CFMOTO XL-X 700 - Heritage

rogierl

Rookie
19 jun 2021
22
10
Aangezien mijn Suzuki VanVan 125 toch iets te weinig vermogen had, heb ik hem ingeruild voor een zwaardere motor: een CFMOTO CL-X 700. Man wat ben ik blij met dit ding! Het rijdt echt zó veel lekkerder dan de VanVan. Nu vroeg ik me af: zijn er meer CL-X 700 rijders op dit forum? Het is uiteraard een vrij onbekend merk, maar volgens mij groeit het wel degelijk. Doel van dit topic: ervaringen uitwisselen m.b.t. CFMOTO en specifiek de CL-X serie.

IMG_1911.png


IMG_1910.png
 
Ik heb net een CF Moto 650 MT gekocht. Zit nog in de inrijperiode maar erg tevreden over. Is precies wat ik zocht voor nu. Heb ook op die 700 testgereden voor de fun. Is echt een leuke bike. Met veel plezier ook daar testrondje op gedaan. Komen volgens mij nog veel meer leuke modellen aan van CFmoto op korte termijn.
mijn-cfmoto650MT.jpg
 
Ik heb net een CF Moto 650 MT gekocht. Zit nog in de inrijperiode maar erg tevreden over. Is precies wat ik zocht voor nu. Heb ook op die 700 testgereden voor de fun. Is echt een leuke bike. Met veel plezier ook daar testrondje op gedaan. Komen volgens mij nog veel meer leuke modellen aan van CFmoto op korte termijn.
Bekijk bijlage 1877195

Heel tof apparaat!
 
Zijn er eigenlijk al eigenaren die een CF-moto of andere Chinese fiets langere tijd hebben? En dan bedoel ik 3 jaar+. Hoe ziet deze fiets er dan uit?
 
Zijn er eigenlijk al eigenaren die een CF-moto of andere Chinese fiets langere tijd hebben? En dan bedoel ik 3 jaar+. Hoe ziet deze fiets er dan uit?
Dit was inderdaad mijn grootste zorg.
Echter daarna dacht ik: het is toch een hoop plastic, wat moet er nu precices fout gaan?
Ook review op internet zijn alleen maar positief. Dus ik heb de gok genomen :).
(tevens 5 jaar fabrieksgarantie)
 

Bijlagen

  • Screenshot 2023-05-09 at 16.01.37.png
    Screenshot 2023-05-09 at 16.01.37.png
    97,8 KB · Weergaven: 30
  • Screenshot 2023-05-09 at 16.01.34.png
    Screenshot 2023-05-09 at 16.01.34.png
    87,7 KB · Weergaven: 29
  • Screenshot 2023-05-09 at 16.01.30.png
    Screenshot 2023-05-09 at 16.01.30.png
    93,1 KB · Weergaven: 27
  • Screenshot 2023-05-09 at 16.01.27.png
    Screenshot 2023-05-09 at 16.01.27.png
    97,9 KB · Weergaven: 26
  • Screenshot 2023-05-09 at 16.01.23.png
    Screenshot 2023-05-09 at 16.01.23.png
    89,4 KB · Weergaven: 25
  • Screenshot 2023-05-09 at 16.01.19.png
    Screenshot 2023-05-09 at 16.01.19.png
    92,3 KB · Weergaven: 25
  • Screenshot 2023-05-09 at 16.01.15.png
    Screenshot 2023-05-09 at 16.01.15.png
    65,9 KB · Weergaven: 30
  • Screenshot 2023-05-09 at 16.01.10.png
    Screenshot 2023-05-09 at 16.01.10.png
    98,5 KB · Weergaven: 24
  • Screenshot 2023-05-09 at 16.01.06.png
    Screenshot 2023-05-09 at 16.01.06.png
    105,4 KB · Weergaven: 28
Hier de handleiding, onderhoud begint bij pagina 69.
Benieuwd naar je mening!
Valve Clearance elke 40.000km!? Dat is heeeeeeel netjes.
Mijn triumph Street Triple 2018 was al aan de beurt rond 20.000km en de Tiger 900 laat ik checken bij 17.500 omdat hij dan toch naar de dealer moet. 40.000km is echt het uiterste en zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Ik denk zelfs dat menig motor voor de 40.000km bij zijn 2e of zelfs al 3e eigenaar zit.
Maar als ik advocaat van de duivel wil spelen kan ik er natuurlijk ook nog betwijfelen hoe accuraat deze intervallen nou in het echt zijn..?
Zo staat er bijvoorbeeld ook dat je na elke 10.000km je kettingonderdelen moet inspecteren, spannen, insmeren etc. Ik kan je met zekerheid vertellen dat hij ruim voor de 10.000km wel een keer gespannen moet worden hoor _O-

Maar al met al heel netjes en ik ben heel benieuwd naar de betrouwbaarheid van deze bikes in de toekomst! Misschien een leuke toevoeging voor als ze later ook 2de hands ruim verkijgbaar zijn.. ;)
 
Dit was inderdaad mijn grootste zorg.
Echter daarna dacht ik: het is toch een hoop plastic, wat moet er nu precices fout gaan?
Juist met plastic heb je best veel verschil in kwaliteit (verkleuren etc.). Ik zeg niet dat dit bij CFMoto verkeerd zit, maar ze rijden nog niet lang genoeg rond om dit met zekerheid te zeggen.

M.i. is en blijft het wel een gok. Wanneer over een x aantal jaar er diverse exemplaren rondrijden met meer dan een ton op de teller, dan kan iets zinnigs gezegd worden over de betrouwbaarheid :)
 
Aangezien mijn Suzuki VanVan 125 toch iets te weinig vermogen had, heb ik hem ingeruild voor een zwaardere motor: een CFMOTO CL-X 700. Man wat ben ik blij met dit ding! Het rijdt echt zó veel lekkerder dan de VanVan. Nu vroeg ik me af: zijn er meer CL-X 700 rijders op dit forum? Het is uiteraard een vrij onbekend merk, maar volgens mij groeit het wel degelijk. Doel van dit topic: ervaringen uitwisselen m.b.t. CFMOTO en specifiek de CL-X serie.

Bekijk bijlage 1876126

Bekijk bijlage 1876127
 
Hallo hier nog een CF moto rijder ....
ik heb mijn nieuwe aanwinst CLX 700 sport op 30 maart opgehaald, na afscheid genomen te hebben van mijn trouwe Honda Hornet 2004.
Heb de eerste 1000 km er bijna opzitten , krijg veel leuke reacties van mensen en collega motorrijders,
die vragen waar wat dat voor een motor is waar ik op rijd.
Aangezien ik nooit een motor standaard laat en altijd wat moet veranderen zit er nu een Matris stuurdemper , radiateurbeschermer, korte rem en koppeling handles , dubbele claxon , bobbins . en navigatiebeugel op .
Een andere demper is ook inmiddels besteld ......
Ben zeer tevreden met de motor is niets op aan te merken bevalt uitstekend .
 

Bijlagen

  • 2022-11-03-125113.jpg
    2022-11-03-125113.jpg
    418,4 KB · Weergaven: 74
Hallo hier nog een CF moto rijder ....
ik heb mijn nieuwe aanwinst CLX 700 sport op 30 maart opgehaald, na afscheid genomen te hebben van mijn trouwe Honda Hornet 2004.
Heb de eerste 1000 km er bijna opzitten , krijg veel leuke reacties van mensen en collega motorrijders,
die vragen waar wat dat voor een motor is waar ik op rijd.
Aangezien ik nooit een motor standaard laat en altijd wat moet veranderen zit er nu een Matris stuurdemper , radiateurbeschermer, korte rem en koppeling handles , dubbele claxon , bobbins . en navigatiebeugel op .
Een andere demper is ook inmiddels besteld ......
Ben zeer tevreden met de motor is niets op aan te merken bevalt uitstekend .
Thanks man! Vraag: wat vind je van de range qua kilometers in de tank. Bij de 160 km begint het tank-icoontje al te knipperen. Is dit niet ietwat snel? In principe kan ik dus nog geen 200 kilometer met een tank. Herken je dit?
 
Valve Clearance elke 40.000km!? Dat is heeeeeeel netjes.
[...]
Zo staat er bijvoorbeeld ook dat je na elke 10.000km je kettingonderdelen moet inspecteren, spannen, insmeren etc. Ik kan je met zekerheid vertellen dat hij ruim voor de 10.000km wel een keer gespannen moet worden hoor _O-
Kortom, die Chinezen nemen het niet zo nauw met onderhoud :+
 
Thanks man! Vraag: wat vind je van de range qua kilometers in de tank. Bij de 160 km begint het tank-icoontje al te knipperen. Is dit niet ietwat snel? In principe kan ik dus nog geen 200 kilometer met een tank. Herken je dit?
Is bij mij hetzelfde maar ff rekenen 13 liter a 1op 20 is 260 km
kijk dan ff op de dagteller en tank dan bv elke 200 tot 220 km en het komt helemaal goed
 
Is bij mij hetzelfde maar ff rekenen 13 liter a 1op 20 is 260 km
kijk dan ff op de dagteller en tank dan bv elke 200 tot 220 km en het komt helemaal goed
Ik tank altijd weer na een rit als ik bijna thuis ben dan vertrek ik met een volle tank werkt prima
Ik tank altijd shell vpower
Aanrader is ook stuurdemper van matris te koop via alisxpress topding !
Zat ook op mn hornet
Is voor op de snelweg een aanrader
Motor is dan superstabiel
 

Bijlagen

  • 20230427_184033.jpg
    20230427_184033.jpg
    141,2 KB · Weergaven: 35
Ik tank altijd weer na een rit als ik bijna thuis ben dan vertrek ik met een volle tank werkt prima
Ik tank altijd shell vpower
Aanrader is ook stuurdemper van matris te koop via alisxpress topding !
Zat ook op mn hornet
Is voor op de snelweg een aanrader
Motor is dan superstabiel
Goeie tip; ik zal het eens bekijken.
Ik vind het geheel nu al lekker rijden om eerlijk te zijn :).

Wat betreft de inhoud van de tank: is het normaal dat de range van een motor maar rond de 220 kilometer ligt? Dit voelt voor mij namelijk als heel erg weinig (ik heb pas twee motoren gehad, dus heb niet echt ander vergelijkingsmateriaal).
 
Goeie tip; ik zal het eens bekijken.
Ik vind het geheel nu al lekker rijden om eerlijk te zijn :).

Wat betreft de inhoud van de tank: is het normaal dat de range van een motor maar rond de 220 kilometer ligt? Dit voelt voor mij namelijk als heel erg weinig (ik heb pas twee motoren gehad, dus heb niet echt ander vergelijkingsmateriaal).
250km is meestal een normaal bereik bij de meeste motoren.(afhankelijk van je rijstijl)
Touring motoren en oudere motoren hebben meestal een stuk grotere tankinhoud.
En dan heb je nog enkele uitzonderingen zoals m'n KTM, daarmee heb ik al eens 550km gehaald op 1 tank. (30L)
Met de honda st1300 ook regelmatig de 480km aangetikt. (
 
Ik heb hem aangeschaft bij uwvoertuig.nl. Mijn vorige motor ook trouwens.
Erg tevreden over. Welke info zoek je precies?
 
Valve Clearance elke 40.000km!? Dat is heeeeeeel netjes.
Mijn triumph Street Triple 2018 was al aan de beurt rond 20.000km en de Tiger 900 laat ik checken bij 17.500 omdat hij dan toch naar de dealer moet. 40.000km is echt het uiterste en zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Ik denk zelfs dat menig motor voor de 40.000km bij zijn 2e of zelfs al 3e eigenaar zit.
Maar als ik advocaat van de duivel wil spelen kan ik er natuurlijk ook nog betwijfelen hoe accuraat deze intervallen nou in het echt zijn..?
Zo staat er bijvoorbeeld ook dat je na elke 10.000km je kettingonderdelen moet inspecteren, spannen, insmeren etc. Ik kan je met zekerheid vertellen dat hij ruim voor de 10.000km wel een keer gespannen moet worden hoor _O-

Maar al met al heel netjes en ik ben heel benieuwd naar de betrouwbaarheid van deze bikes in de toekomst! Misschien een leuke toevoeging voor als ze later ook 2de hands ruim verkijgbaar zijn.. ;)

Aan de andere kant,
Bij welke/hoeveel moderne motor(en) moet er bij 20.000 daadwerkelijk kleppen gesteld worden? Nooit toch (en er komt nu vast een verhaal van 'bij mij anders wel'). Inspectie interval volgens de handleiding, tsja.. das wat anders.
 
Waardoor zou jij elke 5000km naar de dealer moeten?
Achterbrug inspectie? Zekering inspectie? lekkage van schokbreker inspectie? Koppelingskabel knik-inspectie?
Dat neem je toch niet serieus he?

Enige wat er staat, 5000km oliebeurtje.
1) moet je daarvoor naar de CFmoto dealer, of kan je dat zelf (leren?), of eventueel bij een garage als tussen oplossing
2) Wat mag een oliefilter bij de dealer kosten?
 
De oliebeurt inderdaad. En dat i.v.m. garantie moet je de dealer laten doen. Vooral op merken zonder reputatie qua betrouwbaarheid laten we het zo zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan