Racen op een oude GSXR (86 t/m 00)

In mei mijn vorige SRAD kort gereden en inmiddels een compleet nieuwe fiets gebouwd.

sradk5.jpg

sradk5 2.jpg

Als basis een GSXR 750 injectie versie uit 1998. Verdere specs:

GSXR 1000 k5/k6 Voorvork (ohlins zuigers en veren) with BREMBO M4 remklauwen en braking schijven.
GSXR 1000 k5/k6 Swingarm met SRAD Ohlins schokdemper.
GSXR 1000 K5 wielen voor en achter (beste upgrade die je kan doen)
Arrow race volledig race systeem met titanium demper.
Powercommander 2 met custom map.
K&N luchtfilter
Brembo RCS19 rempomp
Hell stalen remleidingen
Healtech quickshifter
Healtech gearindicator

Hij is technisch helemaal af, alleen krijgt hij in de winter nog een spuit en stickerbeurt.
Oh en voor de mensen die denken dat dit Willem zijn oude fiets is....die fiets is niet meer :)
 
Ziet er weer goed uit. Maar waarom zijn die wielen een goede upgrade?
Omdat de wielen veel lichter zijn. Hij stuurt daardoor veel beter in en volgt veel beter de lijn die je wilt volgen. Dus niet meer wijd lopen zoals eerder vaak was. Het gaat dus niet om het totaal gewicht van de motor, maar om de centrifugale kracht die de wielen hebben. Een lichter wiel heeft dat veel minder en heeft dan ook minder kracht nodig om in beweging te worden gezet, maar er is ook minder kracht nodig om hem van richting te laten veranderen. Een enorm verschil in ieder geval! Ik had nooit verwacht dat het verschil zo groot zou zijn.
 
Ik heb een set magnesium PVM wielen, die hebben in een kawa zxr750 gezeten nieuw. En die heb ik dus pas gemaakt voor mijn SRAD, en gewogen het magnesium voorwiel was met schijven 1 kilo lichter....... Dat viel mij een beetje tegen eerlijk gezegd, zijn wel mooie wielen gelukkig. Maar dan hebben we het dus over magnesium tov giet aluminium van de SRAD wielen. Ook heb ik wel eens de wielen gewogen van een 2011 cbr 600rr, dat zijn driespaaks wielen met bijna vierkante spaken. Die zijn dus 2 kilo zwaarder dan mijn SRAD wiel.:X

Ik gebruik wel de kawa schijven op de PVM wielen dus misschien is daar nog wat te winnen. En een kilo op een wiel is een mooie winst dat merk je echt wel. Maar toch had ik meer verwacht toen ik er mee bezig was. Dus ik ben zeer benieuwd wat jij als verschil weegt.
Een paar weken geleden heb ik de gesmede alu wielen van een moto2 in mijn handen gehad en die zijn wel extreem ligt. Ik heb ze jammer genoeg niet gewogen maar kan er misschien wel achter komen wat ze wegen de eigenaar weet dit wel uit zijn hoofd gok ik.:+
 
netjes hoor!!
In mei mijn vorige SRAD kort gereden en inmiddels een compleet nieuwe fiets gebouwd.

Bekijk bijlage 1330843
Bekijk bijlage 1330844
Als basis een GSXR 750 injectie versie uit 1998. Verdere specs:

GSXR 1000 k5/k6 Voorvork (ohlins zuigers en veren) with BREMBO M4 remklauwen en braking schijven.
GSXR 1000 k5/k6 Swingarm met SRAD Ohlins schokdemper.
GSXR 1000 K5 wielen voor en achter (beste upgrade die je kan doen)
Arrow race volledig race systeem met titanium demper.
Powercommander 2 met custom map.
K&N luchtfilter
Brembo RCS19 rempomp
Hell stalen remleidingen
Healtech quickshifter
Healtech gearindicator

Hij is technisch helemaal af, alleen krijgt hij in de winter nog een spuit en stickerbeurt.
Oh en voor de mensen die denken dat dit Willem zijn oude fiets is....die fiets is niet meer :)

had je niet beter een gsxr 1000 k5/k6 kunnen kopen met al deze specs? 😉behoorlijk geïnvesteerd in deze SRAD. maar resultaat mag er wel zijn zo te zien!👍
 
netjes hoor!!

had je niet beter een gsxr 1000 k5/k6 kunnen kopen met al deze specs? 😉behoorlijk geïnvesteerd in deze SRAD. maar resultaat mag er wel zijn zo te zien!👍

De srad had ik voor weinig gekocht ivm brandschade aan de kabelboom. Kabelboom voor 35e. Achterbrug met remklauw en assen voor 200. Achterbrugadapters 150e, Wielenset incl schijven voor 450. Voorvork voor 500 incl Tstuk. Voor dit geld heb je geen k5 1000 :). Dit rijdt overigens echt totaal anders dan een std SRAD, niet te vergelijken. Vond het gewoon mooi om iets te maken wat en veel beter rijdt dan standaard en iets is wat niet iedereen heeft. Het blijft ook hobby :)

De remklauwen, quickshifter, powercommander, clipons, gearindicator, rearset en rempomp had ik al.

Als je een std k5/k6 koopt, wil je er ook weer van alles aan doen. Een circuit K5/k6 ben je voor een goede ook gewoon 5000e kwijt.

Ik heb zoveel srad onderdelen, dat ik nu ook bezig ben met een 2e "regenfiets". Deze zal iets meer standaard zijn.
 
daarom zeg ik ook hij lijkt dus het wiel staat verder naar achter....ben je er al mee de baan op geweest?
Yep. Stuurt waanzinnig en veel stabieler. Vooral langzame bochten uit, vol op het gas, is ie veel minder wheelie gevoelig. Je kan sneller vol op het gas gaan. Ook bij lange doordraaiers geeft hij meer vertrouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan