Rare Slijtage Bridegestone BT-010

Mr. Fazer

MF'er
10 okt 2002
64
0
Noordwijkerhout
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb onder mijn Fazer 600 een BT-010 voorband
liggen, deze zit er nu ongeveer 15000 KM op.
Nou valt mij al een tijdje op dat mijn voorband
op een rare manier slijt. Het middelste loopvlak
slijt minder hard dan de rest van mijn band. En dat
vind ik opvallend aangezien ik voor 60 tot 70 % op
snelwegen rij voor woon werk verkeer.

Nou heb ik 6000 km geleden WP voorveren geinstalleerd
maar ik kan me niet voorstellen dat het hieraan ligt.

Bijlage: Band.jpg
 
Wufje is zuinig, en rijd ook veel kilometers. als de band in het midden wat versleten is, laat ik hem gewoon een stukje leeglopen, en dan slijt hij in het midden niet meer, waardoor ik ook nog een deel van de randen gebruik. bij mij is zon slijtage alleen het gevolg van een te zachte bandenspanning dus.
meestal doe ik 10-15k met achterband en 15-20k met voorband. rijd niet super sportief natuurlijk, en van hard rijden gaat een band juist minder slijten, dus daar zal het verschil wel te vinden zijn. :+


|( |( |( |( |(



sjezus jij bent echt een centenneuker die dom bezig is.
 
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb onder mijn Fazer 600 een BT-010 voorband
liggen, deze zit er nu ongeveer 15000 KM op.
Nou valt mij al een tijdje op dat mijn voorband
op een rare manier slijt. Het middelste loopvlak
slijt minder hard dan de rest van mijn band. En dat
vind ik opvallend aangezien ik voor 60 tot 70 % op
snelwegen rij voor woon werk verkeer.

Nou heb ik 6000 km geleden WP voorveren geinstalleerd
maar ik kan me niet voorstellen dat het hieraan ligt.
Hulde :} :} :} .... 17k km met een BT-010! Ik heb de mijne in <7k km opgereden en de achterband (ook een BT-010) in nog minder kilometers.
En ja, ik rij ook een fazer 600 O-) O-) ....

T.a.v. de voorband.... daar zat bij mij nog redelijk veel profiel op, maar vanwege het rare slijtpatroon heb ik de mijne toen vervangen. Als ik beide hand van het stuur haalde, dan begon het stuur enorm te "slaan".
[me]F@z5r vond dat niet zo prettig |( |( |( ....
[/me]


Dit cupping is een bekend probleem van de BT-010. Ik heb er nu Pirelli Diablo's onder zitten en dat bevalt uitstekend (door de vorm stuurt deze band makkelijker de bocht in).
Ik moet wel bekennen dat ik bijna nooit op de snelweg rijd en ook met nat weer liever niet op de "brommer" :+ zit...

Kortom, vervangen die hap 8-) .
 
Afgezien van het feit of die 010's nu na 4000km of 15000km slijten, zo'n onregelmatig slijtpatroon lijkt mij niet normaal, tenzij de berijder alleen maar rondjes rijdt.

Ik denk dat de vering en demping niet symmetrisch is ingesteld. Of misschien een vorkpoot meer stick/slip dan de andere.

Ofwel: vervang je vorkolie even als je dat niet onlangs gedaan hebt, stel je vering en demping even opnieuw in, en koop een andere band. BT's of een ander merk.

Ik heb BT014's nu 10.000 kilometer om het voorwiel liggen. Op een GSXR750. Ik maak stoppies en doe af en toe een rondje op het circuit, maak veel snelweg kilometers. Slijtage is per-fect! De bandenman vroeg na 8000Km of ik die voorband er pas nieuw op had liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan