Hoi Wiesel,
Je schrijft dat je de carburateurs al schoongemaakt hebt. Maar, met de choke verrijk je het mengsel en je geeft aan dat hij dan wel blijft draaien. Verder kunnen de knallen in de uitlaat veroorzaakt worden door een veel te arm mengsel, maar ook door een mengsel wat slechts af en toe ontsteekt.
Als de motor langer stilgestaan heeft (een paar maanden of meer) zou ik de benzine verdenken. De stationair en hoofdsproeier kan je met perslucht of een fietspomp doorblazen en verder zijn er toevoegingen in de handel om vergomde benzine weer op te lossen.
De hogere weerstand in de secundaire aansluiting van de bobine is niet spectaculair veel te hoog. In het verleden werden er wel eens 10k weerstandjes in de bougiekabel gesoldeerd om storing van de bougiekabels weg te krijgen.
Maar, als je een te zwakke vonk hebt, kan verrijking van het mengsel er voor zorgen dat de motor toch blijft lopen. De verrijking, die je met de choke veroorzaakt.....
Ik zou de sproeiers nogmaals goed controleren, vooral op achtergebleven benzineresten. De hoofdsproeier kan vaak nog wat verder uit elkaar dan je denkt: er zit een stijgbuis aan die sproeier vast met kleine luchtgaatjes die vrij makkelijk verstopt kunnen raken. In het WPHB staat vast een exploded view oid van de carburateur.
Als je 100% zeker bent dat de carb's goed schoon zijn, blijft alleen de electronica (bobines, cdi) over. Die zijn wel na te meten, maar daar is gespecialiseerde apparatuur voor nodig. Ik heb hier thuis nog zo'n stroboscooplamp uit het tijdperk dat ontstekingen met puntjes werkten en die kan een goede indicatie geven of je een goede vonk hebt. Bruikbare vonk --> stroom door bougiekabel --> stroboscoop registeert dit en geeft lichtflits. Vraag er eens naar bij een (ex-)automonteur met "levenservaring".
Even een indruk van de spanning: je moet denken aan meer dan 30 kV secundair....