Regenpak/overal doen?

kawaknaller

MF'er
12 apr 2005
161
0
Mijn huidige winterjas, Macna, is na 6 jaar wel op.

Nu ik wat aan het sjoppe ben zie ik ook regelmatig regenpakken/overals verschijnen.

Zijn deze te adviseren? Zijn ze winddicht dus ook bestand tegen koude.

Ik rijd het hele jaar door, 50 km per dag (25km enkele reis). Tis niet ver maar ver genoeg om nat te worden of het zeer koud te krijgen.

Graag hoor ik jullie mening. :]
 
Ik doe al bijna 2 jaar met m'n gewone winter motorjas en rij ook het hele jaar door. (Modeka raid, B merk?)
Doe per dag 65km (32,5 enkele reis)

Lekt wel een klein beetje door de rits, maar dat doet die dan ook alleen maar bij hevige regenbuien/storm.
Overall is wel handig als je ruimte hebt om deze ergens op te bergen.
 
Ik heb een regenpak voor over m'n leren pak. Hij is lomp, onbenullig en knalgeel, maar wel heel erg waterdicht en prettig in gebruik. Heb hem drie keer goed kunnen gebruiken. Één van die keren had ik hem alleen helaas niet meegenomen.
 
Laatst bewerkt:
ik was voor de vakantie mijn regenoverall kwijt en heb dus een nieuw gekocht, losse jas en broek dit keer. in oostenrijk de alpenhochstrasse gereden met <2 graden en 5 cm sneeuw langs de weg. geen moment koud gehad, ja mijn vingers....
 
Een regenpak is omslachtig, het is nog weer een laag die je aan/uit moet trekken, echter is het tegen kou en wind de beste oplossing! Ik heb zelf een overall en gebruik 'm alleen over m'n leren pak.
 
In de winter draag ik altijd een regenjas over mijn motorjas. Ook als het droog is, puur tegen de kou doordat je een extra winddichte laag hebt. Met uittrekken laat ik het gewoon om mijn jas zitten, zo hoef je alleen een extra rits dicht te doen.

Op deze manier doe ik al jaren met een goedkopere motorjas. Als je Gore Tex hebt schijnt het langer waterdicht te blijven, maar bij de goedkopere kleding wordt dat wel minder na verloop van tijd.

Voorheen had ik ook een stugge regenjas. De laatste keer heb ik een regenjas en broek gekocht van Scott. Dat materiaal is soepeler en heeft wat stretch.

Ik rij overigens ook het hele jaar door 25 keer per dag enkele reis.
 
Regen overall werkt goed tegen kou en regen. Nadeel is vaak wel dat ze wat losser zitten en gaan klapperen of je uitzicht in de spiegel belemmeren. Heb zelf een eendelige. Loop je ook minder risico dat er water op vervelende plaatsen naar binnen loopt.
 
Ik rijd al jaren met een regenpak broek en jas apart. Vind ik persoonlijk dan weer net iets handiger dan een overal.
Dient om over een lederen broek en textiel jas aan te doen.
Zijn van het merk buse..
En zoals eerder gezegd beetje stretch en zeker geen plastiekerig gedoen..
Super tevreden van..
Diesel handschoentjes is leuk idee :Y
 
IK heb een regenoverall, maar eigenlijk is deze te klein en dat is waar k#$t.
Als hij zit is het prima maar dat aan en uittrekken is drama. Pas hem dus eerst even goed!
 
Bedoel je die plastic dingen die je kan pakken bij het tankstation voor de dieselpomp?

Das.. eigenlijk een ontzettend slim idee..

die ja, ik had ze onder mijn handschoenen zitten toen ik de brenner over moest in de regen, kom je bij het tolpoortje, niet meer uit te krijgen _O-
 
Bedoel je die plastic dingen die je kan pakken bij het tankstation voor de dieselpomp?

Das.. eigenlijk een ontzettend slim idee..

Inderdaad, die ja, is niet alleen goed tegen de regen, afgevende handschoenen enz. maar ook goed tegen de kou, ook zonder regen...

die ja, ik had ze onder mijn handschoenen zitten toen ik de brenner over moest in de regen, kom je bij het tolpoortje, niet meer uit te krijgen _O-

Nog nooit gehad, ik draai ze wel binnenste buiten met het uit doen en ook alleen maar onder lederen race handschoenen.

Trouwens voor in de niet waterdichte race laarzen heb ik ook altijd een rol pedaalemmerzakjes bij me. Niets zo irritant als water wat tussen je tenen door sopt...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een overall maar dat is erg wringen over mijn leren pak. Maar mijn leren pak draag ik nog maar amper. Het is toch een beetje gekrompen in de loop der jaren:+
En ik heb inmiddels ook een losse regenbroek en jas. Die bevallen mij beter. Volledig waterdicht en ik heb ze sneller aan over mijn textiel pak dat ik bij woon werk altijd draag.
 
Ik gebruik ook een overall. Ondanks dat ik een waterdicht textiel pak heb gebruik ik hem toch regelmatig voor woon-werk als het echt flink regent. Met name zodat ik niet een volgezogen motorpak heb wat nog twee dagen uitlekt. Zomers rij ik vaak met doorwaaitextiel en neem ik hem voor de zekerheid ook mee. In de winter draag ik hem heel soms tegen de kou, maar dan moet het echt wel ruim onder het vriespunt liggen anders is mijn gewone pak met voering warm genoeg.

Een overall is wel even lastig aantrekken vind ik persoonlijk, maar je bent dan ook wel volledig afgesloten en er komt nergens water door naar binnen. Pas hem even goed voor je iets koopt. Te ruim en het gaat klapperen als een gek, te krap en je krijgt hem bijna niet aan.
 
Ik heb een tweedelig regenpak. Heb hem nog niet veel nodig gehad; een paar keer.
Eerst heb ik een gewoon (fiets)regenpak gebruikt, maar dat vond ik toch teveel flapperen. Voor nood of bij klein budget is het echter een prima oplossing.
Mijn huidige regenpak (wèl echt voor de motor) is elastisch en flappert dus niet. Heel fijn! Uiteraard super waterdicht en dat voor een fractie van de prijs van goretex. En je motorpak blijft lekker droog, itt pakken met een membraan aan de binnenkant.

Let erop dat de jas goed aansluit in de hals, zodat je geen waterstroompjes in je nek krijgt. Brrr!

Het belangrijkste bij een regenpak is dat hij gemakkelijk aan en uit gaat; dus met pijpen waar je motorlaarzen doorheen willen. Bij een overall is dat doorgaans het beste als hij een diagonale sluiting heeft. Persoonlijk vind ik 2delig gemakkelijker om aan te trekken. Bovendien kan ik alleen het jasje aan als het niet regent maar de wind net even te koud is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan