welk regenpak is echt dicht ??

Regenpak over mijn leren pak heen, al meerdere keren dagenlang in de regen gereden en nog nooit een druppel erdoorheen..

Is een of ander non-merk revenger geloof ik..
 
Wat ik denk is dat jouw motorjas net een tikje te lang is,
waardoor inderdaad die vouwen ontstaan, met bijhorende plasjes.
Dat kan inderdaad een weg gaan zoeken naar de rits, en dan dus naar binnen.

Wat je in elk geval moet doen is zodra je op de motor zit, die vouwen in je jas
zo hergroeperen dat er geen plassen gevormd kunnen worden.
Gewoon de jas bij de vouw pakken en naar beneden trekken.

Voor zo'n lang en veelrijder als jij is Goretex de enige goede oplossing.
Maar dan moet je dus wel opletten dat je een goed zittende jas hebt.
Een iets korter model kopen dus.

Volgens mij heeft Rukka een aantal kortere modellen, en Kushitani ook.

Ja,dat is wat ik bedoelde met die vouwen :-)
Mijn gore-tex jas is inderdaad een lang model,maar als ik die vouwen dan omplooi naar de andere kant zodat je geen plassen krijgt...water word door de de wind van het rijden ook omhoog gestuwd en gaat zo weer langzaam zijn weg zoeken naar binnen.Het drijft dan bovenop(de broek eerst) langs je benen, zo langs je kont omhoog,van je broek af en ...onder de vest en zo word dan langzaam je rug nat !
Het gore-tex vlies is altijd wel waterdicht maar de zwakke punten zijn de ritsen en de gevouwen afsluitingen om de rits af te dichten in de vest.
We lachen er wel es mee als we allemaal weer es doornat zijn...maar een duikerspak zou het ideale zijn,lol
Ik ga me nog een gore-tex broek aanschaffen,misschien een kortere vest en (nogmaar es)een deftig regenpak ...es kijken bij Rukka,ziet er wel goed spul uit.
Bedankt gasten, ik weet wat ik moet doen nu :-)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga me nog een gore-tex broek aanschaffen,misschien een kortere vest en (nogmaar es)een deftig regenpak ...es kijken bij Rukka,ziet er wel goed spul uit.
Bedankt gasten, ik weet wat ik moet doen nu :-)

Als je van aankopen op het internet niet terugschrikt, dan zou ik eens kijken naar Frogg Toggs. Dit zijn Amerikaanse regenpakken. Ik heb er ook eentje en ben er echt heel enthousiast over. Water en winddicht, sterk, ademend en superlicht. Weegt echt niks. Er zit een capuchon aan het jack vast die zo dun is dat hij onder de helm kan worden gedragen. Dus het water sijpelt niet meer in je nek. Een ideaal regenpak dus. En met die lage stand van de dollar ook nog eens erg goedkoop. De officiële prijs is voor het klassieke model 60 dollar, is 40 euro. Op Ebay kun je nog veel goedkoper terecht (maar kijk uit, sommige aanbiedingen suggereren dat het Frogg Toggs zijn, maar dat is niet zo). Komen natuurlijk nog wel verzendkosten bij ($25) en waarschijnlijk invoerrechten en btw. Mijn pak had ik van Ebay voor onder €50 totaal.

Afijn, hier is de website: frogg toggs® Official Website | Rain Gear | Fishing Waders

:]
 
Dan heb je niet het juiste wasmiddel gebruikt ofzo.
Of iets anders niet helemaal volgens voorschrift gedaan.
En anders moet je terug naar de verkoper, want een Goretex pak
heeft 5 jaar garantie op waterdichtheid, en dat geldt ook als je m wast.


Ik heb geen wasmiddel gebruikt gewoon op 30 grade. Goed idee om de jas terug te brengen :Y nog niet aan gedacht.
 
hehe die heb ik daarna idd ook aangeschaft.. zo'n nokia stuitertelefoon :Y
:Y

5140i_main.jpg
 
bmw jassen zijn ook erg handig..de voorkant is kort..de achterkant lang..zo blijft water niet staan..

tevens zijn er 2 zakken helemaal waterdicht (heb ooit een jas in de was gehad..met papieren in die zak...mijn papieren warren nog helemaal droog..

Succes met uitzoeken..

ff daarbij...in de winter let ik altijd goed op de pakken die ik tegenkom..meestal bmw, rukka..of evolution.3 lagen..
 
als je in leer rijd hebben ze bij berik en rev'it ook een handige op lossing, het is een 2-delig regenpak gemaakt van een soort stretch/latex achtig materiaal wat helemaal strak om je pak heenzit, op die manier heb je dus geen flapperpak en krijg je ook geen vouwen
 
ff daarbij...in de winter let ik altijd goed op de pakken die ik tegenkom..meestal bmw, rukka..of evolution.3 lagen..
Heeft iemand trouwens goeie ervaringen met die Evolution 3 lagen broek? Ik heb laatst de Evolution jas TJ 2.14 gekocht die ook 3 lagen heeft en met me laatste les regende het en me shirt onder me jas was nog droog en dat beviel me wel.
Ik ben dus ook van plan om de broek erbij te kopen (Evolution TP 2.62)
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand trouwens goeie ervaringen met die Evolution 3 lagen broek? Ik heb laatst de Evolution jas TJ 2.14 gekocht die ook 3 lagen heeft en met me laatste les regende het en me shirt onder me jas was nog droog en dat beviel me wel.
Ik ben dus ook van plan om de broek erbij te kopen (Evolution TP 2.62)
Broek is tiptop. Nog geen klachten over te melden.
 
Ik heb een goretex jas van Dainese. Aan de voorkant kort, en aan de achterkant lang. En helemaal waterdicht :) Ik heb al in diverse regenbuien gereden, ook lang achter elkaar en ben echt nog nooit nat geworden. Voordeel van deze jas is ook dat er standaard een rugprotector bij in zit. De jas is trouwens ook super warm. Volgend jaar als ik de motor voor dagelijks gebruik nodig heb ga ik er denk ik maar een goretex broek van Dainese bijkopen, want die bevalt echt super goed!
 
Ik heb een hoge broek (MQP), en dat lost het probleem van opkruipend water helemaal op. Is in de winter ook lekker warm aan je buik (in de zomer helaas ook)

Een drie-lagenjas heb ik één keer gehad, en dat is eens maar nooit weer: doordat de waterdichte laag er los inzit krijg je de verbinding tussen je mouwen en je handschoenen niet waterdicht.
 
echt waterdicht is niets...

heb een goede textielen jas en broek, maar na 6 uur regen in de eifel ging het toch echt een beetje lekken op de rits.
 
Er bestaat geen pak dat je de hele dag kurkdroog houdt bij continue regen.
Het water vindt na een aantal uren toch zijn weg, bij voorkeur naar een plek die al helemaal niet lekker aanvoelt.......

Ik heb een Goretex pak en dat is absoluut droog. Maar na een aantal uren lekt het water via de onderkant van m'n helm toch m'n kraag in. Bij de overgang van de handschoenen naar het pak wordt het dan ook wat vochtig en zo zijn er nog wel wat van die plekjes. De ritssluiting, die urenlang geklemd zit in de waterval die van je tank af komt is er ook zo een. Zelfs het beste pak houdt dat op den duur niet tegen.
 
Je hebt van die soort werk-overals, die zijn gewoon bijna van een soort plastic. Die dingen zijn super goedkoop en dat werkt gegarandeerd! En daar krijg je echt geen problemen mee als het ergens in een gootje blijft staan. Dat is echt gewoon bijna van plastic...

Kan alleen wel lekker warm zijn... :P
 
Heb ooit bij motoport een goedkope regenoverall gekocht in alkle kleuren van de regenboog, huismerk. Geel/rood met finishvlag erop.
Van Italie naar Nederland in een ruk. 1200 km alleen maar stromende regen en werkelijk kurkdroog gebleven.
Lelijk pak, maar wel goed :}
 
Heeft iemand trouwens goeie ervaringen met die Evolution 3 lagen broek? Ik heb laatst de Evolution jas TJ 2.14 gekocht die ook 3 lagen heeft en met me laatste les regende het en me shirt onder me jas was nog droog en dat beviel me wel.
Ik ben dus ook van plan om de broek erbij te kopen (Evolution TP 2.62)

Ik rijd al twee en een half jaar in een compleet Evolution pak. Vaak meer dan een uur door de regen. Ik word absoluut niet nat. Ik heb nog het twee lagen-systeem. Een nadeel daarvan is dat de regen zich tussen de waterdichte laag en de buitenkant in verzamelt. Bij het drie lagen-systeem loopt het water er gewoon uit.
 
Thanks Tom en BigBen. Ik ben nu wel om. Ik heb ook een paar testjes gelezen na het posten van mijn vraag hier, dus ik denk dat ik die broek binnenkort ook aan m'n verzameling toevoeg.
 
Heb ooit bij motoport een goedkope regenoverall gekocht in alkle kleuren van de regenboog, huismerk. Geel/rood met finishvlag erop.
Van Italie naar Nederland in een ruk. 1200 km alleen maar stromende regen en werkelijk kurkdroog gebleven.
Lelijk pak, maar wel goed :}

Ik heb hetzelfde pak, maar in een wat minder lelijke kleur. Afgelopen jaar naar Italië gereden in de stromende regen.
Na een paar uur lekte het pak toch écht wel door op de lager gelegen delen van de rits......
 
Ik rijd al twee en een half jaar in een compleet Evolution pak. Vaak meer dan een uur door de regen. Ik word absoluut niet nat. Ik heb nog het twee lagen-systeem. Een nadeel daarvan is dat de regen zich tussen de waterdichte laag en de buitenkant in verzamelt. Bij het drie lagen-systeem loopt het water er gewoon uit.

Tja, dan móet die Evolution gewoon het beste pak zijn.... :+

Alle gekheid, natuurlijk houdt een fatsoenlijk pak het wel een uurtje uit, nog wel wat langer ook.
Maar enkele uren in de stromende regen rijden en dan nog kurkdroog blijven, da's een utopie.
 
ik heb ook evo nieuwste pak gekocht op de motorbeurs afgelopen maand en in enkele stortbuien van 4 uurtje gereden maar echt hij bleef waterdicht de prijs was omdat het een testmodel was van bmwwinkel maar 350 broek en jas super probeer dat maar eens
 
Terug
Bovenaan Onderaan