P.s. ik vind geld uitgeven aan de motor en voornamelijk remmen niet erg! Maar wil wel weten wat dan de beste spullen zijn.
650+ voor t drive schijven is wel gortig :p
Zijn Sintered metal blokjes beter dan carbon blokjes?
Ik dacht dat het "race model" van SBS de Carbon versies waren. Ik gebruik dezelfde blokjes als Roel en dacht dat dit de "beste" blokjes van SBS waren voor op de baan. Zelf in de regen was ik best tevreden met mijn slakkengangetje.
Nog nooit last van fading mee gehad, maar wel weer met sintered blokjes van Brembo.
Ik raak nu in de war
Wat betreft de schijven;
Als rookie heb ik met Braking, OEM 600RR 310mm en OEM 954RR 330mm schijven gereden. Alles op 600rr'en en eigenlijk merkte ik weinig tot geen verschil wat betreft remkracht.
Andere blokjes maken voor mijn gevoel wel heel veel verschil en het goed afstellen van de RCS19 ook!
Geen idee wat ze precies hebben afgesteld laatst bij mij (een plunjer omgedraaid ofzo in de rempomp), maar van weinig remkracht naar weer "normaal hard " remmen. Zonder uiteraard steeds meer dan 1 ding tegelijk te wisselen \ wijzigen.
Ik merkte ook weinig mbt het gewicht tussen de zware 330mm schijven en de veel lichtere Braking schijven.
Ik denk dat je aardig moeten weten wat je moet merken voordat je het kan bepalen. Ik kan dat schijnbaar dus niet
Roel, er is op Facebook een gast die t-drives voor een 2012 Gixxer verkoopt. Passen ook op jouw fiets dus. Heb zelf geen Facebook dus ik kan niet de hele advertentie lezen, weet dus niet wat ie er voor moet hebben. Maar wellicht kan jij er wat mee.De beste sbs zijn de dual sinters. Die heb ik gehad op mijn r6. Dat was bizar hoe hard die remde en hoe lang die mee gingen. Wel erg duur, concurrent van brembo z04.
De carbon kunnen niet goed tegen regen en dan zijn de race sinters een uitkomst!
De beste sbs zijn de dual sinters. Die heb ik gehad op mijn r6. Dat was bizar hoe hard die remde en hoe lang die mee gingen. Wel erg duur, concurrent van brembo z04.
De carbon kunnen niet goed tegen regen en dan zijn de race sinters een uitkomst!
mocht je brembo T brake,s schijven kopen vertel dan wel aan het keurende zac personeel dat het normaal is dat ze zo rammelen want mijn motor wilden ze daarvoor afkeuren
Roel , deze heb ik ( voor brembo) en jij bedoelde deze neem ik aan ?
http://www.ebay.co.uk/itm/SUZUKI-GS...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
mocht je brembo T brake,s schijven kopen vertel dan wel aan het keurend zac personeel dat het normaal is dat ze zo rammelen want mijn motor wilden ze daarvoor afkeuren
Die heb ik nu ook en kan daarom moeilijk geloven dat ik het in de blokken moet zoeken
ik heb op mijn 2015 gsxr 600 de ori brembo klauwen met EBC GPFAX blokken, brembo 600 race remvloeistof, brembo RCS pomp en stalen remleidingen. nog geen last van fading gehad.
de TRW SRQ heb ik er ook zonder problemen op gehad maar die bijten wat minder vind ik persoonlijk.
op Mettet waar de remmen het zwaar hebben ook geen problemen met rondjes 1:08 daar
zolder ben ik nog niet geweest met deze gsxr.
Mhhh dus het kan ook in de blokken zitten, al zijn die pas op 50% van hun leven
Welke olie gebruik je? Aanrader is de motul 660.
Mhhh dus het kan ook in de blokken zitten, al zijn die pas op 50% van hun leven