Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Racen op een ZX6R (alle jaren)


Ik had bij mij -1 voor. Was ik wel over te spreken op zowel ecuyers als zolder
 
Somebodi:
Denk dat t in je vering zit.
Ist nog origineel?
Is de rijhoogte ok?( als een motor "op z'n kop" staat dan krijg je al snel dit probleem
Stuurt dan wel heel makkelijk in maar dat is t dan ook.


Gr jorgosss

Ola Jorgos, de schokbreker is inderdaad nog origineel. De voorpoten zijn 5mm doorgestoken en de achterkant is 4mm verhoogt (dmv vulring tussen frame en schokbreker). Hij staat dus wel iets "op z'n kop".

De afstelling van de vering is zo afgesteld dat het gelijkmatig veert (voor en achterkant), de voorveren zijn vervangen door ohlins 9.5 lineair en zo afgesteld dat ik de juiste SAG heb en een voor mij fijne compressie/demping.

Ik ben er nog niet aan toe gekomen (nog geen voldoende kennis) om de schokbreker te fine-tunen. Misschien dat ik bij HK daar wat wijzer van wordt.
 
Somebodi:
Denk dat t in je vering zit.
Ist nog origineel?
Is de rijhoogte ok?( als een motor "op z'n kop" staat dan krijg je al snel dit probleem
Stuurt dan wel heel makkelijk in maar dat is t dan ook.


Gr jorgosss
plus dat Zolder niet direct het beste asfalt heeft Ik had er ook last van vorig jaar met mijn 04 636. Op Assen totaal niet.
Met name het rechte stuk op in Zolder over de bultjes ging de kop flink schudden. Als oplossing gaf ik maar gewoon een rukje aan het stuur zodat ie bij de eerste bult gelijk in een kleine wheelie ging.. dan kan de kop ook niet schudden

Dit jaar eens met de fiets naar een veringspecialist om hem af te laten stellen. Ik vond hem vorig jaar prima sturen, maar dat was allemaal natte vinger werk. Wellicht is er veel meer uit te halen en krijgen ze dit kopschudden ook wel een eind weg
 

Toevallig rijd ik ook met een 2000 model.
 
Vandaag de ZX losgelaten op Mettet voor de eerste maal. Met een 1.15.8 als resultaat. Ruim 1,5s sneller dan op de CBR

Buiten een probleem met de servo eliminator een probleemloze dag gehad met de nieuwe ZX6R
 
Vandaag de ZX losgelaten op Mettet voor de eerste maal. Met een 1.15.8 als resultaat. Ruim 1,5s sneller dan op de CBR

Buiten een probleem met de servo eliminator een probleemloze dag gehad met de nieuwe ZX6R

Goed bezig! 1,5 seconden is best veel op Mettet.
Wat was het probleem? Ik moet nog zo'n ding hebben.
 
Geen idee, ik ga/ging er vanuit dat dit het probleem is, aangezien dit het enige is wat ik veranderd heb na aanschaf qua bedrading. Maar blijkbaar kan je de foutcodes niet gemakkelijk achteraf uitlezen. Enkel als de FI oplicht kan je ze eruit halen.
Iemand een idee ?
 
Even een vraagje hier.
Ben sinds kort trotse eigenaar van een Zx6r 2011 circuitmotor, ex voorrijdmotor motorsportschool Holland.
Nu rijden die met Bridgestone en ik wil naar mijn vertrouwde Metzeler slicks.
Welke bandenmaat is achter aan te bevelen, 180 of 190? Of kan 190 zowiezo niet?
 
vraagje. Hoeveel olie verbruikt jullie zx6r op een circuit dagje ?

Mijn 09 zx6r lijkt steeds wat meer te verbruiken, nu zo'n 300ml op een dag (Castrol half syntheet).

Twee jaar geleden zat er Motorex in en was het verbruik bijna nul.

Weet nu alleen niet of dat aan de olie zelf ligt of dat het beestje gewoon meer begint te drinken.

 
Gebruikt helemaal niks. En er staan 22.000 circuit km op de klok. Ik ververs altijd na 3-4 dagen de olie om de keer het filter. Ik gooi er alrijd Castrol Racing RS 5W40 in.

Laatste OW cup in de tweede kwalificatie dacht ik heel mn bak naar zn grootje te hebben geholpen maar na demontage van de casette kwam ik erachter dat er een klein nokje van het schakel hevel die de schakelwals laat draaien was verbogen. Onderdeeltje can ca. 4 mm groot. Heel mn dag verziekt. €77 en het is gefixed. De bak en koppeling zagen er nog als nieuw uit! Geen maandag morgen modelletje dit.

Ik ga hem wel te koop zetten, ga voor een 1000.

PS: gaaaaaaassssss
 
net op de valreep 13 juli Assen geboekt bij CRT. Eerste dagje van het jaar.. drukte rondom een nieuwe baan en een eigen huisje heeft wat roet in m'n plannen voor dit jaar gegooid om zeker 5 keer te gaan. Ben al blij dat ik nu 1x ga.

Maar goed! De Kawa is er gewoon klaar voor! Bandjes nog goed voor een dagje, aanhanger heeft nieuwe bandjes.. nu hoop ik alleen nog dat de weersvoorspellingen wat bijdraaien voor die donderdag!
 
Welke wielen passen er allemaal onder een '11 zx6r ?
Ik weet dat vanaf '05 mits al dan niet gebruik van '11 spacers en schijven de wielen passen, maar passen vroegere bouwjaren ook, al dan niet met gebruik van aangepaste bussen ?
 
Welke wielen passen er allemaal onder een '11 zx6r ?
Ik weet dat vanaf '05 mits al dan niet gebruik van '11 spacers en schijven de wielen passen, maar passen vroegere bouwjaren ook, al dan niet met gebruik van aangepaste bussen ?

Op ZX6R forums ergens rouleert een lijstje met alle onderelen die uitwisselbaar zijn. Effe googlen.
 
Welke wielen passen er allemaal onder een '11 zx6r ?
Ik weet dat vanaf '05 mits al dan niet gebruik van '11 spacers en schijven de wielen passen, maar passen vroegere bouwjaren ook, al dan niet met gebruik van aangepaste bussen ?

Ja maar is niet ideaal.

Voor het 09 model zou ik wielen vanaf een 05 aanhouden.

Ik heb nu in mijn 2000 de wielen van een 2003 zitten met de schijven van een 2009.
 
Schopje!

Zo, mijn RSV Mille '00 ingeruild voor een ZX6R 636 uit 2003.
Veel plezier gehad van de Mille, maar wou voor het circuit een wat lichters proberen en iets moderner qua bouwjaar.

Zal hier dus vooral circuitdagen mee doen en wellicht een wedstrijdje.



Iemand nog specifieke tips voor dit model?
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding! Lijkt wel zo van de lopende band te komen.
Daar ga je op circuit veel plezier mee beleven. Dit was mijn eerste circuitfiets. Daar deed ik standaard 2:01.6 mee op Zandvoort, en was daar maar twee keer geweest toen. Superfiets!
 
Meld mij in dit topic, in het bezit van Pippen z'n ex ZX-6 R na 6 jaar met een 2006 Fireblade gereden te hebben.
Vorige week maandag De ZAC meegepakt helaas laatste race niet kunnen uitrijden.

Van de winter fiets naar mijn smaak maken.
- Komt een 2013 top en onderkuip op
- Boel gaat langs spuitadres.
- Kabelboom strippen
- Ecu reflashen zodat de sleutel en servo mechanisme de prullenbak in kunnen.
- Hier om de hoek op de testbank controleren hoeveel paarden er anno 2017 nog leven.
- Lichtere accu
 

Goeie updates, veel plezier ermee!