Heerlijke dag gehad op Zolder. Eerste sessie was tricky want 's nachts veel regen gehad, maar gelukkig was de baan na 3 groepen droog zodat wij de 2e sessie en verder droog asfalt hadden.
Was een beetje zoeken voor mij. Zolder is écht heel anders dan Assen, maar wel heel uitdagend vond ik! Uiteindelijk redelijk constant 1.56'ers kunnen rijden met een enkele uitschieter in de laatste sessie naar 1.54.091 waar ik heel erg tevreden mee ben
Wellicht dat iemand me de goede richting in kan helpen: de Kawa wilde op Zolder heel erg met z'n kop schudden. Voornamelijk bij het opkomen van de rechte stukken (vooral Start/Finish bij de hobbels net uit de chicane) en over de sacramentsheuvel werd de fiets heel onrustig. Durfde hierdoor niet goed vol gas te rijden uit vrees dat het over zou gaan in een tankslapper.
Stuurdemper ligt voor de hand.. maar wellicht kan ik wat aan de demping/vering instellen waardoor ik dit effect wat terugschroef?
Thanks! Daar gaan we mee aan de slag. Ik ben me vanaf de 3e sessie bewuster minder aan het stuur gaan vasthouden en meer op de stepjes gaan steunen maar dat hielp niet zo.
De preload staat -in principe- goed. Ten minste, voor wat betreft het doorzakken onder mijn gewicht (sag). Zou de voorkeur dan genieten om de voorvork wat minder ver door te steken? Of toch eerst met de preload weer aan de gang? De achterkant omlaag kan natuurlijk ook
*Kevin doet zuchten over de complexiteit van vering afstellen*
Heb net een MWR erin liggen. Qua geluid vind ik hem niet minder, maar hoorde de K&N ook niet echt...
Qua vermogen weet ik nog niet, moet nog ff op de Dyno...
puur optisch: lijkt me dat ie juist een mindere flow geeft met zo'n plaat erop, aangezien die recht in de luchtstroom zit, maar kan het mis hebben. Tevens omdat als je de kelken afsnijd je ook winst hebt...
mijn geheim qua geluid is een niet standaart demper...
Akra evo race systeem, met een RSV Mille (rechter) demper op een pasring... die heeft een grotere binnendiameter, en daardoor meer demping zonder verlies. omdat ie van binnen groter is, is de aansluiting ook groter en daar zit dus een pasring tussen
Grappig dat je toevallig net zo een filter gemonteerd hebt. Enig idee wanneer je op de dyno gaat?
PS
Ik heb org. voorbochten zonder kat. akra link pijp en akra E keur demper...da moet ook wel goed zitten wat geluid betreffende lijkt me. Op ecuyers was het in ieder geval geen probleem, mja...daar mag je 96dB hebben. Dat is net ff wat meer
Grappig dat je toevallig net zo een filter gemonteerd hebt. Enig idee wanneer je op de dyno gaat?
PS
Ik heb org. voorbochten zonder kat. akra link pijp en akra E keur demper...da moet ook wel goed zitten wat geluid betreffende lijkt me. Op ecuyers was het in ieder geval geen probleem, mja...daar mag je 96dB hebben. Dat is net ff wat meer
Om even op het filter terug te komen... Ik heb geen idee wanneer ik op de dyno ga/kan... maar:
wel heb ik gemerkt dat met het MWR filter veel benzine via de airbox-overloop in het potje komt terwijl dat met de K&N niet zo is... (zonder de afstelling te wijzigen).
Hierdoor zou je denken dat de luchtstroom beter is met de K&N omdat dan wel alle benzine erin gezogen wordt... Maar goed, heb (nog) geen harde data om dat te bevestigen...