Regenpak/overal doen?

kawaknaller

MF'er
12 apr 2005
161
0
Mijn huidige winterjas, Macna, is na 6 jaar wel op.

Nu ik wat aan het sjoppe ben zie ik ook regelmatig regenpakken/overals verschijnen.

Zijn deze te adviseren? Zijn ze winddicht dus ook bestand tegen koude.

Ik rijd het hele jaar door, 50 km per dag (25km enkele reis). Tis niet ver maar ver genoeg om nat te worden of het zeer koud te krijgen.

Graag hoor ik jullie mening. :]
 
Ik doe al bijna 2 jaar met m'n gewone winter motorjas en rij ook het hele jaar door. (Modeka raid, B merk?)
Doe per dag 65km (32,5 enkele reis)

Lekt wel een klein beetje door de rits, maar dat doet die dan ook alleen maar bij hevige regenbuien/storm.
Overall is wel handig als je ruimte hebt om deze ergens op te bergen.
 
Ik heb een regenpak voor over m'n leren pak. Hij is lomp, onbenullig en knalgeel, maar wel heel erg waterdicht en prettig in gebruik. Heb hem drie keer goed kunnen gebruiken. Één van die keren had ik hem alleen helaas niet meegenomen.
 
Laatst bewerkt:
ik was voor de vakantie mijn regenoverall kwijt en heb dus een nieuw gekocht, losse jas en broek dit keer. in oostenrijk de alpenhochstrasse gereden met <2 graden en 5 cm sneeuw langs de weg. geen moment koud gehad, ja mijn vingers....
 
Een regenpak is omslachtig, het is nog weer een laag die je aan/uit moet trekken, echter is het tegen kou en wind de beste oplossing! Ik heb zelf een overall en gebruik 'm alleen over m'n leren pak.
 
In de winter draag ik altijd een regenjas over mijn motorjas. Ook als het droog is, puur tegen de kou doordat je een extra winddichte laag hebt. Met uittrekken laat ik het gewoon om mijn jas zitten, zo hoef je alleen een extra rits dicht te doen.

Op deze manier doe ik al jaren met een goedkopere motorjas. Als je Gore Tex hebt schijnt het langer waterdicht te blijven, maar bij de goedkopere kleding wordt dat wel minder na verloop van tijd.