Real men ride twins! :) (VTR1000F deel 12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen, vanwege het starten als zzp'er, ben ik genoodzaakt om de vtr te verkopen.
Mochten er mensen zijn die belang hebben om er een donor motor bij te hebben, dan is dit je kans.
De eerste die mij €1000,- in mijn handen drukt is koopman. Ook krijg je er diverse reserve onderdelen bij.
Wat zit er "extra " op de vtr : leovince einddempers met db-killers, 18 liter tank i.p.v. de standaard 14 liter, RRT rem/schakelset, handmatige naks. Motor rijd gewoon perfect. Wat zit eraan te komen : de kopellingsplaten (75,- voor een setje ). Losse delen worden niet verkocht, alles of niks.
Doe er je voordeel mee..
Reactie via de Pb.

:W :W Ronald.

LET OP: HET GAAT HIER OM EEN NAKED BIKE!!!!

Reageren kan ook via de app op: nul zes 30602871
 
Fotootjes

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
@sayed
Honda specialist en kromme kleppen veroorzaken ,ok.
Zal toch iets versprongen zijn oid.
compressie test zou je kunnen vragen ja.
Maar dat zal wel snor zitten als ze nieuwe kleppen monteren.
vraag gelijk of ze kleppen stellen bij de voorste en achterste cilinder. De boel moet toch open.
Soort van coulance
 
@sayed
Honda specialist en kromme kleppen veroorzaken ,ok.
Zal toch iets versprongen zijn oid.
compressie test zou je kunnen vragen ja.
Maar dat zal wel snor zitten als ze nieuwe kleppen monteren.
vraag gelijk of ze kleppen stellen bij de voorste en achterste cilinder. De boel moet toch open.
Soort van coulance

Dat was ook mijn gevoel. Maar goed, waar mensen werken worden ook weleens fouten gemaakt. Als ze de reparatie goed uitvoeren ben ik dik tevreden.

Kleppen stellen zal ik aan ze vragen als compensatie.

Het goede nieuws is dat ik twee originele naksjes voor je heb. Die mag je zo ophalen. Als ik ze moet opsturen dan zijn alleen de verzendkosten en een klein doosje voor jouw rekening.

Wel de resultaten even posten, erg benieuwd naar *D
 
Dat was ook mijn gevoel. Maar goed, waar mensen werken worden ook weleens fouten gemaakt. Als ze de reparatie goed uitvoeren ben ik dik tevreden.

Kleppen stellen zal ik aan ze vragen als compensatie.

Het goede nieuws is dat ik twee originele naksjes voor je heb. Die mag je zo ophalen. Als ik ze moet opsturen dan zijn alleen de verzendkosten en een klein doosje voor jouw rekening.

Wel de resultaten even posten, erg benieuwd naar *D

Ja, iedereen maakt fouten. Maar als je aan de distributie hebt gewerkt draai je ALTIJD eerst met een sleutel het blok rond en dubbelcheck je de timing. Als je dat doet dan kan en mag het niet verkeerd gaan. Heel slordig.

Heb inderdaad in een ver verleden ook nog eens een ZXR400 gehad ja ;)
 
Hoi Dieker,

Daar krijg je last mee als men je hoort.

Resultaat zal zijn een bekeuring en lopen (of laten ophalen)
Want in Duitsland mag je niet zoals hier verder rijden.

:?

Ik had al zo'n idee ja ... -O- Volgens de Laser importeur zijn er geen Db-killers meer te leveren voor de Laser OVAL serie (partnr 07.1051). Iemand die er toevallig 2 heeft liggen?

Enne, stel dat die Db-killers erin zitten. Is het dan wel legaal daarzo in het Duitslandse? :$

full
 
Ik had al zo'n idee ja ... -O- Volgens de Laser importeur zijn er geen Db-killers meer te leveren voor de Laser OVAL serie (partnr 07.1051). Iemand die er toevallig 2 heeft liggen?

Enne, stel dat die Db-killers erin zitten. Is het dan wel legaal daarzo in het Duitslandse? :$

[afbeelding]

Ik heb met open uit laten rond gereden in de Eiffel en geen problemen gehad.
Een beetje mazzel moet je hebben! :]
Als ze echt gaan kijken en ze zoeken naar e nummer kunnen ze alsnog moeilijk doen.
Maar als je er killers in steekt trek je in elk geval al veel minder aandacht.

Ik dacht nog aan

http://www.pajic-racing.nl/
– DB-killer op maat voor elke motor vanaf 50,-

En effe googelen bracht me op
dB-killer uitlaat motor | mPartz.nl
 
Laatst bewerkt:
Ik had al zo'n idee ja ... -O- Volgens de Laser importeur zijn er geen Db-killers meer te leveren voor de Laser OVAL serie (partnr 07.1051). Iemand die er toevallig 2 heeft liggen?

Enne, stel dat die Db-killers erin zitten. Is het dan wel legaal daarzo in het Duitslandse? :$

[afbeelding]

Bij Startwin in Loenen voor 30 euro per killer. Zijn vakmannen, kun je op wachten. Tijdens het wachten kun je al het Italiaans schoon bewonderen. Ik zal er nooit een kopen, maar mooi zijn ze zeker.
 
Ik heb met open uit laten rond gereden in de Eiffel en geen problemen gehad.
Een beetje mazzel moet je hebben! :]
Als ze echt gaan kijken en ze zoeken naar e nummer kunnen ze alsnog moeilijk doen.
Maar als je er killers in steekt trek je in elk geval al veel minder aandacht.

Ik dacht nog aan

http://www.pajic-racing.nl/
– DB-killer op maat voor elke motor vanaf 50,-

En effe googelen bracht me op
dB-killer uitlaat motor | mPartz.nl

Je kunt geluk hebben, maar ken een hoop anderen die dat geluk niet hadden...
Voor de zekerheid gewoon DB killers erin.

PS. Google is your friend ;-)
 
Thanx Rambabbel
.
Over dempers gesproken,
hier hetzelfde probleem.
Geen e keur op mijn open dempers.
Er zijn wel db killers te verkrijgen vd Mivv dempers die ik heb.
weet niet of ik het goed gelezen heb...maar de e keur zou dan staan op de db killers. Weet niet of het dan een legaal geheel is :?
Het geluid is nu ronduit asociaal maar wel gruwelijk vet.
ik ga wel kijken vd db killers want dit kan echt niet :N
Als je naar de Eifel gaat zou ik zeker db-killers gebruiken

Machtig gaaf filmpje. Wat moest ik lachen ;)

Verder.. vandaag 8 april een gele firestorm gespot op de N36 ter hoogte van de afslag Twentepark bij Almelo. Ik reed op dat moment met mijn Diversion 900 met blauwe kuip, rode motor ^^
Iemand? :D
 
Ik heb met open uit laten rond gereden in de Eiffel en geen problemen gehad.
Een beetje mazzel moet je hebben! :]
Als ze echt gaan kijken en ze zoeken naar e nummer kunnen ze alsnog moeilijk doen.
Maar als je er killers in steekt trek je in elk geval al veel minder aandacht.

Ik dacht nog aan

http://www.pajic-racing.nl/
– DB-killer op maat voor elke motor vanaf 50,-

En effe googelen bracht me op
dB-killer uitlaat motor | mPartz.nl

Ja die had ik ook wel gevonden maar passen dit soort Db-killers wel in mijn dempers. Ik bedoel, die Db-killers zijn recht en mijn dempers hebben een schuin/gebogen en omgekraald mondstuk. Past zo'n rechte Db-killer dan wel?

Tnx anyway voor het meedenken! *O*
 
Ja die had ik ook wel gevonden maar passen dit soort Db-killers wel in mijn dempers. Ik bedoel, die Db-killers zijn recht en mijn dempers hebben een schuin/gebogen en omgekraald mondstuk. Past zo'n rechte Db-killer dan wel?

Tnx anyway voor het meedenken! *O*

Ja, ze maken de DB killers op maat! Dat doen ze ook bij Startwin, kost daar € 30,00 per demper.
 
Dat was ook mijn gevoel. Maar goed, waar mensen werken worden ook weleens fouten gemaakt. Als ze de reparatie goed uitvoeren ben ik dik tevreden.

Kleppen stellen zal ik aan ze vragen als compensatie.

Het goede nieuws is dat ik twee originele naksjes voor je heb. Die mag je zo ophalen. Als ik ze moet opsturen dan zijn alleen de verzendkosten en een klein doosje voor jouw rekening.

Wel de resultaten even posten, erg benieuwd naar *D

Motor weer terug, doet het gelukkig weer prima. Kleppen zijn uit coulance allemaal gesteld. Monteur gaf inderdaad aan dat hij te haastig had gewerkt en dat de ketting 1 tandje was versprongen.

In ieder geval prima opgelost en motor voelt weer als nieuw!

Wel andere vraag:
Vandaag ook een nieuwe accu geplaatst omdat de oude nog maar 40% capaciteit had (veel te laag). Zat er ook al ruim 5 jaar in. Echter is mij opgevallen dat mijn accu alleen opgeladen wordt bij stationair toerental. Als ik gas geef lijkt de accu niet bij te laden.

Zou dit de spanningsregelaar zijn of de dynamo zijn :?
 
Motor weer terug, doet het gelukkig weer prima. Kleppen zijn uit coulance allemaal gesteld. Monteur gaf inderdaad aan dat hij te haastig had gewerkt en dat de ketting 1 tandje was versprongen.

In ieder geval prima opgelost en motor voelt weer als nieuw!

Wel andere vraag:
Vandaag ook een nieuwe accu geplaatst omdat de oude nog maar 40% capaciteit had (veel te laag). Zat er ook al ruim 5 jaar in. Echter is mij opgevallen dat mijn accu alleen opgeladen wordt bij stationair toerental. Als ik gas geef lijkt de accu niet bij te laden.

Zou dit de spanningsregelaar zijn of de dynamo zijn :?

www.motor-forum.nl/forum/list_messages/35705//

Laat maar, heb een prima how-to gevonden ;)
 
Hallo allen!
Mijn naam is Lennert en ik ben sinds januari wederom eigenaar van een Firestorm. Ik heb 2 motoren voor mijn huidige motor ook een Firestorm gehad. Dit beviel prima en ik heb er 4 jaar op gereden, totdat er een ton op de teller stond. Ik had toen behoefte aan iets snellers en ruigers, maar het moest wel een 2 cilinder zijn. Het werd een Suzuki TL1000R. Volgens alle verhalen wil je daarna nooit meer wat anders. Ik had het echter na een jaar wel gezien met de Soes. Enorm veel technische problemen, maar ook gewoon niet zo lekker rijdend als een Firestorm. Dus de TL verkocht en snel op zoek gegaan naar een oude vertrouwde Firestorm. Inmiddels rijd ik alweer een paar maandjes met veel plezier rond op de Storm. De smile tijdens het rijden is groter dan ik ooit heb gehad op de TL, dus ik ben een tevreden man.

Bij de aankoop van de Firestorm zat een extra zadel met daarop een Givi koffer bevestigd. Ik ga deze niet gebruiken en heb dus een advertentie op Marktplaats aangemaakt. Jullie behoren tot de doelgroep, daarom even een linkje:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Daarnaast houd ik dit forum goed in de gaten en lees ik met veel plezier jullie berichten. Hoogst waarschijnlijk komen jullie mij dit seizoen nog wel tegen op dit forum.

Groet! Lennert
 
Voor geïnteresseerden,
Mijn vtr firestorm uit 98 heeft open Mivv dempers.
Ze zien er zgan uit en klinken erg donker en zwaar. Mooi geluid dus...alleen niet voor mij :N
Ik kan er db-killers voor kopen of laten maken, de kosten zijn het niet. Wat wel is... het geheel is dan nog steeds niet streetLegal.
Hier in NL zal het niet zo n probleem zijn, maar het Eifel-weekend waarschijnlijk wel.
Ik wil dus mijn dempers zonder e-keur ruilen tegen sportdempers voorzien van E-keur en uitneembare db-killers.
Aansluiting is 55mm.
Wie heeft interesse?
Reacties via pb aub.
full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Zo vfr clip om zitten op de vtr. Helemaal 1 op 1 zoals vermeld passen ze niet! Ik moest het borg palletje uit de gashandel weg vijlen en normaal zitten ze altijd recht omdat ze op 1 punt gehouden worden dat is dus ook even vogelen. Hij raakte de kuip volop dus poten iets door gestoken om het iets te verminderen. Maar de zithouding is nu echt lekkerder!
 
Zo vfr clip om zitten op de vtr. Helemaal 1 op 1 zoals vermeld passen ze niet! Ik moest het borg palletje uit de gashandel weg vijlen en normaal zitten ze altijd recht omdat ze op 1 punt gehouden worden dat is dus ook even vogelen. Hij raakte de kuip volop dus poten iets door gestoken om het iets te verminderen. Maar de zithouding is nu echt lekkerder!

Voortaan nooit het palletje wegvijlen maar gewoon even een gaatje boren! Palletje zit er niet voor niets, niks irritanter dan een meedraaiend gas. Wat verandert poten doorsteken aan de stand van de clipon? Die vat ik even niet.
 
Hi allemaal,

Net even gereden, kwam ik tot de ontdekking dat er uit het gaatje bij de waterpomp vloeistof kwam.
De kleur was donker, dus ga ervan uit dat het olie is, en geen koelvloeistof.
Heb nu een mooie donkere streep totaan mijn oliepeilglas :(

Dus de oliekeerring van de waterpomp is kappot ????

Is dit goed zelf te verhelpen ?
Volgens werkplaatsboek moet je de lagers persen, dit kan ik niet, heb er niet het juiste gereedschap voor.

Of zover ik zelf kan, het zelf doen, en de lagers door de dealer laten persen ?

Is dit een dure reparatie ?

Firestorm sc36 1998

Mvgr
Robert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan