Rain-X Waterrepellent Plastic

Mijnwerker

MF'er
6 okt 2014
61
23
Alkmaar
Hallo,

Iemand hier Rain-X voor plastic al eens op zijn windscherm of vizier gebruikt?
Zo ja, werkt het goed?

Zijn er andere, betere manieren/middelen om te gebruiken?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20231108_213749_Chrome.jpg
    Screenshot_20231108_213749_Chrome.jpg
    53,2 KB · Weergaven: 1
Dat had ik al eens gehoord en over gelezen.
Dit spul is blijkbaar speciaal voor kunstoffen en zou dus geen problemen mogen geven.

Het unieke waterafstotende effect, gevonden in Rain-X® Original Glass Water Repellent, is nu verkrijgbaar in een product dat speciaal is ontwikkeld voor kunststof oppervlakken! Rain-X® biedt een superieure coating op waterdruppels op verschillende kunststoffen, waaronder Lexan®, Plexiglas®, Perspex®, Lucite®, Acrylics en Polycarbonate.
 
Ik gebruik RainX voor plastic op mijn vizieren en mijn ruitje. Er valt niet zoveel over te zeggen. Het doet hetzelfde als gewone RainX (het werkt prima) maar dan zonder het risico dat het plastic aangetast wordt. Tenminste daar heb ik in 2 jaar nog niets van gemerkt.
 
Yep, werkt goed. Je moet wel redelijk wat rijwind hebben voordat de druppels weg lopen. Achter een ruit van een 125c cc scooter werkt het op de helm beduidend minder.
 
Wat betreft je andere vraag: of er andere middelen zijn. Ja, je kunt je vizier in de autowas zetten. Dat spul polijst wel dus je loopt wel wat meer risico met krasjes. Het hangt er vanaf hoeveel krijt in de was verwerkt is. In het verleden zette ik zowel mijn helm als vizier in de was. Dat gaat tegenwoordig niet meer want beide helmen zijn mat. De RainX gebruik ik nog altijd. Spul had ik toch nog staan uit de tijd dat ik een erg hoge ruit op mijn kuip had. Als je door je ruit moet kijken ipv er over dan wil je in de regen ook nog wat kunnen zien. Met mijn kleine sportruitje heb ik daar tegenwoordig ook geen last meer van. Maar een mooi glimmend ruitje is nooit weg.
 
Yep, werkt goed. Je moet wel redelijk wat rijwind hebben voordat de druppels weg lopen. Achter een ruit van een 125c cc scooter werkt het op de helm beduidend minder.
Op een scooter die hooguit 65 haalt werkt het ook niet.
Ook gebruik ik Turtle Wax voor dit soort oppervlakken, deze schuurt niet.
 
Op het internet kom ik ook info over Nano coating tegen. Inspuiten en uitpoetsen, en kan op alle materialen. Dat ziet er dus ook interessant uit.

Iemand ervaring mee?
 
Op een of andere manier word ik het nooit eens met Rain-X. Ik heb h.t staan, daar is alles mee gezegd
Rain-X werkt ten opzichte van regenwater afstotend. Ik smeer de hele boel in met dreft, werkt zeer kort maar omdat het water aantrekt verdwijnwn druppels meteen, en dan het meest voor de binnenkant van het vizier en brilleglazen.

Ik ga die Rain-X wel weer eens proberen... Het staat er al een hele tijd, ik denk ook omdat ik regen mijd als de pest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan