remblokjes te snel op

Mr. Sik

MF veteraan
16 jan 2008
1.257
0
Schiedam
Dag mede circuit piloten,

onlangs heb ik nieuwe schijven en remblokjes gemonteerd op mijn RSV mille en deze thuis rustig ingeremd alvorens een dagje op zolder te gaan rijden.
Met aanremmen voelde ik een lichte trilling, welke minder werd bij stevig doorremmen (kromme schijven?)
Door deze trilling ben ik gaan zoeken wat dit kon zijn. Vering is in orde, band en bandenspanning is in orde, balhoofdlager goed, voorwiel opnieuw laten balanceren.
Tot mijn grote verbazing ontdekte ik dat de blokjes (deze: http://kaemna.de/cms_en/katalog.htm?&view=artikel&artikel=1683 ) al na 1 dag zo goed als op zijn. Mijn tijden liggen zo rond de 1.50 (zolder).
Is dit normaal? Ik heb nog nooit zo snel een setje versleten. Kan het in de schijven zitten?
De trilling is niet verdwenen na het monteren van andere blokken.
Wat ook opvalt aan de schijven is dat deze al best gegroefd zijn na 1 setje blokken.
Het zijn overigens RVS spiegler schijven (al twijfel ik eraan of het geen imitatie is).
Maar stel het is imitatie, kan dit er dan ook voor zorgen dat de blokjes zo snel slijten?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groet Niels
 
haha die gesinterde van Lucas houden het bij mij 4 sessies Zolder vol. Dan zijn ze op...

Beter die carbon pakken. die gaan 3 tot 4 dagen mee
 
Met SBS dual sinterblokken kan je een heel seizoen rijden. Kosten wat.... maar dan heb je ook wat :P Verreweg de beste remblokken in mijn ogen. Meer info

Honda 1000rr, sbs dual sinterblokken, braking wave schijven, 1,47 op assen, minimaal 10 circuitdagen
 
Laatst bewerkt:
:? dus het is wel normaal?
Ik heb tot nu toe alleen met originele gereden en die gingen wel een dag of 10 mee (misschien nog wel meer). Ik dacht dat het wel een dikke upgrade zou zijn maar als ze zo snel slijten...
Ze remmen iig lang niet genoeg harder dan dat ze harder slijten B|

Welke blokjes raden jullie dan voor mij aan? Ik heb na een paar rondjes altijd een sponzige rem, ververs elke circuitdag mn remvloeistof (race remvloeistof, merk heb ik even niet bij de hand). Ik las pas namelijk ergens dat blokjes met carbon wel constanter zijn qua wrijvingscoëfficiënt maar de hitte beter geleiden zodat je remvloeistof weer eerder te heet wordt. Weten jullie daar iets over?
 
zouden er trouwens nog een paar mensen willen posten welke remblokjes ze rijden met welke tijden, motor, schijven en hoelang ze dan mee gaan?
Er zijn zat topic's over remblokjes maar er wordt zelden gezegd hoelang ze mee gaan met welke tijden. (op deze manier gaat dat circuit rijden wel heel erg in de papieren lopen voor deze arme student ;( )
 
haha die gesinterde van Lucas houden het bij mij 4 sessies Zolder vol. Dan zijn ze op...

Beter die carbon pakken. die gaan 3 tot 4 dagen mee
Er zijn veel kwaliteiten in sinterblokken. :)
Standtijd Dual Sinter compound: 1,5 tot 3 keer zo lang als de Dual Carbon.
 
Laatst bewerkt:
Performance pad
(front axle only)
  • completely metallic sinter pad
  • good performance
  • can be used with nearly every disc
  • should only be used when the original pads are sintered
  • limited use in racing, as not heat resistant above 400 °C
Sinter Road Racing
(front axle only)
  • completely metallic sinter pad
  • extremely high friction rate
  • amazingly effective low lever pressure required
  • suitable for highperformance usage
  • recommended by leading publications, preffered by leading racers
Hyper Carbon Racing
(front axle only)
  • carbon-based racing pad
  • greater durability than SRQ
  • low lever pressure required, good friction rate
  • suitable for highperformance rides
Sinter Carbon Racing
(front axle only)
  • no thermal alignment required, no particular break run-in requirements
  • high friction coefficient and constant pressure point
  • high material stability and low wear
  • good properties, including for endurance use
  • long service life without any material hardening
  • service portfolio from the world championship
 
Dus om bij Lucas te blijven.. geen Performance Pad en Sinter Road Racing meer monteren als de duurzaamheid in het spel komt. ;)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info! :Y
Dan ga ik maar eens de SBS proberen, daar lees ik veel goeds over...
 
Bedankt voor de info! :Y
Dan ga ik maar eens de SBS proberen, daar lees ik veel goeds over...
Maar ik heb net reclame gemaakt voor Lucas. :?
Ze hebben andere typen volgens de beschrijving hierboven die veel langer mee gaan.
De prijs is amper een tientje meer.. ;)

Maar SBS heeft hetzelfde trapje.. onderstaande komt van de site van Webwinkel

SBSblokken.jpg
 
Edit.

MCB752SRQ €34,50 <-- uit uw post.

MCB752CRQ €38,50 --> greater durability than SRQ

Vier euro verschil. :+
We use them aswell as the TRW discs, my rider really rates these pads.

We've tried lots of various pads, PFs etc but when I put these pads in it's the only time he's come back in and said the brakes were a lot better.

You need to clean your discs to remove any residue from previous pads and when you put the TRW pads in you will need a couple of sessions to coat the discs with the pad material.

Then once thats done job's a good un
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij komen SBS en Lucas zelfs beiden uit dezelfde fabriek :Y
Rumours are going around. :Y
TRW, SBS and Bendix all the same pads made in same factory and as good as each other. If you say otherwise it's only in your head. I know top teams sponsored by one of these brands but using another. Simply whatever was available.

Very good pads I must say. We're also running TRW discs and pads at the mo.
 
Ik rij al jaren met Lucas Dual Carbon naar volle tevredenheid.

www.artowest.nl levert ze tegen erg scherpe prijzen! Ik doe zeker 3 circuitdagen met een voorkant en een voorkant kost iets van 70,-
 
Terug
Bovenaan Onderaan