Racen op een daytona 675(650)2006 en verder

En wat voor blokken?
Ik besefte nu waar al jaren last van te hebben.. fading.
Dacht altijd op de rand te zitten qua remmen en bandengrip (kwispelen) maar het waren de remvoeringen die het steeds begaven.
Afkoelen en ze doen het weer.
(Op Zandvoort altijd alleen voor de Tarzan bocht, Assen idem na het rechte stuk, op Alcarras steeds voor bocht drie)

Hij heeft het over remdruk.
Fading komt langzaam opzetten.

Ik denk dan eerder aan lucht in het systeem of remvloeistof met water er in.
 
Hij heeft het over remdruk.
Fading komt langzaam opzetten.

Ik denk dan eerder aan lucht in het systeem of remvloeistof met water er in.
Bij mij was het er ineens en alleen bij één bocht.
Binnen een seconde of twee.
Slap hendel en bijna geen remdruk.
Met de betere remblokken wel hard.
Ik dacht altijd marketing praat. ;)

De grondplaat speelt ook nog een rol bij het doorgeven van de hitte.
Dus bij mij is het de compound of de plaat die het verschil maken.
En samen sowieso. :+

Maar in ieder geval wel je vloeistof elk jaar up to date houden. :Y
(Dealer onderhoud straatmotoren = twee jaar)
RTBF600 of hoe heet dat spul. :')
 
Nou dat heb ik nooit meegemaakt.
Wel wat fading op mijn ZXR met zijn 30 jaar oud remsysteem.
Maar zelf dat is verre van verontrustend.

Weleens vernomen dat er bij een coureur de voorkant dusdanig schudde dat de remzuigers/blokken naar binnen werden geslingerd.
Met als gevolg dat de remdruk wegviel .(plots vrije slag)
 
Nou dat heb ik nooit meegemaakt.
Wel wat fading op mijn ZXR met zijn 30 jaar oud remsysteem.
Maar zelf dat is verre van verontrustend.

Weleens vernomen dat er bij een coureur de voorkant dusdanig schudde dat de remzuigers/blokken naar binnen werden geslingerd.
Met als gevolg dat de remdruk wegviel .(plots vrije slag)
Ja, zelfs bij de MotoGP zien we dat nog wel eens
Remblokken niet op de plek door een heftige tankslapper :o en daardoor nul remdruk.

Ik heb ook al jaren een schuddende voorkant en dacht dus dat ik aan het eind van de technische mogelijkheden aan het rijden was.
Het voelde een beetje als een lekke voorband.
Blijken het gewoon de remblokken te zijn die het opgaven.
En mijn nu harde remhandel was iets wat direct opviel de eerste sessie. 8)7

Maar ik heb nog wel een PR op Zandvoort met remblokken van AliExpress. :+
(Nu al drie jaar Lucas Carbon en later SBS 960 race :N sinter, nu DS2)
 
Weleens vernomen dat er bij een coureur de voorkant dusdanig schudde dat de remzuigers/blokken naar binnen werden geslingerd.
Met als gevolg dat de remdruk wegviel .(plots vrije slag)
Heb je die vandaag gesproken? :+
(Staat er niet bij, maar over een hobbelig circuit gesproken :o )
 
Heren allen bedankt voor de reacties, nieuwe blokken (AP racing) remvloeistof met hoog kookpunt en goed ontlucht.
Heb ook al vernomen dat ik de remzuigers moet vervangen voor stalen exemplaren ipv de standaard aluminium
 
Heren allen bedankt voor de reacties, nieuwe blokken (AP racing) remvloeistof met hoog kookpunt en goed ontlucht.
Heb ook al vernomen dat ik de remzuigers moet vervangen voor stalen exemplaren ipv de standaard aluminium
De 2006/2008 remklauwen staan ook niet super bekend. Veel upgraden naar R6 klauwen.
@Cazzo heeft die upgrade ook gedaan
 
De 2006/2008 remklauwen staan ook niet super bekend. Veel upgraden naar R6 klauwen.
@Cazzo heeft die upgrade ook gedaan
Zoals je ziet remmen de R6 klauwen als geen ander, veel bite :+
IMG_6960.jpg
 
De smaak te pakken!
De 600 to have
Euhhh, dat weet ik nog niet want ik heb er zelf nog nooit op gereden.
Ik had deze voor mezelf gebouwd, toen mijn dochter hem om reed naar de andere schuur. toen zei ze, ik kan hier veel beter op zitten dan de R6 en met m'n voeten bij de grond.
Ze heeft er voor het eerst op Assen mee gereden en buiten de wat vervelende start van de dag zit ze er fijner op dan de R6.
Dus ik kan opnieuw een fiets voor mezelf te gaan maken.
a71fd6a4-0457-4b63-9bf5-237906382397.jpg
 
Over een weekje of zo zie je er niks meer van.
Onderuitgeremd op een nat Assen, kan een keer gebeuren

Uiteraard,een keer of 4 ook 😙
is ook persoonlijk en hoe belangrijk je uiterlijk van een circuitmotor vind🤗
Maar daar waren we al uit*O*
 
ik ben van plan me straat daytona uit 06 zelf om te bouwen naar circuit motor alleen heb ik de vraag vervangen jullie de warmte wisselaar?

En welke aanpassingen of opties zullen jullie zoizo maken aan de daytona

Ik zat zelf te denken aan een
Rempomp brembo rcs17
Snelgas domino
Quickshifter weet alleen nog niet welke (welke bevelen jullie aan?)
Handelbarswitch voor regenlicht en aan/uit
Quickaction feulcap

de servovalve is al afgesloten

Hebben jullie nog tips aanpassingen enz?
Of onderdelen liggen zoals hierboven genoemt of kuipset wielset enz?

Mvg
 
Terug
Bovenaan Onderaan