Koop een knappe gebruikte geremde of huur er een.
Heb je mischien gelijk in maar voor een geremd ligt de prijs een stuk hoger , en moet men een apparte nrplaat en verzekering hebben + jaarlijkse controle en dit om 1 a 2 keer per jaar te nuttigen vindt ik er wat over .
Huren ja , maar 2 a 300 euro huren omdat ik voor min 3 weken weg ga waarvan ze maar 2 dagen wordt gebruikt , 1 dag oprijden en 1 terug is ook weggesmeten , na 3 a 4 jaar doen en een ongeremde eigen trailer terugbetaald.
Het heen en teruh gaat normaal enkel over snelweg ( zonder bergen of dergelijks , hier na 2 km snelweg op en daar 3 km van snelweg verwijderd ) vandaar men vraag .
Ik weet ook dat geremd beter is maar dan moet er weer een paar honder euros bij en dit om ze waarschijnlijk maar 1 a 2 maal per jaar te nuttigen
Tussen mogen trekken en verstandig om te trekken zit, ongeacht de auto een wereld van verschil.
Een freelander heeft nog wel een redelijk eigen gewicht. Maar al bij al kom je op een 650 kg (om en nabij) dit gaat redelijk richting je max, als je dan ook nog eens bergen mee pakt, dat duwt lekker door hoor.
Kijk maar eens in je instructie boekje, geremd is 2500kg +, in NL ja, daaronder staat het met stijgings percentages, hoe stijler het wordt des te minder mag je trekken, deze afname geldt ook voor ongeremd, dit staat alleen niet beschreven.
Op vlakke weg gaat het waarschijnlijk wel, maar met name in de bergen zou ik zeker voor geremd gaan, kan dat bij deze niet, dan dus een andere aanhanger.
Onderschat het zeker niet, veel zal goed gaan, maar als je in een situatie komt dat het erom gaat, zal het zeker mis gaan.
Just my 2 cent, doe ermee wat je wilt.
In NL heb je de mogelijkheid om een aanhanger in gewicht terug te laten keuren.Heb je mischien gelijk in maar voor een geremd ligt de prijs een stuk hoger , en moet men een apparte nrplaat en verzekering hebben + jaarlijkse controle en dit om 1 a 2 keer per jaar te nuttigen vindt ik er wat over .
Huren ja , maar 2 a 300 euro huren omdat ik voor min 3 weken weg ga waarvan ze maar 2 dagen wordt gebruikt , 1 dag oprijden en 1 terug is ook weggesmeten , na 3 a 4 jaar doen en een ongeremde eigen trailer terugbetaald.
Het heen en teruh gaat normaal enkel over snelweg ( zonder bergen of dergelijks , hier na 2 km snelweg op en daar 3 km van snelweg verwijderd ) vandaar men vraag .
Ik weet ook dat geremd beter is maar dan moet er weer een paar honder euros bij en dit om ze waarschijnlijk maar 1 a 2 maal per jaar te nuttigen
Een ongeremde aanhanger gaat gewoon prima met 2 motoren.
Het is niet voor niks dat het tot 750kg is toegestaan, het is gewoon veilig genoeg. Dat gezeur altijd over onveilig dit en dat. Overdrijven is ook een vak.