Reinigen van motorblok

Vinnie165

MF veteraan
5 apr 2005
2.823
1
Helchteren
Kan er mij iemand een goede methode aanraden om het motorblok te reinigen alsook roest te verwijderen van gecromeerde onderdelen. Het motorblok ziet er wat verweerd uit en als ik zo die motorblokken op dit forum zie ,denk ik wel dat het beter moet kunnen. Ik heb verschillende croomtubes gebruikt maar echt mooi ziet het er nog niet uit.

iemand een leuke tip ?
 
dit is mijn motor
full
 
leuk bolleke toch ?

lasparelen is stralen met..eehhh..glasparel..dan straal je niet al teveeel weg en heb je en goede ondergrond voor een goede 2k-lak. Cilinders natuurlijk in meerlagen hittebestendige lak..

Maar dan wel alles uit elkaar, want straalspul gaat overal tussenzitten ;)
 
Glasparelen is familie van zandstralen, gritstralen, kersepitstralen etc.

Werkt geweldig, maar je moet er wel even je blok voor demonteren.

[edit]net te laat...

Tom
 
Laatst bewerkt:
het is wel de bedoeling om het aluminium te behouden en niet te verven kan dat ook met glasparelen ?
 
alu kun je polijsten, maar als je regelmatig rijd kun je dat volgend weer gaan doen als je er geen (transparante)laklaag overheen legt
 
Of een straalbedrijf zoeken die met kunstof stralen, daarmee haal je vuil uit de porieen, zonder lak en alu er af te stralen. Zelf heb ik geluk dat ik af en toe meelstraal apparaat mag gebruiken en dat geeft het zelfde effect.

Als je gaat glasparelen kun je beter alles weer in de lak zetten, alu kleur, volgens mij gebruiken de profs hier vht voor, ik dacht kleur 126. Ik als semi prof spuit er gewoon motip velgenspray op. PS 2K autolak kan ook he. :)
 
maar dan moet je de motor ook uit elkaar halen of is dat niet nodig ?

Ik wil de bike toch helemaal vernieuwen en dus ook de motor uit elkaar halen.

Kunnen jullie me vertellen hoe ik het best start om een bike te demonteren. nummeren en zo verder ...

Ik zou ook de bouten en moeren willen vervangen.
Hebben jullie daar een adres voor of gaan jullie naar de doe het zelf voor die bouten ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan