Stralen zal niet echt nodig zijn, maar kan helpen.Hallo,
Ik ben op het moment de remklauwen van mijn zxr onder handen aan het nemen.
Heb ze al open liggen. Wat een zooi kwam daar uit zeg!
Nu zie ik aan de binnenkant waar de seals hebben gezeten dat er wat oxidatie in de inkepingen zit waar de seals komen.
Nu heb ik al vaak zat remklauwen gezien die aan de binnenkant mee gepoedercoat zij (deze niet).
Om die reden vroeg ik me af of het verstandig is op de binnenkant mee te stralen. Het lijkt mij dat de cupjes het alu niet raken door dat hij in de seals zweeft. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vervang altijd de seals / rubbers ed bij demontage, als in.. "dan hoeft dat voorlopig niet meer"
Ook als ze er nog prima uit zien.
Heb ze ook wel eens terug gestoken, omdat klant geen nieuwe set wou kopen..
Ook deze klauw remt nog prima, was wel een gevalletje garantie tot de voordeur.
Persoonlijk zeg ik, altijd vervangen, je steekt er nu toch het werk in, even die nieuwe rubbertjes erin
is geen extra werk.
€71,69Ja ik wil ze ook wel vervangen maar ze zijn 82.50...
Even zoeken of ik ergens een betere prijs kan vinden want das veel geld voor een paar rubbers...
Kan je deze niet direct bij de leverancier bestellen netzoals ik dat met lagers doe? Want ik kan "OEM" lagers bestellen en dan krijg je eigenlijk gewoon dezelfde lagers als je ze bij de lader boer haalt maar dan voor een fractie van de prijs.
Iemand enig idee wie die dingen maakt en hoe je ze noemt buiten het gebruikt in een remklauw om. Of gaat dit verhaaltje sowieso niet op haha
Persoonlijk heb ik ze al regelmatig schoongemaakt en hergebruikt, nog nooit problemen gehad. Maar dat geeft natuurlijk geen garantie.
Lijkt mij niet verstandig. Remzuigers hebben geleiding van het huis (klauw) nodig.Hallo,
Ik ben op het moment de remklauwen van mijn zxr onder handen aan het nemen.
Heb ze al open liggen. Wat een zooi kwam daar uit zeg!
Nu zie ik aan de binnenkant waar de seals hebben gezeten dat er wat oxidatie in de inkepingen zit waar de seals komen.
Nu heb ik al vaak zat remklauwen gezien die aan de binnenkant mee gepoedercoat zij (deze niet).
Om die reden vroeg ik me af of het verstandig is op de binnenkant mee te stralen. Het lijkt mij dat de cupjes het alu niet raken door dat hij in de seals zweeft. Heeft iemand hier ervaring mee?
kijk eens bij www.wemoto.be, voor m'n xj900s scheelde dat best behoorlijk.Ja ik wil ze ook wel vervangen maar ze zijn 82.50...
Even zoeken of ik ergens een betere prijs kan vinden want das veel geld voor een paar rubbers...
Kan je deze niet direct bij de leverancier bestellen netzoals ik dat met lagers doe? Want ik kan "OEM" lagers bestellen en dan krijg je eigenlijk gewoon dezelfde lagers als je ze bij de lader boer haalt maar dan voor een fractie van de prijs.
Iemand enig idee wie die dingen maakt en hoe je ze noemt buiten het gebruikt in een remklauw om. Of gaat dit verhaaltje sowieso niet op haha
Lijkt mij niet verstandig. Remzuigers hebben geleiding van het huis (klauw) nodig.
Anodiseren word gedaan als de klauw van een dusdanige kwaliteit materiaal is, dat dat ook kan.
De standaard spuitgietrommel waar 90% van de remklauwen van gemaakt word kan wel geanodiseerd worden maar heeft bij lange niet het gewenste eindresultaat. Het materiaal is veel te poreus.