FKRider76

Rookie
17 aug 2022
3
1
Hallo riders, monteurs en liefhebbers,

Sindskort heb ik een nieuwe eerste motor gehaald. Een Hyosung GT650R (2cyl). Gelijk een service laten doen; olie remvloeistof nieuwe banden etc. Nu heb ik alleen een vraag. Want ik merk dat die stationair niet zo’n lekker geluid maakt als ik gehoopt had. Ik dacht zelf dat het misschien kan komen door de distributieketting (spanner) maar hoop natuurlijk niet (9200km maar gelopen). Ook slaat hij soms een slag over stationair.

Qua rijervaring is deze na de service wel enorm gestegen, maar zou graag dit geluid ook willen oplossen.

Nu is mijn vraag; is dit gewoon in orde en zo nee, hoe los ik dit op?

Wat is jullie advies?

Alvast bedankt voor jullie hulp
 

Bijlagen

  • IMG_5461.MOV
    67,5 MB
Je schrijft "een nieuwe eerste motor gehaald." Is hij voor jou nieuw, maar niet echt nieuw (bouwjaar 2022)?
Is het fragment met koude motor of goed warm gedraaid? Echt vreemd klinkt het niet.
Heb je deze vraag ook aan de dealer / garage (degene die de servicebeurt heeft gedaan) gesteld? Wat zegt die?
 
Dankjewel heren, dit lucht op.

Monteur zei dat wat ik hoor komt door de koppeling en dat dat normaal is. Toen ben ik zelf beetje gaan googlen en videos gaan bekijken en kwam ik ratelend geluid van distributieketting(spanner) tegen en vond het er verdacht veel op lijken, maar dat leek me ook sterk, maar leverde voor mij wel enigszins vraagtekens op.

Motor is uit 2009

Het was ook doordat mijn buurman zei dat hij beetje grauw loopt.

Fragment is met koude motor.
 
Monteur zei dat wat ik hoor komt door de koppeling en dat dat normaal is. Toen ben ik zelf beetje gaan googlen en videos gaan bekijken en kwam ik ratelend geluid van distributieketting(spanner) tegen en vond het er verdacht veel op lijken, maar dat leek me ook sterk, maar leverde voor mij wel
Motor is uit 2009
Het was ook doordat mijn buurman zei dat hij beetje grauw loopt.

Fragment is met koude motor.
hoeveel kinderen heeft jouw buurman en hoe lang mag hij (daardoor) niet meer van zijn vrouw motorrijden ?
;)

(g)rauw lopen in vergelijking met zijn bladblazer zeker :P
 
hoeveel kinderen heeft jouw buurman en hoe lang mag hij (daardoor) niet meer van zijn vrouw motorrijden ?
Maak je geen zorgen over mijn buurman. Hij laat zijn 2 getemde pitbulls los lopen, rijdt quads, blaast in zijn gechipte wagen en heeft tattoos overal inclusief op zijn achterschedel. En dan heb ik het belangrijkste niet eens genoemd. Zo’n vette en chille buurman laat ik door niemand klein praten. En is dus zeker niet het type; “mag van vrouw geen motorrijden”


Maar idd laat me niks aanpraten maar controleer wel dingen 😉
 
Google maakt ,eer kapot dan je lief is .
Hier bedoel ik mee dat je van alles kan vinden wat niets met jou probleem ( motor) te maken heeft omdat elk model en merk zijn eigen geluid heeft en daardoor niet kan gaan vergelijke wat dat geluid kan betekenen .
Mijn Guzzi maakt erger geluid ( hard metalig geluid) bij een koude motor maar doet dat al 200.000 km dus besteed ik er gaan aandacht aan .
Weet wel wat het is
En ook ik hoor niets aan dat filmpje dat op een probleem kan duiden
 
Terug
Bovenaan Onderaan