Rammel in Honda CB seven fifty

jackjam

Rookie
11 jan 2021
4
1
Beste forum-vrienden,

Ik heb een tikkend geluid in mijn Honda CB seven fifty, het geluid lijkt uit het blok te komen. Echter zou het ook bij de uitlaat vandaan kunnen komen, het is lastig waar te nemen. Is er iemand die aanslaat op deze klacht, hopend met een passende oplossing.

Alvast bedankt voor de reacties,

Met vriendelijke groet,

Jack
 
Beste forumleden,

Ik ben pas net aangemeld op het forum. Zelf heb ik een Honda CB sevenfifty uit 1995. Deze heb ik na 8 jaar stilgestaan te hebben weer volledig opgeknapt. Motorblok voorzien van nieuwe olie, filter, bougies etc. Toen het blok eenmaal weer liep had ik helaas ook een ratel vanuit het blok. Poging gedaan om dit met een zeer lang stuk rijden of een motorflush te verhelpen maar helaas zonder resultaat. Nu schijnt het vaker voor te komen dat deze blokjes gaan ratelen. Dit kom ik ook meer tegen op het forum. Helaas blijkt dit veelal de kettingspanner van de dynamo ketting te zijn. Een spanner die helaas in het midden en onderin het blok zit. Je kan dit vrij simpel controleren of deze spanner defect is door de dynamo afdekkap te verwijderen en dan te draaien aan het achterliggende as. Zodra daar beweging in zit dan is je spanner defect. Als je het goed wil bekijken kan je ook nog de startmotor verwijderen. Je kan dan net de betreffende ketting zien. Bij mij is die defect helaas.


Met vriendelijke groet,

Arjan
 

Bijlagen

  • VID_20220418_104215.mp4
    13,1 MB
Terug
Bovenaan Onderaan