Motor loopt niet stationair, ook niet na reviseren carbs.

10 okt 2021
25
42
Groningen
Hallo,

ik weet dat deze vraag vaak wordt gesteld maar ik zou toch graag jullie mening horen.

Ik heb een suzuki gs500 e uit '96. al sinds ik haar heb loopt ze eigenlijk niet stationair. De volgende dingen heb ik geprobeerd om het probleem te verhelpen,
ik heb eerst de stationair schroef gecontroleerd. Als ik deze onder de 3500 toeren zet valt de motor bij stationair lopen meteen uit.
Ik heb de bougies vervangen, de oude zagen er prima uit maar dit heb ik meer gedaan omdat ik toch bezig was.
De benzine tank heb ik schoongemaakt.
En ik heb de carbs uit elkaar gehaald, schoongemaakt met remreiniger en uitgespoten met een compressor. Hierna heb ik met een revisie setje de carbs gereviseerd.
Ik heb een lucht filter van K&N gekocht en de hoofd sproeier verwisseld met een maatje groter.
Ook tank ik altijd 98


Na dit alles is het probleem er nog steeds, het enig wat ik mij kan bedenken is dat ik de carbs niet goed heb schoongemaakt of dat het compleet ergens anders aan licht. Kan het bijvoorbeeld aan de kleppen liggen als deze gesteld moeten worden? Voordat ik haar naar de garage breng dacht ik, misschien heeft iemand die er meer verstand van heeft de gouden tip.

Groetjes,
 
Waarschijnlijk zitten je stationairsproeiers dicht.
Dat is nr 19 op het plaatje.
8e715b09ec3e4ef780488451e128ac50.png

En die stationair sproeier ziet er zo uit.
s-l400-3.jpg
 
in dit optic staat in de openingspost een voorbeeld van wat ik bedoel: Als de gasschuif helemaal dicht is dan is de doorgang door het slijten dus juist groter dan wanneer de gasschuif een stukje open gezogen is

Het lijkt mij dat er dan juist veel te veel brandstof wordt aangezogen.
 
in dit optic staat in de openingspost een voorbeeld van wat ik bedoel: Als de gasschuif helemaal dicht is dan is de doorgang door het slijten dus juist groter dan wanneer de gasschuif een stukje open gezogen is

Het lijkt mij dat er dan juist veel te veel brandstof wordt aangezogen.
vanaf dat de gasschuif wat omhoog gaat wel ja. maar zolang die beneden is wordt er geen benzine aangezogen via de mengbuis/naald/hoofdsproeier.
ik ga eens als test een brommertje starten zonder gasnaald en zien wat hij doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan