Racen op een CBR600RR (PC37) 2003-2006

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn er mensen die ervaring hebben met de zgn "pair valve blockoff" ?

Ik lees her en der dat dit nodig is als je een PC of rapidbike wil installeren.
Zijn de versies die je op de US ebay vindt ook toepasbaar op de EU bikes ? Blijkbaar zijn deze kits in de EU moeilijk te vinden.
 
Zijn er mensen die ervaring hebben met de zgn "pair valve blockoff" ?

Ik lees her en der dat dit nodig is als je een PC of rapidbike wil installeren.
Zijn de versies die je op de US ebay vindt ook toepasbaar op de EU bikes ? Blijkbaar zijn deze kits in de EU moeilijk te vinden.

Als je vraag hierover een CBR600RR (PC37) betreft dan kun je dit zonder problemen verwijderen en afdekken met plaatjes.
Deze heb ik nog wel liggen indien nodig.
Zorg wel dat je afdichtingsrubbers terugplaatst! Hiervoor moet je de pairvalves wel een beetje 'slopen' d.w.z. schroefje eruit wurmen om een vlak montagevlak te krijgen voor de plaatjes.
Ook de airbox afdoppen waar normaal de slang van de pairvalves naar toe gaat.
 
Heren,

Slecht nieuws, mijn voorvorkpoten zijn een beetje meer dan acceptabel krom...
Toevallig iemand een reserve set buitenpoten voor de cbr600rr pc37 2005-2006 :X
 
Laatst bewerkt:
Vering vraag:

Schokbreker is aan revisie toe. Een TTX is me veel te duur,
andere shocks vind ik niet direct binnen mijn budget (WAF-factor...), dus blijft over een service.

Nu ben ik een belg, en EMC37 is hier niet al te ver van de deur, dus ik zou de shock daar willen binnen steken. Natuurlijk zijn er alternatieven. Vooraleer ik deze binnen steek, wil ik eens horen of er hier mensen zijn die de originele shock hebben laten aanpassen. Zo ja, bij wie, wat is er aan gedaan, and most important, de kostprijs :)
Ter referentie, revisie bij emc37 kost €160, ombouw kost €45 extra, al weet ik (nog) niet wat dit inhoud.

Op mijn shock zit reeds een ohlins 01092-34/100 veer (is dit ok voor een manneke van ~70kg droog gewogen ? :) )

Thx.
 
Vering vraag:

Schokbreker is aan revisie toe. Een TTX is me veel te duur,
andere shocks vind ik niet direct binnen mijn budget (WAF-factor...), dus blijft over een service.

Nu ben ik een belg, en EMC37 is hier niet al te ver van de deur, dus ik zou de shock daar willen binnen steken. Natuurlijk zijn er alternatieven. Vooraleer ik deze binnen steek, wil ik eens horen of er hier mensen zijn die de originele shock hebben laten aanpassen. Zo ja, bij wie, wat is er aan gedaan, and most important, de kostprijs :)
Ter referentie, revisie bij emc37 kost €160, ombouw kost €45 extra, al weet ik (nog) niet wat dit inhoud.

Op mijn shock zit reeds een ohlins 01092-34/100 veer (is dit ok voor een manneke van ~70kg droog gewogen ? :) )

Thx.

kijk eens bij TRP in sint-truiden.
 
Vering vraag:

Schokbreker is aan revisie toe. Een TTX is me veel te duur,
andere shocks vind ik niet direct binnen mijn budget (WAF-factor...), dus blijft over een service.

Nu ben ik een belg, en EMC37 is hier niet al te ver van de deur, dus ik zou de shock daar willen binnen steken. Natuurlijk zijn er alternatieven. Vooraleer ik deze binnen steek, wil ik eens horen of er hier mensen zijn die de originele shock hebben laten aanpassen. Zo ja, bij wie, wat is er aan gedaan, and most important, de kostprijs :)
Ter referentie, revisie bij emc37 kost €160, ombouw kost €45 extra, al weet ik (nog) niet wat dit inhoud.

Op mijn shock zit reeds een ohlins 01092-34/100 veer (is dit ok voor een manneke van ~70kg droog gewogen ? :) )

Thx.

voor 90% van de rijders is de standaard achtershock op de CBR meer dan prima mits goed afgesteld natuurlijk. Ik rij cup en me vering is aangepast en afgesteld maar verder nog helemaal standaard. rij er toch 1.51 ers mee op assen zonder dat de banden raar afslijten dus als je geen onnodige kosten wilt maken gewoon reviseren en goed afstellen naar mijn mening !
 
iemand nog baat bij een voorvelg? heb er eentje over waar ik van af moet.
En als iemand nog een pc40 voorvelg heeft liggen, of iemand kent die een "spare"heeft zou ik die graag willen overnemen
 
Ik zat eraan te denken mijn 06 kroonplaten te gebruiken (mits deze recht zijn...), dan blijft de breedte juist voor de velgen die ik nu gebruik.

Dat werkt dus niet, de offset van de 07 is anders dan de 06. Dus je moet het T-stuk vervangen en de kroonplaat ook. En dan is de de offse tov. velg van de remschijven is ook anders, dus je zal toch een 2007 velg nodig moeten hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan