Heb je ook een o-ring of tierap om je voorpoot gehad? Rem je hem helemaal onderin? Als je het bij de haarbocht en langzame ruske hebt dan zou de bult en GT ook hetzelfde moeten zijn, klopt dat?
Als je luchtkamer kleiner is dan werkt je vering progressief naar het einde van het bereik toe, je zou het eigenlijk even moeten meten en vergelijken met de originele luchtkamer om zeker te weten.
Wat er zou kunnen gebeuren is dat je voorkant te snel naar beneden duikt en onderin "hangt". Als dat te snel gaat dan wil je achterwiel graag omhoog met het momentum. De voorkant voelt dan wel wat vaag iig. Dat zou je dan bij elke keer flink aanremmen moeten voelen.
Dat kan dan liggen aan een verkeerde balans van de motor en dat ie teveel op de neus staat (in termen van rijhoogte voor/achter) dus sag controleren met iemand samen. Ingaande demping van de voorkant zou ik dan ook harder doen denk ik. Hoe diep de voorkant inveert is dan wel de bepalende factor.
Qua achterkant zou het nog kunnen zijn dat je uitgaande demping wat te snel staat. Als die meteen meegeeft dan houdt ie net wat te weinig gewicht op de achterkant. Ook iets om te controleren dus. Meestal werk je vanuit de voorkant (compressie, en dan rebound) door naar de achterkant om zo balans in de motor te krijgen.
Dan kan het verder nog zijn dat je eigenlijk teveel naar voren komt met het remmen. 100kg 10 cm verder naar voren met aanremmen doet veel... Dat kun je op de baan proberen en zien of dat beter wordt dan. Staat je achteras in het middenbereik van de brug of ver naar voren ook?
Beetje chaotisch geschreven maar wellicht kun je er wat mee
.