Reckless tassen (mosko, rhinowalk) cb500x 2023

InaH

Rookie
4 jun 2022
24
6
Heeft iemand ervaring met reckless tassen op een cb500x (2023). Zo ja, gebruik je voor deze motor een zijtas rek of kan het ook zonder?
 
Niet op de 500X. Maar wel op mijn Guzzi. Reckless 80 van Mosko moto. Bevalt zodanig goed dat ik niet meer terug wil naar die grote alu bakken.

_DSC6953.JPG kopie.JPG
IMG20230614144240.jpg
 
De grootste voordelen van een Reckless systeem zijn:
Het weegt geen drol ten opzichte van echte koffers. Rek en 3 koffers op mijn Triumph destijds was al 18 kilo zonder iets erin.
Je bent veel smaller. Bagage valt nu ruimschoots binnen mijn stuurbreedte.
Je hoeft geen modelspecifiek rek te kopen dus als je een andere motor koopt of eentje huurt is dat geen probleem. Je zet de boel zo over.
Geen kans op een verbogen rek als je valt. Hooguit een schaafplek op je harnas. Het harnas is gemaakt van 900 D ballistic nylon (zoals ze in de
States zeggen ) dus kan echt wel veel hebben. Sterker nog: het word gemaakt met het oog op meerdere keren kunnen vallen zonder dat het onbruikbaar word.
Mosko heeft trouwens een soort van crashgarantie dus mocht je toch iets kapot krijgen dan kun tegen gereduceerd tarief het kapotte onderdeel kopen en vervangen. Je hoeft dus niet een compleet nieuw systeem te kopen.


En nee, Ik heb geen aandelen in Mosko Moto.
Ben alleen een zeer tevreden gebruiker. :+
 
Ik ken Reckless niet, wel Kriega en dat is volgens mij vergelijkbaar als ik het zo zie.
Kriega heeft een modulair systeem, verschillende maten tassen (5, 10, 20, 30, 40 en 50 liter volgens mij) die je allemaal met elkaar kunt kombineren.
Alles zit vast met bandjes.

Ga je twee weken naar de alpen dan neem je je 30 liter en 2 * 10 liter mee. Weekendje Eifel leg je een 10L achterop. Alles zonder rekken, past op nagenoeg elke motor.
Ik doe mn regenpak en nog wat extra handschoenen en andere zaken in zo'n 10 liter zijtasje, zodat ik het snel kan pakken als ik t nodig heb, en die tas dicht kan laten als ik in t hotel ben.
Ik vind het super. (Geen aandelen, maar tevreden gebruiker)

1700614126508.png
 
PS: zit even op de site van Mosko te kijken. Mooi spul, maar volgens mij voornamelijk gemaakt voor off roaden, en prijzen waar zelfs ik van schrik. En dat heb ik niet vaak.

Dan is Kriega toch echt wel een stukje goedkoper volgens mij, en voor zo ver ik het kan beoordelen voor normaal gebruik net zo bruikbaar.
Doe er je voordeel mee!
 
  • Leuk
Waarderingen: InaH
Tsja, kwaliteit heeft zijn prijs. It's build to last zeg maar. Mosko richt zich inderdaad voornamelijk op de adventure markt. (Maarruhh, wel eens gekeken wat een kofferset tegenwoordig kost?? )

Voor een sportfiets is kriega wel handiger denk ik aangezien de reckless van Mosko met een harnas werkt. Deze is trouwens ook op diverse manieren uit te breiden als je wilt. Ze hebben ook kleinere maten systemen als je de 80 te groot vind.
Heb net hun rugtas met drinksysteem binnen. Is wat duurder als die van kriega maar zit toch net wat doordachter in elkaar wat het net wat handiger in gebruik maakt. Zo is dat met veel dingen die ze maken. Slimmigheidjes die het gebruik net wat fijner maakt.
Gebruik je je bagage systeem echter enkel voor die ene keer vakantie dan zou ik zeker kriega overwegen.
Er zijn trouwens wel meer van dit soort modulaire systemen op de markt zoals die van enduristan of lone rider b.v.
De keuze is reuze. Algeheel naar behoefte en budget. Op de motorbeurs kun je die mooi allemaal met elkaar vergelijken en in het eggie bekoekeloeren. Werkt toch beter als van een plaatje op internet.
Maar net als met motorkleding, ga vooral voor de beste kwaliteit binnen jouw budget om teleurstellingen achteraf te voorkomen.

Succes !!
 
Laatst bewerkt:
Nog een top tip, Enduristan saddle bags. Ze hebben meerdere varianten, zelf gebruik ik de Blizzards met een baggagerol erop. Dat spul is niet kapot te krijgen, en behoorlijk stuk goedkoper dan de Mosko spullen...
 
Behalve dan dat ze niet waterdicht waren?.
Citaat uit Frankrijk vakantie:
Ook valt me op dat mijn bagage nat is, de linker tas, mijn slaapmatje dat onderin de tas zit is nat.
De volgende dag blijkt dat ook de inhoud van de rechter tas nat is..
Ik stuur meteen een mailtje naar die 21 Poolse broeders, daar geef ik geen 300+euro voor uit.
Mijn paar tientje zadeltassen van een of andere motowebshop zijn al een paar jaar wel compleet waterdicht.
Deze luxe dubbelwandige zware kwaliteit, hand gemaakte tassen blijkbaar niet..

Je had ze opgestuurd.
Hoe is dat afgelopen?
 
Ze zijn gerepareerd, en of ze nu wel goed waterdicht zijn?? Geen idee geen rit meer mee gemaakt.
Zou ze een keer mee in bad kunnen nemen :+
 
Ik heb deze op mijn CRF300L:
Turkana MadMules Rackless Bagagesysteem

Contact information

Bartang
Dorpsstraat 221A
6732 AD Harskamp
info@bartang.eu
+31620112744

Ik ben er tevreden over. Voordeel tov Mosko Moto is dat de binnentassen volledig in de buitentassen zitten en dus schoon blijven. Handig om mee te nemen naar je hotelkamer of in je tentje.
Hallo Freon, begin januari krijg ik mijn crf300l. Voor bagage mogelijkheden ben ik nog opzoek. Maar ik ben wel een beetje fan van de spullen die Bartang verkoopt. Zou jij eens een foto willen plaatsen van je crf met de Turkana tassen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan