Racekip #1
MF veteraan
- 9 mrt 2003
- 49.919
- 530
Schopje!
Zo, mijn RSV Mille '00 ingeruild voor een ZX6R 636 uit 2003.
Veel plezier gehad van de Mille, maar wou voor het circuit een wat lichters proberen en iets moderner qua bouwjaar.
Zal hier dus vooral circuitdagen mee doen en wellicht een wedstrijdje.
[afbeelding]
Iemand nog specifieke tips voor dit model?
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Je gaat een 200 Bridgestone op je ZX6 proberen?Misschien interessant feitje voor 600 rijders, ik moet het nog in de praktijk gaan uitproberen.
Op m'n fireblade reed ik met bridgestone V02 achterbanden (maat 200/655*), persoonlijk vind ik dit achter een fijne band.
*655 is diameter totaal niet hoogte in % ten opzichte van breedte.
Bridgestone geeft zelf aan dat de V02 voor 5,5 tot 6,5 inch brede velgen gebruikt kan worden (600 cc is 5.5 normale 1000 cc heeft 6).
RACING BATTLAX | Products | Motorcycle Tires | Bridgestone Corporation
Wat zitten googelen, er zijn her en der mensen op deze wereldbol die op hun 600 fietsen de V02 gemonteerd hebben en hier goed over te spreken zijn.
Tijdje terug een versleten V02 slick van een maatje geleend en op m'n extra velg gedraaid om te vergelijken met de pirelli 180/60 diablo superbike slick.
Het verschil is niet heel groot (zegmaar klein), de pirelli staat iets breder op de velg en de bridgestone iets hoger.
Volgend jaar ga ik 1 V02 achterband proberen tov de pirelli ben benieuwd wat ik qua verschil merk.
Je moet wat doen tijdens deze koude wintermaanden hé
Links Bridgestone V02 200/655 rechts Pirelli Diablo Superbike 180/60, de Bridgestone is iets hoger.
[afbeelding]
Links Pirelli Diablo Superbike 180/60 Rechts Bridgestone V02 200/655, de Pirelli is iets breder.
[afbeelding]
Miss wat meer info, foto en prijs posten, en ook zeker in het ZAC/OW - te koop/aangeboden topic zetten.Aloahh
Iemand hier intresse in een zx636 circuitmotor ?
Bomvol met t juiste spul
Graag een appie voor verdere info en prijs
0653403145
Gr Jorgossssss
Ja, misschien wat omslachtig omschrevenWat wil je nu eigenlijk zeggen? Je gaat een 200 Bridgestone op je ZX6 proberen?
Zijn er hier mensen met ervaring met een radiale rempomp op een 636 uit 2003/2004?
Mijn 636 is uiteraard voorzien van gesinterde blokken (Ferodo) en stalen leidingen maar het gevoel in de hendel vind ik niet je van het. Ik kan er maar moeilijk precies mee doseren en hoop dat een radiale rempomp soelaas biedt. Ik kan voor een zeer leuke prijs aan een nieuwe Brembo 19 RCS komen. Tips? Ervaringen? Alles is welkom
Uuh, 10 minuten zoeken en een setje Z1000 klauwen gevonden voor 50 euro
Nou hup, geregeld! Voor 5 tientjes kan ik niet tobben.Past inderdaad ook.
En die Nissins zijn echt fijn.
Standaard al.
Nice een dubbel R! Veel plezier dit jaar met de Kwaak. Ik ben nog lang niet uitgekeken op mijn '04 636!Goedemiddag,
Zal me even netjes voorstellen binnen het kopje 'Racen op een ZX6R'. Ben al een tijdje 'actief' op het motorforum en rijdt een Triumph Street Triple en sinds half augustus heb ik er een van een ZX6RR uit 2004 gewoon op kenteken erbij. Deze motor ga ik vooral inzetten om lekker op het circuit te rijden. Heb hier nu 1x mee op Zandvoort gereden en zat zo rond de 2.30 qua rondetijd. In de kerstvakantie heb ik de vering laten doen bij HK in Tiel en heb nog wat dingen op de verlanglijst staan die eraan verandert moeten worden. Zoals stalen remleidingen, andere remblokjes, open lucht filter en ander andere slip-on en dit netjes af te laten stellen met een powercommander en zo zal er vast nog wel hele waslijst te voorschijn komen. Maar lees graag mee en zal waarschijnlijk wel met wat vragen komen als het aankomende seizoen weer losgaat.
Hierbij nog even een plaatje van Zandvoort.
[afbeelding]
Groet Michel
NiceGoedemiddag,
Zal me even netjes voorstellen binnen het kopje 'Racen op een ZX6R'. Ben al een tijdje 'actief' op het motorforum en rijdt een Triumph Street Triple en sinds half augustus heb ik er een van een ZX6RR uit 2004 gewoon op kenteken erbij. Deze motor ga ik vooral inzetten om lekker op het circuit te rijden. Heb hier nu 1x mee op Zandvoort gereden en zat zo rond de 2.30 qua rondetijd. In de kerstvakantie heb ik de vering laten doen bij HK in Tiel en heb nog wat dingen op de verlanglijst staan die eraan verandert moeten worden. Zoals stalen remleidingen, andere remblokjes, open lucht filter en ander andere slip-on en dit netjes af te laten stellen met een powercommander en zo zal er vast nog wel hele waslijst te voorschijn komen. Maar lees graag mee en zal waarschijnlijk wel met wat vragen komen als het aankomende seizoen weer losgaat.
Hierbij nog even een plaatje van Zandvoort.
[afbeelding]
Groet Michel
Nice
Zo te zien beetje zelfde verhaal als ik, ook standaard (straat)fiets verder.
Wat heb je aan de vering laten doen, af laten stellen of laten verbouwen?
Moet het eigenlijk ook nog doen.
Nice
Zo te zien beetje zelfde verhaal als ik, ook standaard (straat)fiets verder.
Wat heb je aan de vering laten doen, af laten stellen of laten verbouwen?
Moet het eigenlijk ook nog doen.
Hallo DraMisschien gekke vraag:
Mijn zx6r 2003 heeft geen abs, kan k hier een remklauw aanhangen van een z1000 die wel abs had??
Naar mijn idee ontbreekt alleen de electronica die de abs aanstuurt, maar kan je hem verder wel gewoon aansluiten en gebruiken toch?