Meningen over Deauville 700?

Mja wat is emotie op een motor als je geen scheurneus bent. Ik vond ze allemaal wel leuk:
  • M'n eerste, een Suzuki GS750: prima ding. Marshall uitlaten (dus Rotterdam met lawaaiflitspalen zou verboden gebied zijn), en het luchtfilter was losgeroest. Weggedaan omdat ik nog betere kwaliteit wou....
  • M'n tweede: BMW k75S (Nu koop ik eindelijk eens kwaliteit, en weg met de ketting): Reed echt goed. Goed frame, stabiel. Alleen als ik net zoveel aandacht had besteed aan mijn huwelijk als aan de motor , dan had ik een verdomd goed huwelijk Storingsgevoelig: Instrumentenpaneel tig keer uit elkaar gehaald omdat de meters het niet meer deden, lager balansas versleten (vervangen onder garantie), spiebanen koppelingsplaten versleten (leuk 3 kilometer lopen met een motor), schakelwals versleten (getrag state of the art lichtmetaal met harde coating) met als gevolg dat je veel kracht moest zetten bij sommige versnellingen, electrische storingen). Help...terug naar een Jap;
  • GSX1100G van Suzuki: Geen problemen, zware cardanfiets, alleen dorstig - en oliekoeling houdt in een hoge olierekening bij het verversen;
  • Enfield 462cc Hatz Diesel: Na wat aanloopprobleempjes, leuke fiets. Met 10 bulderende pk's aan boord ervaar je pas emotie als je in de spits bij het Gouwe aquaduct naar de linkerbaan moet voorsorteren tussen de snellere, en chagrijnige forenzen. Onderhoud: eens in de 100 draaiuren olie vervangen, eens in de 200 draaiuren drie inbusboutjes los, kleppendeksel lichten, "nee...weer niet verlopen, kleppendeksel dicht. Frame: eeuuuhhh....ietwat elastisch. vering: hard. Verbruik: 1:45;
  • Nu dus de Deauville 700...tsja - de Toyota Corolla onder de motoren. Lekker praktisch niet te snel, niet te langzaam, en bagage ies geen probleem. Het blok heeft een krukas die aangepast is aan de cylinderhoek. Dus geen Ducati of Harley Ba-dap - pauze - Ba-dap -pauze geluid, maar een regelmatige ronk. Wel boven de 2000 toeren houden.

    Emotie is wellicht een eufemisme voor een afwijkend motorontwerp, stuk-gaat-ie gedrag, een piekerig motorkoppel, of wat een oude l*l als ik meen te ontwaren op een snelle sportmotor. Doe mij maar saai. Zo saai mogelijk aub
 
Ik heb in 1986 een CX500 gekocht. Saai en lelijk ding (plastic maggot) volgens vrienden. 2023; afgelopen weekend een gezellig clubtreffen gehad met Nederlandse en Duitse liefhebbers. Eén en al emotie 😉. Zou me niet verbazen als het met de Deauville ook zo gaat…
 
Maar goed, volgens mij heeft de TS allang z'n keus gemaakt en dat is prima natuurlijk 👍
Mwa, ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken, en het gaat gewoon volgend jaar pas gebeuren, maar hij staat nu wel gewoon met redelijke afstand bovenaan m'n shortlist. Op verre tweede plek staat een BMW K75, maar die heeft dan weer wat extra nadelen; stuk ouder, onderdeln moeilijker te krijgen n behoeft meer sleutelen heb ik begrepen.
 
@coe
Ik heb in 1986 een CX500 gekocht. Saai en lelijk ding (plastic maggot) volgens vrienden. 2023; afgelopen weekend een gezellig clubtreffen gehad met Nederlandse en Duitse liefhebbers. Eén en al emotie 😉. Zou me niet verbazen als het met de Deauville ook zo gaat…
Ah, je bedoelt de watergekoelde V-Twin? Leuk!
Het treffen en rijden is precies wat ik doe met de Deauville die ik nu heb: Voor maar liefst 5,- per jaar lid van de Deauville club, elke maand een toerrit. Dit weekend dus de Drenthe rit: 190 km heen, 220 km terug (even mijn ouders bezocht), en de toerrit zelf was 136 km. Genieten man! (ik was wel ietwat moe de volgende dag - eerlijk is eerlijk)
 
@coe

Ah, je bedoelt de watergekoelde V-Twin? Leuk!
Het treffen en rijden is precies wat ik doe met de Deauville die ik nu heb: Voor maar liefst 5,- per jaar lid van de Deauville club, elke maand een toerrit. Dit weekend dus de Drenthe rit: 190 km heen, 220 km terug (even mijn ouders bezocht), en de toerrit zelf was 136 km. Genieten man! (ik was wel ietwat moe de volgende dag - eerlijk is eerlijk)
Ja, die bedoel ik. Ben ook lid van de Deauville club, maar die toerrritten kom ik niet aan toe. Meeste aandacht gaat naar de CX club, waar ik voorzitter van ben. Overigens zijn daar een stuk of zes die er een Deauville naast hebben. De Deauville is een logisch opvolger: niet te zware V-twin met cardan en waterkoeling.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Terug
Bovenaan Onderaan