig uit...

Next year together!! *O*


Heb afgelopen dinsdag op Assen geoefend om wat rustiger volgas te geven... Haha

Janken aan die kraan voelt toch beter 8-)
 
Heb afgelopen dinsdag op Assen geoefend om wat rustiger volgas te geven... Haha

Janken aan die kraan voelt toch beter 8-)


Die Jan..... _O- _O-

whahaha...ik zie em nog tegen die deur aan lopen met zn kop...zelfde commentaar!

BBQ al in zicht vriend ? :P Heb honger..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan