Na demontage en montage van de rempomp en vervanging van de remklauwen, komt er geen olie meer uit de rempomp.
Wellicht zit deze verstopt, door één of andere duistere reden.
Bij bediening van de remhandle hoor je het pompje wel werken en er komt ook lucht doorheen, maar geen olie!
Heb de pomp al schoongebaggerd, maar nog steeds niks.
Is er een middeltje/vloeistofje dat de pomp ECHT goed schoonbaggerd van binnen?
Of is er een andere methode om de pomp schoon te maken/ontstoppen?
Na demontage en montage van de rempomp en vervanging van de remklauwen, komt er geen olie meer uit de rempomp.
Wellicht zit deze verstopt, door één of andere duistere reden.
Bij bediening van de remhandle hoor je het pompje wel werken en er komt ook lucht doorheen, maar geen olie!
Heb de pomp al schoongebaggerd, maar nog steeds niks.
Is er een middeltje/vloeistofje dat de pomp ECHT goed schoonbaggerd van binnen?
Of is er een andere methode om de pomp schoon te maken/ontstoppen?
... en soms ben je wel 15 minuten of nog langer aan het pompen voordat er vloeistof doorheen gaat. Beetje het menselijk lichaam he
Er moet ook geen olie doorheen kunnen maar remvloeistof.
Vul je reservoir van onder af dmv een spuit op de ontluchtingsnippel.
Is normaal, eerst goed ontluchten dus.
Doorzichtig slangetje op de nippels en er goed op zuigen, wel op tijd stoppen!
Dan heb je weer wat druk en kun je verder ontluchten...
Ik heb het al heel vaak gedaan dat het echt niet werkte.Moeilijk gedoe, zie mijn vorige reactie:Heb ik tientallen keren gedaan zonder enig probleem. Zo lang je geen DCBS of ABS hebt werkt dat probleemloos.
De pomp uit elkaar halen is dus helemaal niet nodig...
Ik had de pomp al uit elkaar en in de ruimte die onder het (verwijderde) reservoir zit, wat vloeistof laten lopen.
Pompen, pompen, pompen......het zou er eigenlijk direct aan de andere kant weer uit moeten komen, maar dat gebeurt dus niet.
Ik hoor het pompje wel werken (het betreft hier geen BMW, maar een Suzuki GS750 brik) maar er komt geen vloeistof door.
Eruit halen en schoonmaken...hoe krijg je dat ding er in hemelsnaam uit?
En hoe ontlucht je de pomp zelf?
De injectiespuit lijkt me een goede optie en van onderaf vullen.
Dat gaan we maar eens proberen.
Ik heb het al heel vaak gedaan dat het echt niet werkte.
Als je systeem helemaal leeg is geweest zuigt de pomp de vloeistof niet aan, ook niet al pomp je de hele week.
Stoppen met pompen voordat je rubbers versleten zijn.
Vanonderaf vullen werkt altijd.
Als je onder aan het slangetje zuigt trek je valse lucht langs de nippel.Die pomp hoeft daarvoor ook helemaal geen vloeistof aan te zuigen.
Gewoon van onderaf vacuum trekken, daarmee loopt het circuit vanzelf vol.
Pompen doe je pas als de eerste vloeistof er doorheen komt.
Als je onder aan het slangetje zuigt trek je valse lucht langs de nippel.
In sommige gevallen moet je nogal even zuigen, en geloof, dat zuigt.
Met een spuit ben je in een minuut klaar.
heb ik ook, een GS750, bij mijn eerste proefrit zaten de voorremmen vast, bleek een klein kristalletje te zijn in het gaatje dat remvloeistof in de leiding laat lopen op het moment dat je niet remt. Dat gaatje wordt afgesloten doordat bij remmen de zuiger van de rempomp er voorbij gaat.
het kan zijn dat bij jou een kristal de aanvoer van remvloeistof tegenhoud. doorblazen met een compressor of uit elkaar halen en doorprikken, het zit onder het stalen plaatje (nr6) dat met schroeven het remvloeistof potje vastzet.
als je een werkplaatshandboek nodig hebt mail dan even, dan probeer ik het online te zetten
succes
[afbeelding]