Remoliereservoir kapot

iLuke

Rookie
7 mei 2009
9
0
Utrecht
Hallo allemaal,

naar aanleiding van deze: Schroeven remoliereservoir kapot

Het remoliereservoir van mijn Yamaha XJ550 Maxim ga ik niet meer gefixt krijgen, ik heb de koppen van de boutjes afgeboord maar er is niet genoeg meer van over om het met een tang te kunnen pakken en uit het bakje te draaien. Uitboren geloof ik niet in bij zo'n antiek aluminium bakje.

Ik denk dat ik een complete vervangende unit nodig heb, setje inclusief hoofdremcilinder en reservoir. Wat raden jullie me aan? Een compleet nieuwe is denk ik veel te duur voor wat die motor nog waard is, en ik vind iets van de sloop op zich prima. Maar moet ik dan zoeken naar een die exact van mijn model motor afkomt, of maakt het eigenlijk niet uit en is elke hoofdremcilinder geschikt?

Bedankt en groeten, Luc
 
De diameter van de zuiger is van belang. Te groot en je knijpt je een ongeluk, te klein en je blokkeerd met één vinger. Meestal zit je rond de 14mm, maar dat moet je even uitzoeken. Verder maakt het merk niet veel uit.
Voor het uiterlijk is het handig als je hendel een beetje gelijk is met links.
 
Op de site van japparts zijn de revisiesetjes voor de pompen van de 550, 650 en 750 voorzien van een identieknummer. Dit zou de de zoektocht wel eens kunnen vergroten....
 
hoi je moet een klein gat in de kapote schroef boren,dan pak je een oude kleine schroevendraaier die je bijslijpt,zodat de stompe punt van de schroevendraaier er net in past,in het gat wat je geboord hebt dan een tik met de hamer op de schroevendraaier kijken of die nu draait of het bij jou werkt weet ik niet maar heb zo al eens een sproeier uit een carburateur kunnen draaien,die ook was afgeknapt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan