regenpak

Mijn motorbroek is al waterdicht maar mijn jas niet en als ik weet dat er kans op regen is neem ik mijn gewone regenjack mee.
Nog nooit een druppeltje doorgelaten ook in een wolkbreuk niet.
 
@Diekooi, je weet maar nooit...
full
 
Ik rijd ook al jaren met fietsregenpak van de Hema- de goedkoopste versie, ongevoerd. Vijf jaar mee gedaan. Maar hoe vaak heb je zo'n ding ook nodig?
Nu toch weer een Hema pakkie gekocht, deze keer de iets duurdere versie. Kijken hoe dat bevalt. Eerste buien (en echt hozen) heeft ie goed doorstaan.
 
Ik heb nog geen regenpak gekocht voor op de motor. Een eendelig pak gaat echt niet passen, die zijn allemaal veel te lang. Tweedelige pakken vind ik allemaal ook niet bi.

Maar op zich heb ik een prima regenpak voor op de fiets, met reflectie, elastiek aan manchetten, capuchon zit in de kraag, met netvoering en een broek waarvan de pijpen helemaal open kunnen, dus lekker gemakkelijk om aan te trekken met laarzen aan. Het materiaal is volgens mij gewoon hetzelfde.

Is het eigenlijk wel echt nodig om een speciaal motorregenpak te kopen of kan dit ook? Je hebt immers je motorkleding eronder voor de veiligheid?

Wie heeft hier ervaring mee?
Ik rij al jaren met m'n HEMA regenpakkie, dat werkt prima. ik heb alleen de 2 ventilatieopeningen op de borst aan de binnenzijde dichtgeplakt met duc-tape. op de fiets werkt dit nog wel wat als ventilatie, op de motor wordt er alleen regen door naar binnen geperst. Met m'n leren pak merkte ik dat geeneens, maar enkele weken een keer gedragen met enkel een doorwaai-jas er onder, toen kreeg ik toch natte tepels :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen ervaring met Goretex in pakken (laarzen wel) maar ik merk dat de andere membranen, Sympatex, Drytex je best droog houden zolang je het áán hebt. Als ik na drie uur in de regen rijden op mijn bestemming aankom en daar mijn pak uittrek, om het twee uur later weer aan te trekken (ik wil toch weer naar huis) dan is het na die twee uur, door en door nat. Ook van binnen.
Dan toch maar een regenpak.
:^ Het is zelfs vaak de volgende ochtend nog niet voldoende opgedroogd om comfortabel te zijn als je 's avonds in een regenbui thuis bent gekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan