Red Bull Indianapolis Grand Prix

Maakt Marquez er 10 uit 10 van?

  • Ja

    Stemmen: 41 82,0%
  • Nee

    Stemmen: 9 18,0%

  • Totaal aantal stemmers
    50

Arckira

MF veteraan
15 jul 2002
12.732
26
..een dorp, bij Utrecht
Zo, de heren en dame coureurs hebben van een welverdiende pauze/vakantie mogen genieten 8-)
Maar nu is het weer tijd om te racen! *D :]

Na de chaotische maar o zo leuke MotoGP race op de Duitse Sachsenring gaan ze morgen weer aan de slag om punten te scoren voor het wereldkampioenschap.


In de MotoGP gaat Marc Marquez stevig aan de leiding met een 9 uit 9 score. Gaat de kleine man met de grote daden daar een 10 uit 10 van maken, of kan zijn teamgenoot Dani Pedrosa daar een stokje voor steken? Wellicht heeft Valentino Rossi een goede dag of is Jorge Lorenzo weer helemaal de oude en is één van hen in staat een Yamaha naar een eerste plaats te rijden. Of kan Stefan Bradl het LCR team een leuk afscheidscadeau bezorgen? Dat er een Ducati naar de winst wordt gestuurd is niet aannemelijk, ondanks dat Andrea Dovizioso op een 4de plek staat in de tussenstand, maar je weet maar nooit.
Heel benieuwd naar wat Leon Camier op de Honda van Nicky Hayden kan. Alles is nieuw voor hem dus we verwachten geen wonderen, misschien wel een leuke stunt.

full

Op de Sachsenring kwam Marquez dit seizoen voor de 9de keer in evenzoveel races als winnaar over de streep.

De leiding in de tussenstand van het Moto2 kampioenschap wordt aangevoerd door Esteve 'Tito' Rabat. Met 4 overwinningen, een 2de en een 3de plaats staat hij 19 punten voor op teamgenoot Mika Kallio die 2 races wist te winnen. Maverick Viñales won 1 race, staat 3de in de tussenstand maar met zijn onlangs verworven contract bij het Suzuki MotoGP team op zak zal hij zonder druk kunnen presteren, dus wie weet waar dat nog toe leidt?
Dat geldt ook in zekere mate voor de nummer 4 in het kampioenschap Dominique 'Domi' Aegerter die door zijn prima optreden in de 8 uur van Suzuka een stuk (zelf-)vertrouwen er bij heeft gewonnen. Dat zal hem goed doen. Verder is er van alles mogelijk in deze klasse waar alles heel nauw luisterd en het racen zeer 'close' is, of kan zijn. Zo kunnen een Simone Corsi, Thomas Lüthi of Luis Salom zomaar voor een verrassing zorgen of als het regent Anthony West!
Maar vlak ook Jonas Folger niet uit, of Johann Zarco, Sam Lowes of Xavier Simon die na een wat mindere periode weer top 10 noteringen nastreeft.

In de Moto3 is de strijd - ook - nog niet gestreden. Jack Miller is de coureur met de meeste overwinningen (4) maar ook zijn voorsprong op de tweede man, Alex Marquez, bedraagt 19 punten en dat is eenvoudig te overbruggen, zeker als Miller nog een keer onschuldig zou (uit-)vallen. Efren Vasquez staat 30 punten achter op Miller en heeft nog geen overwinning te pakken, wellicht is hij aan de beurt op Inianapolis. Of Romano Fenati, de protegé uit het Sky team van Valentino Rossi. Hij had de pech niet te scoren in Duitsland maar zal dat zeker goed willen maken in de US. Ook in deze klasse geldt, er kan zomaar één van de andere coureurs met de winst aan de haal gaan. Alex Rins, Isaac Viñales, Alexis masbou, Miguel Oliveira, Brad Binder (zat er in Duitsland al een keer heel dicht bij..) of Danny Kent, ze kunnen allen voor een verrassing zorgen.

Gentlemen, start your engines!

Uitzendtijden:

Sport1 Extra
vrijdag 8 augustus
14:50-17:50 - MotoGP: Indianapolis - vrije training
19:00-22:00 - MotoGP: Indianapolis - vrije training

zaterdag 9 augustus
14:50-17:50 - MotoGP: Indianapolis - vrije training
18:30-22:00 - MotoGP: Indianapolis - kwalificatie

zondag 10 augustus
14:35-16:00 - MotoGP: Indianapolis - warm up
16:45-21:15 - MotoGP: Indianapolis - race (zie schema hieronder..)

Moto3 Warm up: 14:40 - 15:00
Moto2 Warm up: 15:10 - 15:30
MotoGP Warm up: 15:40 - 16:00
Moto3 Race: 17:00
Moto2 Race: 18:20
MotoGP Race: 20:00


Sport1 Select

zaterdag 9 augustus
23:00-00:00 - MotoGP: Indianapolis - kwalificatie hoogtepunten

zondag 10 augustus
12:55-13:55 - MotoGP: Indianapolis - kwalificatie hoogtepunten
23:00-00:00 - MotoGP: Indianapolis - kwalificatie hoogtepunten

maandag 11 augustus
14:30-15:30 - MotoGP: Indianapolis - hoogtepunten

dinsdag 12 augustus
22:45-23:45 - MotoGP: Indianapolis - hoogtepunten
 
Laatst bewerkt:
+ uitzendtijden
10 August 2014

Moto3WUP
14:40 - 15:00
Moto2WUP
15:10 - 15:30
MotoGPWUP
15:40 - 16:00

Moto3 RACE 17:00

Moto2 RACE 18:20

MotoGP RACE 20:00
 
Jij stemde op 'Nee'

Misschien meer wens dan realiteit :P
 
Laatst bewerkt:
Lorenzo met herwonnen kracht. 8-) :] (en de Yamaha stiekem op lachgas :+ )
 
Laatst bewerkt:
Ook op ja gestemd, ik hoop dat hij de komende negen races ook op zijn naam schrijft. Komende tien races bedoel ik, aangezien het gerucht gaat dat hij ook de Moto2 race in Valencia wil gaan doen. Herschrijf die geschiedenisboeken maar! 8-)
 
Ik hoop op een spannende race, iig voor plek 2 en 3 O-) , want volgens mij pakt Marquez deze gewoon weer. stop n go circuit en vorig jaar ook met overmacht gewonnen.

Stop n go schijnt stuk minder.

Volgens zeelenberg op facebook is het op veel punten vloeiender gemaakt en hij verwacht rondetijden die 5-6 seconden sneller zijn

Denk overigens wel dat ie m wint.
 
ik wil heel graag nee stemmen maar als je weet dat dit een van Marc's favoriete circuits is, en nagaat hoe ongelooflijk snel hij hier was. Pedrosa en Lorenzo (mss beide destijds niet 100% fit) kregen vorig jaar hier wel een lesje van meneer Marquez.
 
Laatst bewerkt:
Ook op ja gestemd, ik hoop dat hij de komende negen races ook op zijn naam schrijft. Komende tien races bedoel ik, aangezien het gerucht gaat dat hij ook de Moto2 race in Valencia wil gaan doen. Herschrijf die geschiedenisboeken maar! 8-)

Dat zou wat zijn!!! Als Marq in Valencia ook op een Moto2 fiets zou stappen.... *O*
 
Jij stemde op 'Ja, hij wint hem terwijl hij halverwege stopt om het Amerikaanse volkslied te zingen. Achterstevoren. Zonder klinkers.'
 
Jij stemde op 'Ja, hij wint hem terwijl hij halverwege stopt om het Amerikaanse volkslied te zingen. Achterstevoren. Zonder klinkers.'

Voor iedereen die mee wil zingen, hierbij de "tekst":

Star Spangled Banner, no vowels & reversed (short)
!vrb ht f mh ht dn rf ht f dnl ht r'
vw llhs hpmrt n rnnb dlgnps-rts ht dn
"tsrt r s dG n" :ttm r b sht dn
,tsj s sc r nhw ,tsm w rqnc nhT
!ntn s d'vrsrp dn dm hth tht r'wP ht srP
dnl dcsr-n'vh ht ym ,cp dn yr'tcv htw tslB
;ntlsd s'rw ht dn smh d'vl rht nwtB
,dnts llhs nmrf nhw rv t b sht ,

.vrb ht f mh ht dn rf ht f dnl ht r'
vw htd hpmrt n rnnb dlgnps-rts ht dn
:vrg ht f mlg ht r thglf f rrrt ht mrF
vls dn gnlrh ht vs dlc gfr N
.ntllp 'sptstf lf rht t d'hsw sh dlb rhT
?rm n s vl dlhs yrtnc dn mh
nsfnc s'lttb ht dn rw f cvh ht thT
rws ylgntnv s hw dnb tht s rhw dn

!vrb ht f mh ht dn rf ht f dnl ht r'
vw t ym gnl , :rnnb dlgnps-rts ht sT'
:mrts ht n snhs wn ,dtclfr yrlg llf n
,mb tsrf s'gnnrm ht f mlg ht shctc t wN
?sslcsd flh ,slcnc flh ,swlb yllftf t s
,pts gnrwt ht r' ,zrb ht hchw tht s thW
,sspr cnls drd n tsh ythgh s'f ht rhW
,pd ht f stsm ht 'rht ns ylmd rhs ht n

?vrb ht f mh ht dn rf ht f dnl ht r'
vw ty rnnb dlgnps-rts tht sd ,ys
.rht llts sw glf r tht thgn ht 'rht frp vG
,r n gntsrb sbmb ht ,rlg dr 'stkcr ht dn
?gnmrts yltnllg s rw ,d'hctw w strpmr ht r'
,thgf slrp ht 'rht ,srts thgrb dn sprts drb shW
?gnmlg tsl s'thglwt ht t d'lh w yldrp s thW
,thgl ylr s'nwd ht yb ,s y nc ,ys ,h
 
Laatst bewerkt:
Nja, we kunnen erover lachen, maar ik heb het bij de GP van duitsland ook mee mogen maken dat ze het duitse volkslied deden op het begin van de dag, dat geeft toch wel wat extra cachet aan de dag. Verder is het natuurlijk belachelijk dat er op zo'n moment een compleet squadron JSF's en twee B52 bombers over moeten vliegen en dat er complete detachementen van alle krijgsmachten erbij moeten zijn, maar het hoort wel een beetje erbij
 
Nja, we kunnen erover lachen, maar ik heb het bij de GP van duitsland ook mee mogen maken dat ze het duitse volkslied deden op het begin van de dag, dat geeft toch wel wat extra cachet aan de dag. Verder is het natuurlijk belachelijk dat er op zo'n moment een compleet squadron JSF's en twee B52 bombers over moeten vliegen en dat er complete detachementen van alle krijgsmachten erbij moeten zijn, maar het hoort wel een beetje erbij

Because--Merica.jpg


pew-pew-pew-merica.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nja, we kunnen erover lachen, maar ik heb het bij de GP van duitsland ook mee mogen maken dat ze het duitse volkslied deden op het begin van de dag, dat geeft toch wel wat extra cachet aan de dag. Verder is het natuurlijk belachelijk dat er op zo'n moment een compleet squadron JSF's en twee B52 bombers over moeten vliegen en dat er complete detachementen van alle krijgsmachten erbij moeten zijn, maar het hoort wel een beetje erbij
Ja en nee, zonder hier een heel politiek gevoelig topic van te maken want Amerika ligt altijd gevoelig en dit gaat eigenlijk over sport en mijn inziens moeten sport en politiek niet verweven worden.

Maar. De Amerikaanse maatschappij is een zeer patriottische, in sommige staten en onder sommige gemeenschappen tot op het bizarre af. En daarnaast is het ook een maatschappij wiens militairen een zeer hoog respect en aanzien genieten, waar 'military discount' overal wel voorkomt en je geen sport kunt bijwonen zonder dat er een "we thank our boys and girls in the military for keeping us safe and their service" over de speakers klinkt waar ik persoonlijk in ieder geval knettergek van werd.

Moeten echter niet vergeten dat het een land is dat sinds de Tweede Wereldoorlog nagenoeg continu in oorlog is geweest en dat iedereen wel mensen kent die gediend hebben en die gesneuveld zijn, waar dan ook ter wereld. Dat zit in die maatschappij diep verankerd, in het zuiden iets meer dan in het noorden maar dat is nog een hele andere discussie.

Ten tweede is de National Guard, de nationale garde van reservisten, een van de grootste sponsoren van sportevenementen in het land. Zeker als het om motorsport gaat. Helaas gaan ze deze sponsoren nu ook steeds meer afbouwen bij gebrek aan exposure en resultaat maar zolang zij sponsoren en daarmee de sport mede mogelijk maken, mogen ze wat mij betreft vaak en veel genoemd/bedankt/in het zonnetje gezet worden. :Y
 
Laatst bewerkt:
Nog 50 minuten dan is de zomerstop voorbij. Kijken of de Nederlanders hun eerste punten kunnen pakken dit weekend. 8-)
 
Dat is een beste uitspraak. Ikzelf hoop eerder op punten van Schouten, hij kan ze beter gebruiken dan Deroue denk ik gezien het feit dat Schouten zijn budget voor de rest van dit seizoen nog niet helemaal rond heeft. Een paar WK punten kunnen daar goed bij helpen.

Leuk feitje: met Leon Camier die zijn MotoGP debuut maakt door voor Hayden in te vallen, is hij nu de langste/zwaarste MotoGP coureur die we zien rijden sinds Alex Hofmann in 2002. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan