Motorcenter Blerick fysiek dicht…

heb ook weleens zoiets gehad met vergeten apk, berichtje in het weekblad garage in de buurt apk voor 20 gulden, kon gelijk komen.
Dus keuren voor apk, handrem afstellen 10 euro, koplampen afstellen 10 euro, carburateur afstellen 10 euro, nieuwe bosch ruitenwisserbladen erop 35 gulden.
was het toch nog veel geld
‘Mijn’ garage doet een apk voor 19,95 en toevallig laastst ook de koplamp opnieuw afgesteld……gratis. Heb ik een keer mazzel….. _O-

Kuch, scheelt dat ik hem altijd na reparaties een extra tientje ofzo contant geef voor de spaarpot van zijn kinderen….;)
 
Dit is ook een groot probleem, vroeger (ik wordt oud geloof ik...) hadden we op ons 12e al een brommertje. Voor dat je 16 was had dat ding al 6 x uit elkaar gelegen en was al 7 x weer opgebouwd. Dat was leuk en leerde je van.

Tegenwoordig willen ze alleen nog maar een e-bike of fatbike en absoluut geen vieze handen hebben. Het enige dat ze nog wel willen doen is kijken of ze de fiets via een app oid kunnen opvoeren.

En motorfietsen zijn enorm leuk, maar als je werkzaam bent in de branche is het vaak zo dat je er in het zomerseizoen zelf niet echt aan toe komt om te rijden wegens te druk op het werk..... het moet echt een passie zijn.
Yep, tijden worden…..veel meer te verdienen in plantjes en rondbrengen van goodies; AMG onder de kont en een mobiel van 1500. Krijg je iig geen vieze handen van…..

Echt, ik werd op mijn Hondaatje meewarig aangekeken toen ik ernaast voor de verkeerslichten stond te wachten……:X
 
Yep, tijden worden…..veel meer te verdienen in plantjes en rondbrengen van goodies

Dat zijn natuurlijk echt heeeel grote uitzonderingen op de regel, wanneer het om gewone werknemers gaat.

Je gaat gewoon niet aan het werk voor X euro, als je ergens anders XXX euro kunt verdienen. Het is geen hobby he?
 
Ik vraag mij alleen af hoe lang de fysieke winkel nog blijft bestaan.
Zo'n pand kost natuurlijk ook een aardig centje elke maand en voor een webshop heb je geen glazen pand nodig.

En verkoop van motoren enkel op afspraak zie ik persoonlijk de schoorsteen ook niet van roken.
Vaak willen mensen ook gewoon even op de bonnefooi binnen wippen om een motor te bekijken.
 
‘Mijn’ garage doet een apk voor 19,95 en toevallig laastst ook de koplamp opnieuw afgesteld……gratis. Heb ik een keer mazzel….. _O-

Kuch, scheelt dat ik hem altijd na reparaties een extra tientje ofzo contant geef voor de spaarpot van zijn kinderen….;)

19.95??

De afmeldkosten zijn 5 euro 10 meen ik.
Btw moet eraf.... hoe kan je in godsnaam dan iets overhouden??
 
19.95??

De afmeldkosten zijn 5 euro 10 meen ik.
Btw moet eraf.... hoe kan je in godsnaam dan iets overhouden??
Ik laat andere reparaties (en veel duurder tov de apk) daar uitvoeren en daar zal hij aan verdienen….plus die fooi van mij…. _O-
 
Ik vraag mij alleen af hoe lang de fysieke winkel nog blijft bestaan.
Zo'n pand kost natuurlijk ook een aardig centje elke maand en voor een webshop heb je geen glazen pand nodig.

En verkoop van motoren enkel op afspraak zie ik persoonlijk de schoorsteen ook niet van roken.
Vaak willen mensen ook gewoon even op de bonnefooi binnen wippen om een motor te bekijken.
De bovenverdieping is al een aantal jaren verhuurd aan MKC moto, dat gaat gewoon door.
De beneden verdieping is helft showroom en helft werkplaats/magazijn, kan me voorstellen als ze zich meer gaan richten op de webshop dat het magazijn daar uitgebreid kan worden. Mogelijkheden genoeg iig.
 
heb ook weleens zoiets gehad met vergeten apk, berichtje in het weekblad garage in de buurt apk voor 20 gulden, kon gelijk komen.
Dus keuren voor apk, handrem afstellen 10 euro, koplampen afstellen 10 euro, carburateur afstellen 10 euro, nieuwe bosch ruitenwisserbladen erop 35 gulden.
was het toch nog veel geld
Tja de APK in guldens en de rest behalve de ruitenwisser bladen in euro's.
Kan je nagaan hoe lang die wissers al op de plank lagen .
 
Dit is ook een groot probleem, vroeger (ik wordt oud geloof ik...) hadden we op ons 12e al een brommertje. Voor dat je 16 was had dat ding al 6 x uit elkaar gelegen en was al 7 x weer opgebouwd. Dat was leuk en leerde je van.

Tegenwoordig willen ze alleen nog maar een e-bike of fatbike en absoluut geen vieze handen hebben. Het enige dat ze nog wel willen doen is kijken of ze de fiets via een app oid kunnen opvoeren.

En motorfietsen zijn enorm leuk, maar als je werkzaam bent in de branche is het vaak zo dat je er in het zomerseizoen zelf niet echt aan toe komt om te rijden wegens te druk op het werk..... het moet echt een passie zijn.
Vroeger een sproeier en een luchtfilter, tegenwoordig een app en een controller.
Of een snelle controller ipv een ' snelle cilinder' 😉 .
Alleen die chromen achterbrug, dat is het verschil.
 
Ach ruitensproeier bijvullen misschien een lampje of ruitenwisser.... Komt Swetty aan met zijn Lexus
Haha, ben net gebeld…met de Honda blijft het niet bij 149 euro…. _O- ….nieuwe kettingset/voorband/remblokken zouden nog een paar duizend mee kunnen maar de opdracht gegeven om nu gelijk mee te nemen. Geen halve werk zegmaar.

Laat 2024 maar komen….
 
Haha, ben net gebeld…met de Honda blijft het niet bij 149 euro…. _O- ….nieuwe kettingset/voorband/remblokken zouden nog een paar duizend mee kunnen maar de opdracht gegeven om nu gelijk mee te nemen. Geen halve werk zegmaar.

Laat 2024 maar komen….
En daarom dus relatief goedkoop een beurt aanbieden. Aan de buurt zelf hoef je de winst niet te pakken.

Haalt ook mensen binnen die even het oliebeurtje zelf zouden doen. + Dat het toch al heel makkelijk is dat je niet hoeft te sleutelen en dat je de remblokjes en kettingset toch maar even uitbesteed.
En dat alles in de rustige winter.
 
Laatst bewerkt:
De bovenverdieping is al een aantal jaren verhuurd aan MKC moto, dat gaat gewoon door.
De beneden verdieping is helft showroom en helft werkplaats/magazijn, kan me voorstellen als ze zich meer gaan richten op de webshop dat het magazijn daar uitgebreid kan worden. Mogelijkheden genoeg iig.
Dat is wel een waardevolle aanvulling. De bovenverdieping is mijn standaard locatie voor kleding en onderhoudsmiddelen, wist niet dat er 2 verschillende bedrijven in dit pand zaten :)
 
Hier is nog volop passie en omdat het hobby is en geen personeel en een duur pand blijft het allemaal erg goed betaalbaar maar ook nog leuk. En ik kom nog best aan zelf rijden toe. Daar komt nog bij dat er hier eigenlijk alleen maar Yamaha V-twins, dus de Star modellen komen. Soms ook nog een viercilinder, Royal Star en een V-max. En ik denk dat vanuit het rijden op bepaalde merken/modellen er een diversiteit zal ontstaan aan onderhoud bij de hobbyist of zelf natuurlijk.
En nieuwe en gebruikte motoren zal wel blijven bestaan.
 
En daarom dus relatief goedkoop een beurt aanbieden. Aan de buurt zelf hoef je de winst niet te pakken.

Haalt ook mensen binnen die even het oliebeurtje zelf zouden doen. + Dat het toch al heel makkelijk is dat je niet hoeft te sleutelen en dat je de remblokjes en kettingset toch maar even uitbesteed.
En dat alles in de rustige winter.
Kettingset had ik met wat uitstel vh jaar verwacht, 35k ermee gedaan maar de voorband T32 (12k) had ik niet direct verwacht. Wat je al schrijft rustige winterperiode. Stond ook een forse rij motoren achterin de zaak te wachten op een onderhoudsbeurt dus gelijk daardoor doorgepakt.

Kortom, de lokale motorzaak kan weer met mij blij zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan