Lekdijk tussen Wijk bij Duurstede en Amerongen dicht voor motoren

De N225 is een belangrijke doorgaand weg hier in de buurt, er is eigenlijk geen alternatief om te gebruiken en meneer wil er een 30 weg van maken? Er zijn zat boerderijen aan stille weggetjes waar hij beter kan gaan zitten denk ik.
 
van de andere kant hoe vaak kom je op die dijkjes en hoe vaak heb je echt last van de regels van de overheid .....

we trekken ons soms ook gewoon veel te veel aan van de ophef die de pers maakt van die regels.
Het begint bij de dijkjes. Ze willen ook al een doorgaande weg bij Amerongen reduceren tot een 30 kmk/u weg. Straks blijft er weinig over als men niet (re)ageert tegen dit soort zeurende onzin. Ze kunnen de enegie beter steken in handhaving. Dat lost tenminste wat op.
 
Het stukje inundatiekanaal bij Wijk bij Duurstede is gegraven in de loop van de oude Rijn. Vanaf dat punt heet de kade/dijk in WbD Lekdijk-Oost.

Vlgs mij is de overgang (Neder-)Rijn naar Lek officieel bij de molen. Die molen heet ook Rijn en Lek.🥴
Het Amst-Rijn kanaal is veel later gegraven, toen er in Wijk bij Duurstede al lang de naams-overgang was.

Volgens Rijkswaterstaat, zoals ik al meldde, VANAF de kruising met A'dam-Rijnkanaal

Screenshot_20211226-192008.png
 
Er is een proef geweest en uiteindelijk bleek dat 1 motor teveel geluid produceerde. En toch gaat de dijk dicht. Misschien een protestbijeenkomst in Amerongen organiseren? Handhaven op geluid en snelheid is wat mij betreft prima trouwens
 
Er is een proef geweest en uiteindelijk bleek dat 1 motor teveel geluid produceerde. En toch gaat de dijk dicht. Misschien een protestbijeenkomst in Amerongen organiseren? Handhaven op geluid en snelheid is wat mij betreft prima trouwens
En dat bewijst maar weer dat er een smerig spelletje wordt gespeeld. Ook al had de uitkomst geweest dat 0 motoren overlast veroorzaakten had de dijk alsnog dicht gegaan. Is een aanname, i know… maar gezien de gemanipuleerde filmpjes enz vertrouw ik dit soort beslissingen voor geen meter ;-)
 
En dat bewijst maar weer dat er een smerig spelletje wordt gespeeld. Ook al had de uitkomst geweest dat 0 motoren overlast veroorzaakten had de dijk alsnog dicht gegaan. Is een aanname, i know… maar gezien de gemanipuleerde filmpjes enz vertrouw ik dit soort beslissingen voor geen meter ;-)
Het zijn mensen die er recent zijn komen wonen, veel geld hebben uitgegeven aan de verbouwing en er dan achter komen dat buitenaf wonen helemaal niet zo leuk is.
Ze weten de weg om eea juridisch aan te kaarten richten een belangenvereniging op.
 
En nog bedankt.................!
Weer een dijk waar je in het weekend niet overheen mag.:X
Nu woon ik er niet heel ver vandaan, dan pak ik deze dijk dan voortaan wel op een andere dag.

Maar zoals het artikel beschrijft, verplaatst de herrie zich dan naar de rijksweg.
Veel andere opties zijn er niet. Gaan straks daar de bewoners ook weer klagen.
De terrassen in het dorp zullen nu ook wel minder omzet gaan draaien, want je mag het dorp niet meer in. Die zijn dus ook niet blij!
 
Nee, meestal niet.
Maar toch als je rijdt op een 'verboden dijk' ben je wel steeds alert op mss toch de blauwe brigade.
Lekker zorgeloos tuffen is het dan ook niet.

Zeker op de dijk Amerongen-Wijk bij Duurstede ben je al op 5km afstand te zien en er zijn nauwelijks ontsnappingsmogelijkheden.
 
Nee, meestal niet.
Maar toch als je rijdt op een 'verboden dijk' ben je wel steeds alert op mss toch de blauwe brigade.
Lekker zorgeloos tuffen is het dan ook niet.

Zeker op de dijk Amerongen-Wijk bij Duurstede ben je al op 5km afstand te zien en er zijn nauwelijks ontsnappingsmogelijkheden.
Risico van het vak.

Ik rijd er in ieder geval niet voor om, dan schrijven ze maar.
 
En nog bedankt.................!
Weer een dijk waar je in het weekend niet overheen mag.:X
Nu woon ik er niet heel ver vandaan, dan pak ik deze dijk dan voortaan wel op een andere dag.

Maar zoals het artikel beschrijft, verplaatst de herrie zich dan naar de rijksweg.
Veel andere opties zijn er niet. Gaan straks daar de bewoners ook weer klagen.
De terrassen in het dorp zullen nu ook wel minder omzet gaan draaien, want je mag het dorp niet meer in. Die zijn dus ook niet blij!
Die herrie van die ene motor?
 
Je moet je niet laten piepelen mensen, een hele dijk afsluiten voor alle motorrijders terwijl de oorzaak bij een paar rotte appels ligt is onrechtvaardig.
Reacties zoals "dan zoek je toch een andere weg", nee da's lekker, hoeveel echt leuke wegen heeft NL nou? En laat je die zo makkelijk afpakken? Motorrijders worden oud en loom zo blijkt. Die stemming slaat wel om als het jouw favoriete weggetje betreft.
Lekdijk en Rijndijk zijn mijn achtertuin en vanzelfsprekend niet blij hiermee, veel van mijn vaste rondjes komen over die dijk en ik rijd vaak in het weekend omdat ik dan tijd heb. Vooral de omweg die ik nu moet maken wil ik de kant van Amerongen opgaan is niet leuk om te rijden, is of de drukke N-weg of smalle haakse polderweggetjes, leuk voor een Kreidler of Zundapp ofzo maar niet voor mij.
Als er protest wordt georganiseerd kom ik door wind en regen!
 
....................dan zoek je toch een andere weg", nee da's lekker, hoeveel echt leuke wegen heeft NL nou?
Motorrijders worden oud en loom zo blijkt. Die stemming slaat wel om als het jouw favoriete weggetje betreft.
Dat is precies het probleem.
Er zijn idd niet heel veel leuke wegen in NL. De weggetjes die favoriet zijn, worden daarom door veel motorrijders flink gereden.
Woon je daar (in jouw vrijstaande huisje voor rust op je ouwe dag) toevallig, dan ga je klagen...................:X

Voor mij is die dijk 1 van de favoriete trajecten.
Vaak kom ik over de Amerongse Berg en ga dan de dijk op en rijd die af tot Krimpen ad Lek. (pontje Kinderdijk)
Over een afstand van ca 70km geen stoplichten, veel kronkels en leuk uitzicht op de rivier.
Nee, en dan hoef ik daar niet te 'racen' en mijn uitlaat maakt ook geen onnodige herrie.
 
En laat je die zo makkelijk afpakken? Motorrijders worden oud en loom zo blijkt.
Heeft niks met makkelijk af laten pakken te maken denk ik. Geen enkele motorrijder wilt neem ik aan dat de mooie wegen worden afgesloten (al dan niet enkel in het weekend).
Maar zelfs de MAG wordt niet altijd betrokken bij de overleggen / besluitvormingen en krijgt weinig voor elkaar. Kortom we kunnen protesteren wat we willen maar als een klein groepje jankerds met veel invloed (bijv een wethouder, van de gemeente waar het betreffende stuk afgesloten weg in ligt, die deel uitmaakt van die “belangenvereniging”… lekker objectief8)7) die weg af wilt laten sluiten voor ons motorrijders en de nodige hotemetoten mee krijgt, dan trekken we gewoon aan het kortste eind ben ik bang.

Maar ook ik laat me niet tegenhouden door dat verbod. Alleen zal ik wel, als ik daar rijd, “normaal” rijden om te laten zien dat het enkel de rotte appels zijn die het verpesten voor de rest.

En nee ik ben zeker niet oud en loom ;-)
 
Laatst bewerkt:
Mbt tot het verbod… Bestemmingsverkeer mag er ongetwijfeld wel overheen met de motor. Op de dijk zit een klein bedrijfje dat wolproducten verkoopt, is ook op zaterdag open. Dus zeg je dat je daar naar toe gaat en ze kunnen je niks maken.
 
Mbt tot het verbod… Bestemmingsverkeer mag er ongetwijfeld wel overheen met de motor. Op de dijk zit een klein bedrijfje dat wolproducten verkoopt, is ook op zaterdag open. Dus zeg je dat je daar naar toe gaat en ze kunnen je niks maken.
Nee, er is geen uitzondering voor bestemmingsverkeer. Wellicht dat je als bewoner een individuele uitzondering kunt krijgen.
 
Een weg kan toch niet afgesloten worden zonder uitzondering voor bewoners / bestemmingsverkeer ?
Dat zou onwerkbaar zijn volgens mij.

Ik ben nu 52 en heb mij m'n hele leven doorgaans heel braaf gedragen.
Echter, nu ons land steeds meer te lijden heeft van een kleine drammende minderheid ben ik steeds meer geneigd om me minder aan regels te gaan houden. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, ik doe alleen die constatering bij mezelf.

Dus wellicht dat ik een volgende keer als ik zo'n afsluiting tegenkom, ook gewoon doorrijd.

Er wordt toch niet gehandhaafd.

En dat is overigens precies de oorzaak van de ellende waar we nu in terecht komen.
Als de politie gewoon een paar keer in het weekend had gehandhaafd was er nu niets aan de hand geweest.
 
Een weg kan toch niet afgesloten worden zonder uitzondering voor bewoners / bestemmingsverkeer ?
Dat zou onwerkbaar zijn volgens mij.

Ik ben nu 52 en heb mij m'n hele leven doorgaans heel braaf gedragen.
Echter, nu ons land steeds meer te lijden heeft van een kleine drammende minderheid ben ik steeds meer geneigd om me minder aan regels te gaan houden. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, ik doe alleen die constatering bij mezelf.

Dus wellicht dat ik een volgende keer als ik zo'n afsluiting tegenkom, ook gewoon doorrijd.

Er wordt toch niet gehandhaafd.

En dat is overigens precies de oorzaak van de ellende waar we nu in terecht komen.
Als de politie gewoon een paar keer in het weekend had gehandhaafd was er nu niets aan de hand geweest.
Ik ben het voor het grootste deel met je eens, maar over die meting.. is er wel eens objectief gemeten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan