Jarno, ga je nog wel in de zac rijden?
En jij Roel?
Grtn,
Alex
Pat vind jij de 07 zo veel beter dan je vroegere 04? Ik heb het 07 model nooit gehad maar de meesten vinden hem niet beter dan de 05 op het vermogen na dan.
Vraagje, tape'je rond de uitlaat.
Scheelt het echt in vermogen? (gemeten?)
Of is het gewoon "lekker warm"?
Dit is overigens een serieuze vraag.
Ik heb het eraf gehaaldZag er niet uit
Toch nog even hierop terugkomen.
Heb het er met enkele collega's/kennissen over gehad, en het schijnt toch dat dit spul in de praktijk weleens word toegepast voor vermogenswinst.
De theorie is dat het gas heter blijft en daardoor de stromingssnelheid groter. Dit geeft een groter vacuum bij de uitlaatklep. Als dan met de klepoverlap de inlaatklep opent dan stroomt het inlaatmengsel sneller de cilinder in vanwege de grotere onderdruk. Meer mengsel = meer vermogen. Volgens een kennis van mij kan het tot 1 pk schelen.
Echter hoeveel het inde praktijk uitmaakt geen idee.
Ik heb die uitlaatband wel aan de onderkant zitten waar de pijpen door de onderkuip lopen. Maar met reden dat de stickers van mn kuip fikken als ik dat er niet omheen doe....
De uitlaat raakt daar de kuip net, dus dan wordt het wel erg warm. Met die uitlaatband scheelt het net genoeg.Humm, zukke stikkers heb ik ook wel eens gehad.....
Toch nog even hierop terugkomen.
Heb het er met enkele collega's/kennissen over gehad, en het schijnt toch dat dit spul in de praktijk weleens word toegepast voor vermogenswinst.
De theorie is dat het gas heter blijft en daardoor de stromingssnelheid groter. Dit geeft een groter vacuum bij de uitlaatklep. Als dan met de klepoverlap de inlaatklep opent dan stroomt het inlaatmengsel sneller de cilinder in vanwege de grotere onderdruk. Meer mengsel = meer vermogen. Volgens een kennis van mij kan het tot 1 pk schelen.
Echter hoeveel het inde praktijk uitmaakt geen idee.
Ik heb altijd 190-60 bridgestone gereden.
Nu een paar setjes pirelli gekocht waarvan 2 setjes met 190-55
Ik weet niet of het veel uitmaakt?
Ik vroeg het me af.
Nog niet klaar. De spuiter zit in Spanje en de kuipdeeltjes liggen nog in een doosje geduldig te wachten.zeg tyl ben nu toch wel benieuwd naar die nieuwe look van je fiets.. wanneer ga je eens een foto plaatsen man.