Remklauwen

xcorpio

MF'er
2 apr 2013
40
6
Bilzen
Eerst remklauw achter helemaal moeten reviseren , pinnen moeten door slijpen om de blokken er uit te krijgen.
Vandaag aan de voorste begonnen 1 kant ging vrij goed.
Aan de andere kant is deze stuk gedraaid en niet meer los te krijgen.
Achter dat stukje zit de pen waarmee de blokken vast zitten.
De schroefjes van het remolie reservoir ook al moeten uitboren.
Maar wat zal hier de beste optie zijn.
 

Bijlagen

  • IMG_1928.jpeg
    IMG_1928.jpeg
    121,9 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1926.jpeg
    IMG_1926.jpeg
    121,9 KB · Weergaven: 1
Passend gereedschap is nummer 1.

Een slagschroevendraaier krijgt die altijd los, zeker in combinatie met kruipolie.
41773.jpg


Het is wel sowieso een kutsysteem met die dopjes.
Een goede klap met de hamer op de kop helpt vaak ook al veel.
(Ik heb ook eens een motor gehad met die dopjes en na 2 pekelwinters zag de dop er 10x erger uit, ik heb ze los gekregen op deze manier)
 
Passend gereedschap is nummer 1.

Een slagschroevendraaier krijgt die altijd los, zeker in combinatie met kruipolie.
Bekijk bijlage 1923683

Het is wel sowieso een kutsysteem met die dopjes.
Een goede klap met de hamer op de kop helpt vaak ook al veel.
(Ik heb ook eens een motor gehad met die dopjes en na 2 pekelwinters zag de dop er 10x erger uit, ik heb ze los gekregen op deze manier)
Als er locktite op de draad zit (wat niet ongebruikelijk is) kun je dat vergeten -O-
Been there,done thatB|
 
Dan heb je een kleinere hamer dan ik. :+
Als er loctite op zit, even verhittten tot +-130 graden.
Normaal hoort daar geen loctite.(volgens de manual)
Normaal niet,nee.
Alleen leest niet iedereen het manual :+
Dat opwarmen lijkt me dan weer wel een goed idee.:t
Helaas voor mijn monoblock nissins te laatB|
 
Als je op dat soort dopjes Loctite gaat doen moet je je gereedschap inleveren :(
Op een motorfiets wordt sowieso maar op heel erg weinig plaatsen Loctite gebruikt.
Was niet op de dopjes(die kennen de radiale monoblock klauwen van nissin niet) het was op de draadeind van de borg pen.
Ik heb het geprobeerd uit te boren,maar helaas ook de integriteit van het schroefdraad vernietigd B|
Neem daar geen risico meer mee.

Loctite op de aftermarket rearset : hele flacons🤗
 
kan ie beter een drevel pakken.
Met een centerpons sla je uiteindelijk de borgpen kapot..Bekijk bijlage 1924008
Voor mij werkte het. Op een verzonken imbus boutje. Dus vrij brede bovenkant zonder echt iets van een sleuf om tegen te meppen. Dat ding is dan scherp genoeg om een putje te maken. En dat gaf genoeg grip om het los te tikken. In sommige gevallen misschien te scherp idd en sloopt dan meer dan wat anders :)
 
Voor mij werkte het. Op een verzonken imbus boutje. Dus vrij brede bovenkant zonder echt iets van een sleuf om tegen te meppen. Dat ding is dan scherp genoeg om een putje te maken. En dat gaf genoeg grip om het los te tikken. In sommige gevallen misschien te scherp idd en sloopt dan meer dan wat anders :)
Dit is een platte schroevendraaier sleuf,ideaal voor een drevel,vandaar..
 
Terug
Bovenaan Onderaan