Rdw doet moeilijk met bloknummer.

Snellekale

MF'er
27 feb 2023
60
34
Hallootjes allemaal.

Mijn yamaha motor is vorig jaar gestolen in Mei na 60 uur in bezit gehad te hebben, Ik had de verzekerings polis verkeerd gelezen etc. De motor stond op naam van m’n neef en die had geen motorrijbewijs waardoor ze hem niet wouden uitkeren. Eigen schuld dikke bult achteraf.

De motor is gelukkig afgelopen september teruggevonden, omgekat, andere VIN nummer, Andere motorblok nummer, met een kenteken van een yamaha uit 2006. Dat was ook de reden dat ze zijn aangehouden, Het model kwam niet overeen met het model op kenteken. Begin februari heb ik hem mogen ophalen bij domeinen. Motor verkeerde in slechte staat, Alles laten repareren op eigen kosten en de bon doorgestuurd naar het OM om een schadevergoeding te eisen bij de dieven/helers.

Nu had ik vandaag een afspraak bij de RDW voor het vaststellen van het VIN nummer en het opnieuw laten inslaan van het originele VIN nummer. Nu wou de RDW het VIN nummer niet opnieuw inslaan i.v.m het motorblok nummer, Die hoort dus niet bij het originele VIN nummer. Ik heb vandaag contact gehad met Yamaha, Hun hebben in het systeem gezocht en het nieuwe motorblok nummer bestaat niet eens. Het is overduidelijk dat het nogsteeds hetzelfde motorblok is, ze hebben enkel een niet bestaand motorblok nummer erin geslagen. RDW eiste van mij dat ik een nieuw motorblok aanschaf en die onder de motor laat plaatsen. Ook daarbij moet ik bewijs kunnen tonen dat ik een eerlijk motorblok heb gekocht d.m.v een bon. Ik ging dus kijken op marktplaats en motorblokkies kosten rond de €2000-€3500, Belachelijk!! Hoe scheef is het nou dat omdat de dieven m’n oude bloknummer hebben weggeslepen en een nep nummer erin hebben gezet dat het hele motorblok niet meer deugt?

Is er misschien een manier om dit tegen te gaan en te verhelpen? Ik vind het absurd dat ik duizenden euro’s moet uitgeven aan een nieuw motorblok terwijl die er nu onder zit gewoon het originele is en nog in zeer goede staat is.

Iemand tips/ervaring met zoiets?

Groetjes

Hein.
 
Laatst bewerkt:
Ja precies.. zal morgen even de yamaha dealer bellen en vragen of hun zoiets kunnen regelen.

De nieuwe motorblok uit krat is heel prijzig.. ik heb nu al een offerte van €8000 euro neergelegd bij de dieven. Dat waren de kosten om hem weer in keurige staat te krijgen. Maarja ze zullen wel weer een zielig verhaaltje opstellen en krijgen ze een taakstraf van 120 uur en hooguit een boete van €500. Zo scheef is ons land. Ik ga het wel even proberen en sowieso eventjes een nieuwe offerte laten maken en opsturen naar het OM. Duimen dat het veelplegers zijn en er niet onderuit komen. Sukkels
Voordat jij kosten maakt .

Ik zou geen kosten maken en de papieren bij jou rechtzaak bijvoegen dat jou motor niets meer waar is door hun toedoen.

je wilt schadeloos gesteld worden en dat eisen. de rest word een zeer moeilijke zaak dat gaat niemand doen.

Waarschijnlijkis staat van het wrak en wat jou motor waard was voor de diefstal.het verschil wat je kan eisen .

Heb je rechtsbijstand die weten vaak precies wat wel kans van slagen heeft , de weg die jij wilt bewandelen lijkt logisch

maar dat is het niet.
 
Voordat jij kosten maakt .

Ik zou geen kosten maken en de papieren bij jou rechtzaak bijvoegen dat jou motor niets meer waar is door hun toedoen.

je wilt schadeloos gesteld worden en dat eisen. de rest word een zeer moeilijke zaak dat gaat niemand doen.

Waarschijnlijkis staat van het wrak en wat jou motor waard was voor de diefstal.het verschil wat je kan eisen .

Heb je rechtsbijstand die weten vaak precies wat wel kans van slagen heeft , de weg die jij wilt bewandelen lijkt logisch

maar dat is het niet.
Hoe groot acht je de kans dat iemand die geen kloppende verzekering heeft wel een rechtsbijstand heeft die hierbij wil helpen?
 
Voordat jij kosten maakt .

Ik zou geen kosten maken en de papieren bij jou rechtzaak bijvoegen dat jou motor niets meer waar is door hun toedoen.

je wilt schadeloos gesteld worden en dat eisen. de rest word een zeer moeilijke zaak dat gaat niemand doen.

Waarschijnlijkis staat van het wrak en wat jou motor waard was voor de diefstal.het verschil wat je kan eisen .

Heb je rechtsbijstand die weten vaak precies wat wel kans van slagen heeft , de weg die jij wilt bewandelen lijkt logisch

maar dat is het niet.
Hoe groot acht jij de kans dat een motordief/heler iets gaat terug betalen?
Ik zou er in ieder geval niet op rekenen en de motor rijklaar maken zodat ik weer kan rijden.
Je moet eerst nog kunnen bewijzen dat de persoon die er op reed op de hoogte was,en hoe lang gaat het duren voor er een uitspraak komt door de rechtbank?
Je kan alle kosten terug vragen zoals TS al gedaan heeft,maar ik zou er niet op rekenen dat je daar ooit iets van gaat zien.
 
Kleine update maar eventjes: Motor is gekeurd en al, Super blij mee. Helaas heb ik er een paar mooie zonnige dagen van kunnen genieten en hij was alweer stuk. Koppelingsplaten. Die waren ook even vernietigd door de lieve diefjes. Laten repareren, 3 dagen van kunnen genieten en nu doet die het weer niet. Hij maakt geen contact. Heerlijk al dat keyless technologie 🤮 Accu gecheckt etc die zijn nog goed. Zal hem maar even naar de dealer weer moeten brengen en repareren. En dan verkoop ik hem meteen! Alleen maar ongeluk brengt die.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Loki
Ruil hem dan netjes in bij de stealer. Dan heeft de nieuwe koper nog garantie op jou ongeluk.
ik denk zelf dat de dealer niet m’n motor zou willen vanwege de geschiedenis nu en dat die een “1” op ze kenteken heeft staan. Framenummer is ook op een andere locatie op het frame ingeslagen. Ik verkoop hem wel aan een bontkraagje op marktplaats.
 
ik denk zelf dat de dealer niet m’n motor zou willen vanwege de geschiedenis nu en dat die een “1” op ze kenteken heeft staan. Framenummer is ook op een andere locatie op het frame ingeslagen. Ik verkoop hem wel aan een bontkraagje op marktplaats.
Ja lol die brutale lui vragen om een laagste prijs en gaan er dan nog 25% lager prijs voor bieden. Heb ik meegemaakt. Dan ben je een vuile hond als je het achterlijk manier van zaken doen vind.
Nee voor mij geen bondkraag. Ze komen het maar stelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan