Racen op een CBR600RR (PC37) 2003-2006

Status
Niet open voor verdere reacties.
De teammanager van Joey Rispens en voorheen van Joey den Besten (Nelon Racing) kwam met het advies om 2 tandjes meer onder te zetten, dan blijf je hoger in toeren bij uitkomen van de bochten dus meer in de powerband etc....

Ik rij nu 1:57 tot 1:59 in de wedstrijd.
qua versnellingen rij ik hetzelfde als jullie zoals al eerder in dit forum besproken is.

Iedereen heeft zo zijn eigen visie en ervaring denk ik, dus blijf maar met 15 om 45 rijden tot ik onder de 1:55 kom en dan ben ik al mega trots *O*
Misschien bedoelde die dan 2 tandjes meer tov standaard? Denk ook niet dat het lekker is om mee te rijden een 47 achtern... maar op andere motoren kan het bijvoorbeeld wel! Die nieuwe R6'jes rijden geloof ik met een 46 of 47 achter! Misschien vandaar de verwarring...?
 
Misschien bedoelde die dan 2 tandjes meer tov standaard? Denk ook niet dat het lekker is om mee te rijden een 47 achtern... maar op andere motoren kan het bijvoorbeeld wel! Die nieuwe R6'jes rijden geloof ik met een 46 of 47 achter! Misschien vandaar de verwarring...?

Dat kan je niet vergelijken want de totale overbrengingsverhouding hangt ook af van de versnellingsbak.
 
Dat kan je niet vergelijken want de totale overbrengingsverhouding hangt ook af van de versnellingsbak.
Ja klopt, maar daar kijken de meeste mensen niet naar. Misschien dat die persoon dacht: Oh ik heb een 47T op mijn R6 uit 2009 ofzo, dan kan dat vast ook wel een op CBR600RR...

Ik zou iig niet verder gaan dan 15-45, dat is al vrij extreem!
 
Vond vorig jaar met 15-45 idd CPZ niet helemaal lekker gaan...zal over 2 weken wel een kleinere achter doen om te proberen.

Nu staat m'n snelste ronde nog op de cbr 600f 2:06 dus daar moet wel 3 sec af dit jaar!

Wel leuke inhaalrace gereden vorig jaar:

 
Heeft er iemand van jullie al schakelproblemen ervaren. Vandaag kreeg ik heb steeds moeilijker en moeilijker in een hogere versnelling. Eenmaal in die versnelling sprong hij er niet uit, en als ik eerder schakelde +/- 10000rpm ging het ook wat beter.
 
Nope, nooit schakelproblemen gehad. Schakel weleens mis, maar das m'n eigen schuld.

Als je gewoon rustig rijdend de versnellingen doorloopt gaat dat ook zwaar of enkel als je op de baan zo hard mogelijk probeert te gaan?

Prijs van een ander blok compleet:
Dekker Motor Parts uit Hapert voor motoren, onderdelen en accessoires

Revisie van je bak ligt er erg aan of je het zelf kan, dan is het tientjes werk en veel uren sleutelen...laat je het doen kost het je veel arbeidsuren dus eerder 200-400 eu.
 
Laatst bewerkt:
Nope, nooit schakelproblemen gehad. Schakel weleens mis, maar das m'n eigen schuld.

Als je gewoon rustig rijdend de versnellingen doorloopt gaat dat ook zwaar of enkel als je op de baan zo hard mogelijk probeert te gaan?

Prijs van een ander blok compleet:
Dekker Motor Parts uit Hapert voor motoren, onderdelen en accessoires

Revisie van je bak ligt er erg aan of je het zelf kan, dan is het tientjes werk en veel uren sleutelen...laat je het doen kost het je veel arbeidsuren dus eerder 200-400 eu.

Ben je er maandag weer bij Douwe?
 
Ben je er maandag weer bij Douwe?

Ik ga wel rijden ja, maar het zal wel achterin TOMS worden, want ik had de motor weer klaar gisteren en ging even zitten maar kan m'n knie amper zo ver buigen dat m'n voet op het steppie zit.

Ik hoop dat het tijdens het rijden wel meevalt, maar we zullen zien...Tot morgen!
 
Roeland check deze even: Dekker Motor Parts uit Hapert voor motoren, onderdelen en accessoires

Je kan hem het beste even bellen, dat deed ik ook al eens en toen was alles ineens goedkoper dan de internetsite prijzen :)


KAN IEMAND MIJ AAN EEN SET GOEDE (BINNEN)POTEN HELPEN VAN DE VOORVORK 2003-2004?
ik had toen mijn remklauwhouder was gebroken een binnenpoot met remklauwhouder bij JVP gekocht, was wel duur! Maar denk dat je voor een 03-04 wel lossen binnenpoten hebt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan