Wat dacht je van een schuifmaat?
Als je er met een schuifmaat niet bij kunt vanaf de binnenkant van de schijf, neem dan 2 stukjes metalen strip van bijvoorbeeld 3mm dik, leg die aan weerzijde op de schijf en meet met een schuifmaat de afstand over deze stripjes. Trek van de gemeten waarde de dikte van de stripjes af en je hebt de maat van de schijf zonder rand.
En die groeven... da's alleen maar oppervlaktevergroting
Als je er met een schuifmaat niet bij kunt vanaf de binnenkant van de schijf, neem dan 2 stukjes metalen strip van bijvoorbeeld 3mm dik, leg die aan weerzijde op de schijf en meet met een schuifmaat de afstand over deze stripjes. Trek van de gemeten waarde de dikte van de stripjes af en je hebt de maat van de schijf zonder rand.
En die groeven... da's alleen maar oppervlaktevergroting
Zal ik nog even tegengas bieden?
Doordat het oppervlakte vergroot wordt, zal de koelende werking ook groter worden. Hierdoor blijft de schijf niet op bedrijfstemperatuur en blijft er netto geen voordeel over
De schijven hebben voor zover ik weet niet voor niks een minimale dikte... deze zouden namelijk kunnen scheuren of knappen bij plotseling remmen...
Hoe zit het nu dan??
Zoals ik hier lees, rijdt iedereen gewoon maar door met zijn remschijve