K75 of Deauville 700?

Welke?


  • Totaal aantal stemmers
    37
@Lert : kun je aangeven hoe je de motor wilt gaan gebruiken? (uitsluitend plezierritjes? Woon-werk, aantal km's per jaar) en waarom je een voorkeur voor injectie hebt?

Bedenkt wel dat met zeldzamere exemplaren zoals die Suzuki highlander je moeilijker aan kappen, plaatmateriaal en andere onderdelen van de sloop komt. Nieuw is lang niet alles meer leverbaar bij een oudere motor. Vaak alleen de verbruiksmaterialen, maar als je bijvoorbeeld een 'nieuwe' oliekoeler oid nodig hebt ben je afhankelijk van de sloop.

Er zijn wel zat oude diversions 900, deauvilles, bmw k's en pan european's op de sloop te vinden voor onderdelen.
Ligt zat op de sloop zie mp, lastig is de benzinekraan bedienings-schijf (flinke dot 2 componenten lijm diet wonderen om scheuren te voorkomen) .
Highlander kuip is alleen voor de kleinere bereider anderz zit je helm nog vol in de wind, scherm werkt beter.
Voordeel is een mooie naked voor weinig en minder Tupperware zooi zoals op de deauville .
Maar de K is ook spaarzaam met plastiek.
 
Die staat nu dus ook op m'n lijstje. Alleen volgens mij een stuk minder makkelijk aan te komen dan een K75 of Deauville.
Nee hoor model is niet zo gewild dat wel. Daarom een stuk goedkoper te vinden dan bijv de lelijke plastic deauville.
Rond de 1000 staat er regelmatig wat op mp, bij dealers Is het rond 1500€.
Ik heb er nu 4 tussen de 100 en 400 per stuk aangeschaft voor extra onderdelen.
Vandaar dat ik het aanbod bijgehouden heb.
Maar goed Lert doet wat hij leuk vind neem ik aan .
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
K75 zal op de langere termijn misschien een betere investering zijn?
Heb vaak het gevoel dat het ding echt goed bedacht is door mannen op leeftijd.
Koop de beste die je kan betalen en reserveer wat voor achterstallig onderhoud. Ze halen enorm hoge kilometerstanden maar niet zonder vervangen van cardans, shocks, remschijven en remcilinders, wat zomaar net zoveel kan kosten als de aanschaf. Sommige dingen zijn wat moeilijk maar voor alles is een bekende oplossing, de meeste eindigen vanwege een stuwmeer aan achterstallig onderhoud of een kabelboom/electronisch probleem, en worden in onderdelen geslacht.

Vind een Deauville er een beetje uitzien als een meisjesmotor.
Maar ik heb dan ook nog nooit op een Honda gereden die voor mij een beetje goed of fijn aanvoelde, altijd een beetje te zacht, glad of perfect naar mijn smaak.

Als het sportievere en spartaanse wat trekt zou ik gaan rijden op een Guzzi 750.
Kleine Guzzi's zijn een universum op zich, veel rijbeleving maar in mijn ervaring is nog nooit een Honda rijder overgestapt op een Guzzi of andersom. Diametraal tegenovergesteld karakter denk ik.
Ik heb meerdere Honda,s gehad en nu al meer dan 14 jaar op een Guzzi. Een Deouville kan altijd nog als je dood bent.
 
Ik heb een rond 2002 K75s gehad, en nu een Deauville 700 uit 2006.

Pluspunten K75S:
- Goede stroomlijning
- super stijf frame, rijdt echt prima en stabiel bij hoge snelheden
- Afneembare koffers met een groter volume, en robuuster dan bij de Deauville
- Hogere topsnelheid
- Uniek motorblok
- Motorblok beter bereikbaar dan bij Deauville
- Goedkopere onderdelen

Minpunten:
- Betrouwbaarheid is ruk *)
- Instrumentenpaneel: onbetrouwbaar
- Versnellingsbak minder soepel schakelend dan Deauville
- Scharnieren zijkoffers (buigende strip) gaan regelmatig kaduuk.
- Iets hogere zit
- Problemen met koppeling vereist demontage achterbrug en versnellingsbak

*) Onderbouwing:
- instrumentenpaneel vertoonde vaak storing, en gaf dan geen snelheid meer aan. Telkes demonteren vereist;
- Lager van de balansas was versleten (kreunend geluid)
- Electrische storingen bij schakeling die defect achterlicht detecteert
- er zitten geen schotten in de tak, aanzuigpunt benzine is niet slim opgesteld. Bij laag benzineniveau en hard optrekken zuigt het brandstofsysteem lucht aan - waardoor het vermogen terugvalt
- Spiebanen koppelingsplaat versleten (had gesmeerd moeten worden- ammehoela, je gaat toch niet alles uitbouwen voor een likje vet,kom nou)

De Deauville is echt plastic fantastic. je moet echt verdraaid veel voorzichtig losnemen (op gevoel) om bij het luchtfilter, de kleppen en de bougies te komen.

Nou, dat was het zo'n beetje....
 
En toch zou ik de R1150RT nog eens overwegen als ik jouw was... voor dat geld heb je een echt hele erge goede, en het zijn serieus fijne reisgezellen, die ook op korte stukjes er prettig is (en zeer wendbaar). Het hogere gewicht valt compleet weg, zo gauw de wielen beginnen te draaien. Zelf moest ik er eerst ook niks van hebben, totdat ik een proefrit ging maken, en ik verkocht was...
 
En toch zou ik de R1150RT nog eens overwegen als ik jouw was... voor dat geld heb je een echt hele erge goede, en het zijn serieus fijne reisgezellen, die ook op korte stukjes er prettig is (en zeer wendbaar). Het hogere gewicht valt compleet weg, zo gauw de wielen beginnen te draaien. Zelf moest ik er eerst ook niks van hebben, totdat ik een proefrit ging maken, en ik verkocht was...
Ik zit er even naar te kijken. Wat is het verbruik? In het bordeaux rood is hij nog wel te pruimen ...
 
16938455037556477155559551958699.jpg

Tja, qua styling haalt niks het natuurlijk bij een k75 zeker in aubergine kleur zoals de mijne _O-:+
Gisteren een nieuwe koppelingskabel, dus ik had vandaag het gevoel met een nieuwe motor onderweg te zijn.
Als je zelf rijd zie je dr niks van natuurlijk, enkel bewonderende blikken van automobilisten:}*D
 
Vooral de handkappen maken het af, had ik ook op mijn st1100 in de winter ideaal
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Ik denk dat er nog een paar bussen action zwart moeten worden gehaald.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Maar is de kuip eraf gevallen?
Nee die had ik gekocht om even mee te rijden hoe zo'n rt kuip rijdt. Hij liep niet en ik had er voor nood al een paar dingen afgehaald voor mijn aubergine, van het een kwam het ander en toen heb ik m maar helemaal gesloopt.
De rt typische delen waren toch nog vlot verkocht en dingen die op de mijne passen liggen nog op zolder.
Blok en bak voor het geval dat; ik moet nog een kleine twintig jaar (200k) woonwerk dus dat halen we wel.
Edit; reminder to self: avatar aanpassen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Ik had ooit een zijspan met als trekker een K75 toch dik over de 2 ton gehaald, dus met die reserve onderdelen moet het haalbaar zijn :D

Dat was trouwens een met trommelrem achter, mocht je voor een K75 gaan ga dan vooral voor schijfrem achter, grotere kans dat wanneer je onderdelen nodig hebt deze er nog wel zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik had ooit een zijspan met als trekker een K75 toch dik over de 2 ton gehaald, dus met die reserve onderdelen moet het haalbaar zijn :D

Dat was trouwens een met trommelrem achter, mocht je voor een K75 gaan ga dan vooral voor schijfrem achter, grotere kans dat wanneer je onderdelen nodig hebt deze er nog wel zijn.
En de ombouw naar een k1100 cardan is poepsimpel.
 
Ik zit er even naar te kijken. Wat is het verbruik? In het bordeaux rood is hij nog wel te pruimen ...

Bij mij ligt het verbruik zo rond de 1:16, met de kanttekening dat ik een tamelijk proactieve rijstijl heb en vaak kortere stukken rijd met relatief veel stop and go. Op de langere ritten gaat hij naar de 1:20.

Als je toevallig bij mij in de buurt woont (maar meen me te herinneren dat dit niet het geval was), mag je wel een proefrit komen maken
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Bij mij ligt het verbruik zo rond de 1:16, met de kanttekening dat ik een tamelijk proactieve rijstijl heb en vaak kortere stukken rijd met relatief veel stop and go. Op de langere ritten gaat hij naar de 1:20.

Als je toevallig bij mij in de buurt woont (maar meen me te herinneren dat dit niet het geval was), mag je wel een proefrit komen maken
Dank je voor de informatie en het aanbod, maar het is idd en beetje ver, en ik zoek iets wat zuiniger ook . ..
 
Dank je voor de informatie en het aanbod, maar het is idd en beetje ver, en ik zoek iets wat zuiniger ook . ..
met jouw budget, komen r1200rt's ook binnen bereik. Zeker de eerste types! Zijn een stukje zuiniger, en ook nog eens een stuk lichter
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
K75 zal op de langere termijn misschien een betere investering zijn?
Heb vaak het gevoel dat het ding echt goed bedacht is door mannen op leeftijd.
Koop de beste die je kan betalen en reserveer wat voor achterstallig onderhoud. Ze halen enorm hoge kilometerstanden maar niet zonder vervangen van cardans, shocks, remschijven en remcilinders, wat zomaar net zoveel kan kosten als de aanschaf. Sommige dingen zijn wat moeilijk maar voor alles is een bekende oplossing, de meeste eindigen vanwege een stuwmeer aan achterstallig onderhoud of een kabelboom/electronisch probleem, en worden in onderdelen geslacht.

Vind een Deauville er een beetje uitzien als een meisjesmotor.
Maar ik heb dan ook nog nooit op een Honda gereden die voor mij een beetje goed of fijn aanvoelde, altijd een beetje te zacht, glad of perfect naar mijn smaak.

Als het sportievere en spartaanse wat trekt zou ik gaan rijden op een Guzzi 750.
Kleine Guzzi's zijn een universum op zich, veel rijbeleving maar in mijn ervaring is nog nooit een Honda rijder overgestapt op een Guzzi of andersom. Diametraal tegenovergesteld karakter denk ik.
Ik heb meerdere Honda motoren gehad. Ik ben toch 15 jaar geleden overgestapt op Guzzi. Had ik eerder moeten doen
 
Ik zou altijd voor de Deauville gaan. Over een motor wil ik niet constant na te hoeven denken. Die moet het gewoon altijd doen, veilig zijn en oerbetrouwbaar. Dat ding rijdt bovendien ook eens lekker en er zitten ingebouwde koffers op. Onderdelen zat. En dat plastic. Dat hoeft er vrijwel nooit af. Ik heb er een gehad. Helemaal niks mis mee. Ik heb ook BMW's gehad, en heb er nog steeds twee trouwens. Ik heb ook vijf jaar op een 1100rt gereden. Rechtuit gaat prima, maar het is gewoon een grote logge bak. Het blijft dansen met een olifant. En die boxermotor moet je liggen. De Honda rijdt vele malen soepeler. Het is, hoe je het ook wendt of keert, gewoon de fijnere motor. Van de tientallen motoren die ik heb gehad, heeft een Honda me nog nooit onverwachts laten staan. En BMW's. Tja, leuk hoor, maar echt, het zijn geen Honda's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan