VetteFiets
MF'er
- 11 jun 2023
- 77
- 80
De Deauville deelt het blok ook met de Hawk/Bros. Daar werd in Amerika mee geraced en zijn leuke opvoerkitjes voor te koop. Da's dan wel weer geinig om je "Dullville" te tunen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
beter zo.Wordt een motor saai genoemd, als/omdat hij alles gewoongoeddoet?
Oersaai…ja dat is het. De Deauville doet alles wat hij moet doen, behoorlijk goed ook, maar ook nulkommaniks meer dan dat. Inderdaad zoals eerder aangegeven de Toyota Corolla onder de motorfietsen. Eigenlijk niets te beklagen, maar waarom rijdt dan niet bijna iedereen in een VW Golf / Ford Focus / Opel Astra / Renault Megane etc, terwijl die minder betrouwbaar enzovoort zijn…Dus ... Waarom is hij oersaai en futloos?
Yes: de sluitingen van de kofferdeksels ( bij de 700 dan); dat is een Honda onwaardig, zo triest slecht, gemaakt.Aan de ervaren Deauville-kopers en -rijders: zijn er nog specifieke punten waar ik op moet letten?
Jij leest iets anders dan ik. Iedereen vindt hem gewoontjes maar degelijkDus conclusie is eigenlijk dat de meningen over de Deauville nogal uiteen lopen. Dan is ie per definitie niet saai. Het zou pas saai zijn als iedereen hem geweldig vindt. Zoals een BMW 1200 GS bijvoorbeeld
De eerste Transalps met zwart blok schijnen wel is wat olie te lusten.Daar heb ik nog nooit over gehoord. Ik heb jaren lang dagelijks op die dingen gereden onder de slechts denkbare omstandigheden en olie bijvullen was nooit nodig tot 80 k. Want dan gingen ze weg.
Ik ken überhaupt niemand die echt opgewonden raakt van een Deauville. Maargoed, ik rij BMW....Oerdegelijke, uitontwikkelde motor. Niet speels, supersnel of hypermodern. Wel comfortabel voor fatsoenlijk toer- of forenzenwerk. En toch ook wel uniek, er is geen directe concurrent. En al helemaal niet voor het doorgeefluik tussen beide geïntegreerde koffers. Zodat volgens de ronkende verkooptekst er een stokbrood over dwars vervoerd kan worden in de koffers. Maar, eerlijk is eerlijk, ik zou zo snel niet iemand kennen die door dat argument helemaal opgewonden raakt e enkel daarvoor de motor koopt.
Probeer hier eens?En ik zou graag willen weten of ik met mijn 1,96 m comfortabel op een 700 kan zitten. Iemand daar een idee over? Ik zie namelijk dat het zadel niet in hoogte verstelbaar is.
Ik heb beide:Ik haak even in op het topic. Heeft iemand toevallig de oude NTV 650 (dus zonder kuip) en de nieuwe Deauville 700 gehad? Ik ben benieuwd wat de verschillen zijn in rijgedrag (dus niet zozeer de specs).
Hoezo is de NTV 650 veel degelijker? Ik snap dat het plastic e.d. niet kapot kan gaan, maar afgezien daarvan zouden ze toch beide niet kapot te krijgen zijn? Of heb ik dat mis?Ik heb beide:
De NTV voelt vlotter aan maar is dat qua specs nauwelijks; het is meer een gooi-en-smijt-machientje. Het oogt (en is?) ook veel degelijker. Grootste minpunt is dat de voetsteunen te hoog zitten; je zit er wat verkrampt op.
De Deauville heeft (veel) meer comfort; niet alleen door de goede kuip, maar ook door de zithouding. Fijne toermotor.
Het rijdt bijna vanzelf, een echte allemansvriend.
Verder is het in de basis vrijwel dezelfde techniek; de Deauville 700 is wat moderner (inspuiting, vierkleps koppen, katalysator)
Beide hebben inderdaad de reputatie onverwoestbaar, zeker mechanisch Terecht ook denk ik.Hoezo is de NTV 650 veel degelijker? Ik snap dat het plastic e.d. niet kapot kan gaan, maar afgezien daarvan zouden ze toch beide niet kapot te krijgen zijn? Of heb ik dat mis?
Duidelijk. Met andere woorden, koop gewoon een oud hok als je degelijkheid wilt wat niet kapot gaat. Is aardig gelukt met een uit 1992.Beide hebben inderdaad de reputatie onverwoestbaar, zeker mechanisch Terecht ook denk ik.
Wat je noemt het plastic: dat is op de NTV veel dikker en steviger. De metalen tank is ook steviger / van dikker plaatmateriaal. Lak is dikker en krasbestendiger , coating van het blok is veel beter. En de eenzijdige achter ‘vork’ is, vind, ik fraai.
Het oogt en is stevig, en geeft de indruk erg lang mee te kunnen gaan.
Je ziet bij de Deauville dat het allemaal erg minimaal is gemaakt; het is wel functioneel, maar dan op het randje.
Dat zie je niet alleen bij motoren hoor, hoe moderner des te minimaler geconstrueerd.
Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen maken.
Als dat over pakweg twee jaar is zal dat geen probleem zijn, maar als dat nog dertig jaar of meer duurt zou ik ze toch nu alvast maar bestellenAls ik 80 ben ga ik kijken of er zijwieltjes voor te bestellen zijn.