radeloos !! R1 2003 valt spontaan stil

Dolfio

MF'er
24 jun 2004
74
0
49
Gilze
Goedemorgen,

Wie o wie kan mij helpen..

Mijn R1 heeft het probleem om zonder aankondiging stil te vallen. Het stilvallen gebeurt ineens (geen gestotter) of ik nu hoge of lage toeren rij. Soms gebeurt dit 3 dagen niet en soms gewoon 40 keer binnen de 5 km.

Er zit al een nieuwe accu in.
Alarm is gedemonteerd
Alle stekkers zijn ingespoten met cleaner

Ik heb al een tweedehands brandstofpomp geregeld deze ligt er nog niet onder.

Voorbeeld:
Afgelopen zaterdag ben ik op en neer naar Dordrecht gweest vanuit Gilze tocht van zo`n ongeveer 100km pas op de terug weg 10 m voor huis liet hij het afweten. Vervolgens weer gestart en 2 km later weer een keer. Daarna probleem loos naar huis gereden . Vanmorgen weer gepakt voor naar mijn werk te rijden (10 km) geen problemen

Wie o wie kan mij helpen
 

Kanarie

MF veteraan
4 sep 2003
36.696
2
40
Zou het aan de benzinetoevoer kunnen liggen?
Met injectie gooit ie hem dan ook direct stil...
 

Dolfio

MF'er
24 jun 2004
74
0
49
Gilze
Ik krijg geen foutmelding op het dashboard te zien ook niet als ik een zelftest laat uitvoeren. ECU uitlezen weet ik niet of dat mogelijk is..
 

Dolfio

MF'er
24 jun 2004
74
0
49
Gilze
Zou het aan de benzinetoevoer kunnen liggen?
Met injectie gooit ie hem dan ook direct stil...
Ik heb al een tweedehands brandstof pomp die ik van de week ga monteren. Maar als deze kapot zou zijn zou hij toch altijd het zelfde moeten doen. of niet..

Nu is het niet te voorspellen, soms 3 dagen helemaal niets en dan weer ineens 30 keer achter elkaar...

gr
 

ArendJan

Winnaar WIDM 2018
18 jun 2009
4.580
229
35
Gouda
Je kunt anders met iemand van CDI unit wisselen, had ook z'n soort probleem,bij mijn eigen motor dat de ontsteking ineens wegviel.

Andere CDI en het probleem was opgelost...
 

De P

Die hard MF'er
21 mei 2010
520
0
31
Zaandam
Zou ook meer denken aan een fout bij je ontsteking... of je temp oppeens omhoog en iets fout in je koelsysteem.. dat hij hem daarom uitschakeld.. maar dat zou je ook op je dashboard zien...

Als hij uitvalt en je staat stil... moet je dan contact aan en uit zetten voordat hij het weer doet? Of schudden? (Ik roep maar wat hoor)
 

Fazero

MF veteraan
19 okt 2002
16.340
1
44
www.youtube.com
Komt het alleen in een bepaalde situatie voor? Een bepaalde bocht naar rechts? Remmen? Anders ergens een draadbreukje die zo nu en dan contact had... kennis van me had dat vroeger met een brommer, in een bepaalde hellingshoek maakte een draadje in de koplamp toen net sluiting. Tegen de tijd dat ie dat had gevonden was ie grijs.
 

emgi

Die hard MF'er
15 okt 2009
728
0
Rilland
Afgaande op de omschrijving moet het haast wel in de ontsteking zitten.
"Iets" zorgt ervoor dat je geen vonkjes meer krijgt.
Dat zou best zoiets banaals kunnen zijn als de jiffy-schakelaar maar een rottige CDI behoort ook zeker tot de mogelijkheden. De bedrading kun je controleren, die CDI zul je moeten uitwisselen. Brandstofpomp lijkt mij minder waarschijnlijk omdat hij niet sputtert bij het afslaan.
Ik heb nog wel een vraag: wat doe je precies om hem weer aan het rijden te krijgen? Alleen even wachten of kun je hem gelijk weer starten en doorrijden?
Dit soort storingen zijn erg moeilijk te vinden, veel sterkte en wijsheid gewenst.
Geduld en zelfbeheersing zul je ook nodig hebben.

Laat het aub weten als je het gevonden hebt. Ik hoop voor je dat dat niet te lang duurt.
 
Laatst bewerkt:

Dolfio

MF'er
24 jun 2004
74
0
49
Gilze
Massa kabel, accupolen, jiffy en dodemansknop zijn allemaal gecheckt, schoongemaakt en ingepsoten met contactspray.

Zodra de motor afslaat start deze vrijwel meteen zoda ik het contact even aan/uit zet. Maar dan naar 50 meter ofzo slaat deze weer af. soms slaat hij niet meer af en rij ik weer een paar dagen, dag of uur zonder problemen.
 

joskawa

Die hard MF'er
Donateur
10 nov 2005
266
28
Maarssen
contactslot?
fladdert er een leuke sleutelhanger aan je contactsleutel?

succes
 

Dolfio

MF'er
24 jun 2004
74
0
49
Gilze
Vandaag de brandstofpomp vervangen maar daar zat het probleem niet in. Nu hebben we een zekering gevonden in het startrelais waarvan de harde plastic kant helemaal is vergruist. Dit heeft dus nu en dan kortsluiting veroorzaakt.
Nu maar hopen dat dit het probleem was...
 

Jelski

MF veteraan
23 jan 2006
1.260
0
36
Den Haag
Ik had pas ook zoiets. Uiteindelijk bleek er binnen in het startrelais een metalen stripje gescheurd te zijn. Zodra dit te warm werd verbrak het de verbinding tussen accu en hoofdzekering.
 

Martell

Moderator
Crew
Donateur
2 jul 2006
87.507
6.504
46
Oostmalle
Vandaag de brandstofpomp vervangen maar daar zat het probleem niet in. Nu hebben we een zekering gevonden in het startrelais waarvan de harde plastic kant helemaal is vergruist. Dit heeft dus nu en dan kortsluiting veroorzaakt.
Nu maar hopen dat dit het probleem was...
Very likely.

Maar eeeh, das toch zo te testen :?
 

Suzuki/Yoshimura

MF veteraan
15 jun 2006
1.940
1
Hadden net zo iets gehad met een r6. Bleek de krukassensor los te zitten achter het rechter zijkapje van je blok. Schroefjes eruit gelopen.
Ook kan zo'n sensor kapot zijn en kun je hetzelfde krijgen.