Remdruk weg -> ongeval..

Kohen

MF veteraan
9 jun 2003
1.539
0
Veldhoven
Gisteren avond, lekker stukje rijden dacht ik.

Ik rij weg en kom buiten veldhoven waar ik voor een bocht moest afremmen en kom erachter dat mijn remdruk voor weg is. Hierdoor rij ik rechtdoor een grasveld op en voor de greppel heb ik hem op zijn kant gegooid waardoor ik een halve highsider maak en in de greppel terecht kom.

Nu heb ik 3 weken geleden door de suzuki dealer mijn remvloeistof laten vervangen voor en achter.

Kan het zo zijn dat er nog ergens lucht in zat ? is dit mogelijk? Dit is uiteraard niet meer aantoonbaar ivm 20.000 keer knijpen nu dat ik terug ben. ... nu heb ik wel weer remdruk.

Is er iemand die kan vertellen of dit mogelijk is ? of hoe kan dit?

Hij is overigens niet lek en zie verder niets wat lekt.

thnx...
 
Wellicht verkeerde remolie?? Wanneer bijvoorbeeld DOT3 staat voorgeschreven en er is DOT4 ingekiepert heb je de kans dat de seals worden opgevreten. Hierdoor zou dus in theorie het systeem van de een op andere keer uit kunnen vallen.

Raymond

Dan heb je daarna helemaal geen remmen meer, als de seals zijn opgevroten, werkt het geheel helemaal niet meer....., Niet een enkel keertje.?! :]
 
Wellicht verkeerde remolie?? Wanneer bijvoorbeeld DOT3 staat voorgeschreven en er is DOT4 ingekiepert heb je de kans dat de seals worden opgevreten. Hierdoor zou dus in theorie het systeem van de een op andere keer uit kunnen vallen.

Raymond

DOT 3/DOT 4/ DOT 5.1 remvloeistof kan je combineren met elkaar

DOT 5 heeft een compleet andere samenstelling/basis en kan niet gecombineerd worden met een ander type remvloeistof.
 
Terug
Bovenaan Onderaan