Hoi,
kennis van me heeft een pitbike (Orion heet dat merk) waaronder een YX140cc blokje hangt. Hier heeft hij 2 jaar terug paar keer mee rondgereden en dan stond hij stil in de garage. Toen hij draaide liep alles gewoon soepel en normaal.
Na lange tijd even proberen te starten maar wou niet lukken dus was het tijd om alles even te bekijken.
Ik heb ondertussen de volgende zaken al 2 keer volledig nagekeken/aangepast:
-timing bekeken: staat correct (vonkt mooi)
-compressietest: 150+ PSI
-kleppen gesteld: inlaat 7mm, uitlaat 10mm (0.003 en 0.004 inch)
-carburator + spruitstuk gedemonteerd, schoongemaakt en geblazen, montage met nieuwe pakkingen (reeds 2 keer)
-nieuwe bougie (2x nieuwe al, dus beide defect zou heel onwaarschijnlijk zijn)
Maar de blokje wil niet soepel draaien bij gas en daarbovenop blijft hij wat in toeren hangen om dan enkele seconden later terug in vrijlooptoerental te gaan.
De carburator is de standaard chinese carburator die hierop gemonteerd zat af fabriek bij de dealer waar de pitbike aangekocht werd. De instellingen van de lucht/mengselschroef staan op 1,5 draaien uit.
Ik weet dat zo'n chinese carburateur niet altijd de beste zijn, maar hij heeft hier soepel mee gedraaid, dus daar zoek ik (nog niet meteen) de oorzaak.
Ik heb een video gemaakt in een poging dit te illustreren. Hieronder mijn bevindingen:
-Het blijven hangen van het gas dacht ik in eerste instantie: hij zuigt ergens lucht. Dit heb ik gecontroleerd door remmenreiniger rondom de cilinderkop/spruitstuk/carburator te spuiten maar dan is er geen verschil in toerental --> Dit kan ik volgens mij uitsluiten?
-Het 'gas open en sputteren' lijkt mij dan weer op 'te rijk'. Maar mijn sproeiers zijn niet aangepast en voor zover ik weet de naald ook niet.
-Hij start best makkelijk
Na het lezen van de tekst en horen/zien van de video: waar zouden jullie het probleem aan wijten?
Input, tips and tricks: allen welkom!
Fijn weekend!!
kennis van me heeft een pitbike (Orion heet dat merk) waaronder een YX140cc blokje hangt. Hier heeft hij 2 jaar terug paar keer mee rondgereden en dan stond hij stil in de garage. Toen hij draaide liep alles gewoon soepel en normaal.
Na lange tijd even proberen te starten maar wou niet lukken dus was het tijd om alles even te bekijken.
Ik heb ondertussen de volgende zaken al 2 keer volledig nagekeken/aangepast:
-timing bekeken: staat correct (vonkt mooi)
-compressietest: 150+ PSI
-kleppen gesteld: inlaat 7mm, uitlaat 10mm (0.003 en 0.004 inch)
-carburator + spruitstuk gedemonteerd, schoongemaakt en geblazen, montage met nieuwe pakkingen (reeds 2 keer)
-nieuwe bougie (2x nieuwe al, dus beide defect zou heel onwaarschijnlijk zijn)
Maar de blokje wil niet soepel draaien bij gas en daarbovenop blijft hij wat in toeren hangen om dan enkele seconden later terug in vrijlooptoerental te gaan.
De carburator is de standaard chinese carburator die hierop gemonteerd zat af fabriek bij de dealer waar de pitbike aangekocht werd. De instellingen van de lucht/mengselschroef staan op 1,5 draaien uit.
Ik weet dat zo'n chinese carburateur niet altijd de beste zijn, maar hij heeft hier soepel mee gedraaid, dus daar zoek ik (nog niet meteen) de oorzaak.
Ik heb een video gemaakt in een poging dit te illustreren. Hieronder mijn bevindingen:
-Het blijven hangen van het gas dacht ik in eerste instantie: hij zuigt ergens lucht. Dit heb ik gecontroleerd door remmenreiniger rondom de cilinderkop/spruitstuk/carburator te spuiten maar dan is er geen verschil in toerental --> Dit kan ik volgens mij uitsluiten?
-Het 'gas open en sputteren' lijkt mij dan weer op 'te rijk'. Maar mijn sproeiers zijn niet aangepast en voor zover ik weet de naald ook niet.
-Hij start best makkelijk
Na het lezen van de tekst en horen/zien van de video: waar zouden jullie het probleem aan wijten?
Input, tips and tricks: allen welkom!
Fijn weekend!!