Helemaal top! Ik zat ook al eens te denken om zo'n topic voor te stellen bij de jongens van "Motor-Forum > Sport > Triumph Daytona 675/650/600"; had het er van de week nog met een racemaat over...
Ik heb deze winter ook de stap gewaagd naar een 2010 Daytona, vanaf een
1991 Honda CBR600F circuitmotor is dat waarschijnlijk zelfs een reuzesprong! Ik ga dus van 20 jaar oud naar 2 jaar jong!
Hij was volledig standaard, 1500km oud en geïmporteerd uit Engeland. Hij had een kleine schuiver meegemaakt, met wat cosmetische schade tot gevolg, maar is geheel hersteld op de stuuruitslagbegrenzer aan het frame na. Hiervoor is een
SES Lockstop in de plaats gekomen, ideaal dus! Mede dankzij een paar slapende eBayers was de prijs zeer interessant en was ik de gelukkige winnaar. Met de boot naar Hull en met de motor terug and Bob's yer uncle!
[
afbeelding] [
afbeelding]
Zelf heb ik hiervoor 3 Speed Triples gehad (T509, 955i en 1050) en mijn meisje heeft een Street Triple, dus de driecilinders zijn hier al tijden favoriet. Hell, zelfs mijn auto is een driecilinder! Inmiddels ben ik papa geworden, is mijn straatmotor verkocht en ben ik volledig op het circuitrijden gericht!
Ik heb hem deze winter omgebouwd tot racer en heb de volgende dingen al ondernomen:
- Racekuipen van Hotbodies zwartgelakt met helder kuipruitje;
- Valbescherming van GB Racing, deksels, frame en door de wielassen;
- Triumph plug-and-play Quickshifter;
- Air-intake flapper verwijderd;
- CNC Rem-/Koppelingshendels, opklapbaar;
- Speed Triple snelgas;
- Voortandwiel 15 tands;
- Teenbeschermer voor achtertandwiel;
- GPT Laptimer;
- Snelwisselwielbussen;
- Setje regenwielen met schijven;
- en nog wat klein spul...
Voorlopig laat ik het hier maar bij, want je kunt er behoorlijk op leeglopen als je eenmaal bezig bent! Ik had ook nog geld nodig voor wat slicks, immers! Dus, alleen nog wat stickers plakken en binnenkort maar eens buiten wat fotootjes maken... en ook hier posten!
Zoals ik al eerder heb begrepen zijn de vering en demping van de Daytona om te beginnen best heel goed en bruikbaar zijn (zeker in vergelijking met die CBR600F!); is dat ook jullie mening?
En de zitpositie voor iemand van ruim 1900mm; gaat dat goed met de standaard clipons en voetsteunen?