Remschijven van Aliexpress

Wanneer stopt iets met chinese bagger te zijn en kunnen we beginnen het een merk te noemen?
Arashi levert al vrij lang door de kopers behoorlijk goed gewaardeerde producten. Producten die véél gebruikt en kritisch beoordeeld worden. Ze worden niet altijd door iedereen geweldig bevonden, net als de remschijven van andere merken lang niet altijd geweldig gewaardeerd worden.

Volgens mij loopt er al aardig lang een discussie over Arashi. Die hoeven we m.i. niet hier ook nog eens te voeren.
Hier gaat het over een ander merk/merkloos type bamischijf.
 
Natuurlijk ben geen prutsertje. ;)
Dat kan ik niet zien vanaf hier. :+ ;)
Het waren remblokken a 68 per setje EBC. HH sinter.

Het waren in mijn geval geen Arashi schijven er stond geen merk op.Na twee keer flink remmen kwam de toplaag los.Of het was gewoon een staallegering van pisbakijzer made in China.

Het probleem met deze goedkopere remschijven is dat je gewoon remweg tekort komt thats all.

En dan zeg ik nog niets over de haarscheurtjes ;)
Dat klinkt wel heel gevaarlijk. :Y
 
Ah je hebt gelijk, ik keek niet goed :+

In China heb je ook merken die prima dingen maken voor goeie prijzen, maar je moet het gewoon wel een héél stuk voorzichtiger aanpakken inderdaad.
 
Dat kan ik niet zien vanaf hier. :+ ;)
Gelukkig niet ;)
Dat klinkt wel heel gevaarlijk. :Y

Het is echt zo.

heb gewoon eens om het uit te proberen Chinese remschijven gekocht.Heb de fabriek zelfs bezocht op de motorbeurs in Duitsland meen Essen in 2010-2011?

Qua afwerking alle lof over de Chinese remschijven dat is een feit.Enkel het remt gewoon slechter en zeker als je motor wat meer gewicht heeft.

Toen heb ik hier mijn huidige remschijven gekocht in Engeland UK.Die heb ik nog die blijven wel beter als de China schijven ik zie b.v geen zwarte vlekken tevoorschijn komen op het schijfoppervlak.

index

Ook die blackshaddows remmen veel slechter als de OEM schijven.En hier heb ik SBS en EBC HH en ook Ferodo sinter op gehad.

Als je b.v de Engelse recenties leest over blackshadow.Ook daar lees je dat de remweg veel langer is.

Heb mijn lesje onderhand wel geleerd. Voortaan OEM of een goed merk.
 
Laatst bewerkt:
Ah je hebt gelijk, ik keek niet goed :+

In China heb je ook merken die prima dingen maken voor goeie prijzen, maar je moet het gewoon wel een héél stuk voorzichtiger aanpakken inderdaad.


Heb een rear-set uit China. :+ En spiegels en ander prulzooi :P

Wel alle rvs bouten meteen vervangen door kwaliteit bouten RVS 8.8 en hoger ;)
 
Gelukkig niet ;)Het is echt zo.

heb gewoon eens om het uit te proberen Chinese remschijven gekocht.Heb de fabriek zelfs bezocht op de motorbeurs in Duitsland meen Essen in 2010-2011?
Volgens mij bestaan er geen generieke Chinese remschijven. Maar verschillende kwaliteiten schijven, die in China worden gemaakt.
Qua afwerking alle lof over de Chinese remschijven dat is een feit.Enkel het remt gewoon slechter en zeker als je motor wat meer gewicht heeft.

Toen heb ik hier mijn huidige remschijven gekocht in Engeland UK.Die heb ik nog die blijven wel beter als de China schijven ik zie b.v geen zwarte vlekken tevoorschijn komen op het schijfoppervlak.

index

Ook die blackshaddows remmen veel slechter als de OEM schijven.En hier heb ik SBS en EBC HH en ook Ferodo sinter op gehad.

Als je b.v de Engelse recenties leest over blackshadow.Ook daar lees je dat de remweg veel langer is.

Heb mijn lesje onderhand wel geleerd. Voortaan OEM of een goed merk.

Ik heb het idee dat dit bedrijfje gewoon online Chinese schijven en blokken verkoopt.
Maar ik kan daar naast zitten hoor :)
 
Volgens mij bestaan er geen generieke Chinese remschijven. Maar verschillende kwaliteiten schijven, die in China worden gemaakt.

Heb zwaar het idee dat er maar 1 China fabriek is, die onder meerdere namen verkoopt ;)

Ik heb het idee dat dit bedrijfje gewoon online Chinese schijven en blokken verkoopt.
Maar ik kan daar naast zitten hoor :)


Tja, men beweerde stellig van niet Marc ,alles zou uit eigenkeuken komen.De schijven zagen er ook anders uit als de made in China ;)

Ik lees over Blackshadow-uk teveel tegenstelde recensies dus de kennelijk wat gevoelige motorrijder is er niet te spreken over.
 
Nu weet ik van Blackshadow dat zij voor een GSX1400 geen achterremschijf maken.Plots hebben ze deze nu wel in het programma zitten?

Zie de linker Blackshadow in rode vlak,de rechter schijf is afkomstig van een leverancier uit de UK die wel veel China spul levert.Beide schijven hebben wel wat overeenkomsten ;) Op de witte merk opdrukken na dan :+

2ls19w.jpg
 
Laatst bewerkt:
dat kan niet. 8.8 is geen rvs. Een 'sterktemaat' in RVS heet bijvoorbeeld A2.

8.8 is meestal gewoon verzinkt, daardoor vrij goed roestbestendig (tot je in de pekel gaat rijden..)


Je hebt gelijk op rvs staat b.v een A2 aanduiding.Wat wij gebruiken (op het werk) moet minimaal 8.8 zijn.De staal zink zijn 12,9.

Op de China bouten rvs staat meestal niets van een A2 etc aanduiding.
 
Nu weet ik van Blackshadow dat zij voor een GSX1400 geen achterremschijf maken.Plots hebben ze deze nu wel in het programma zitten?

Zie de linker Blackshadow in rode vlak,de rechter schijf is afkomstig van een leverancier uit de UK die wel veel China spul levert.Beide schijven hebben wel wat overeenkomsten ;) Op de witte merk opdrukken na dan :+

[afbeelding]



Dit zijn toch echt 2 heel verschillende remschijven .
 
er zitten tig kleine verschilletjes in maatvoering in. Let op de vorm van de inkepingen aan de buitenomtrek (de ene heeft driehoekje-rondje-driehoekje, etc.. de andere lijkt alleen rondjes te hebben)

ook de breedte en hoek van de ventilatiegleufjes lijkt iets afwijkend te zijn.
 
er zitten tig kleine verschilletjes in maatvoering in. Let op de vorm van de inkepingen aan de buitenomtrek (de ene heeft driehoekje-rondje-driehoekje, etc.. de andere lijkt alleen rondjes te hebben)

ook de breedte en hoek van de ventilatiegleufjes lijkt iets afwijkend te zijn.


Zou allemaal kunnen blijft lastig te zien op een foto.Het linker plaatjes had ik trouwens al 4 x vergroot.
 
Daar zit wat in natuurlijk.

Anderzijds laten merken ook aardig wat in China maken en is de kennis in China dus zeker aanwezig om goed spul te leveren. Een merk levert het door voor de hoofdprijs, maar laat het merkje erop weg en het is opeens goedkoper.

Ik daarentegen wordt weer schijtziek van KB vaak; alleen duur merkspul lijkt in zijn ogen goed te zijn. Of eigenlijk: goedkoop spul KAN nooit goed zijn.. hetgeen naar mijn idee ten onrechte is. Al ligt het er natuurlijk wel aan wat het precies is..


Tip, niet meer reageren op die spuit 11 van een KB. Volledig negeren, net zoals bij kleine kinderen die om aandacht vragen. Laat ze op het podium staan, althans geef ze de gedachte dat ze erop staan en als het publiek dan niet reageert is het zo afgelopen met dit soort frusten. Wat voor onzin hij ook uitkraamt, niet reageren.
 
En dat is het dus niet.

Het is gewoon Chinese troep gemaakt van pisbakijzer het remt voor geen meter heb ze ook uitgeprobeerd.Zelfs de UK imitaties zijn geen ene bal waard ook die remmen slecht.

Koop gewoon echte Brakings ,Brembo etc etc.

Oke.... Als jij ervaring hebt met deze specifieke schijven dan is dat mooi voor de ts!
 
Tip, niet meer reageren op die spuit 11 van een KB. Volledig negeren, net zoals bij kleine kinderen die om aandacht vragen. Laat ze op het podium staan, althans geef ze de gedachte dat ze erop staan en als het publiek dan niet reageert is het zo afgelopen met dit soort frusten. Wat voor onzin hij ook uitkraamt, niet reageren.



Gelukkig heb jij het precies allemaal door.
Nu verzamel je gelukkig alleen maar antwoorden die je zelf graag wilt horen :-)
En alles wat ik uitkraam vind jij onzin, gelukkig maar hoeven we daar geen discussie over te hebben ;-)


Zit ook even wat posts van jouw te lezen en moet eerlijk zeggen dat je er serieus verstand van hebt, ben blij dat de mensen hier op MF mensen hebben als jou voor goede raadgevingen, tips en adviezen *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig heb jij het precies allemaal door.
Nu verzamel je gelukkig alleen maar antwoorden die je zelf graag wilt horen :-)
En alles wat ik uitkraam vind jij onzin, gelukkig maar hoeven we daar geen discussie over te hebben ;-)


Zit ook even wat posts van jouw te lezen en moet eerlijk zeggen dat je er serieus verstand van hebt, ben blij dat de mensen hier op MF mensen hebben als jou voor goede raadgevingen, tips en adviezen *O* *O* *O*

De toon maakt de muziek. Jouw toon is bijzonder vreemd.

Kan je nog zoveel wijsheid in pacht hebben als je dat niet over kan brengen heeft een ander er niets aan en kan je net zo goed niets zeggen.

Door te roeptoeteren zonder iets te onderbouwen op een forum (al heb je dat al 100x gedaan in andere topics), met een sarcastische ondertoon, kom je over als een gefrustreerd figuur en niet als iemand die veel weet of ervaring heeft. In tegenstelling zelfs....

Waarom zou iemand iets van je aannemen die je verder niet kent en wellicht voor het eerst een post van je leest?? Weet hij \ zij (of ik?) veel wie jij bent en wat je wel en niet weet of kan.

En mocht dat je niets interesseren, waarom dan de moeite nemen om uberhaupt iets duidelijk te maken??

:?
 
Laatst bewerkt:
De toon maakt de muziek. Jouw toon is bijzonder vreemd.

Kan je nog zoveel wijsheid in pacht hebben als je dat niet over kan brengen heeft een ander er niets aan en kan je net zo goed niets zeggen.

Door te roeptoeteren zonder iets te onderbouwen op een forum (al heb je dat al 100x gedaan in andere topics), met een sarcastische ondertoon, kom je over als een gefrustreerd figuur en niet als iemand die veel weet of ervaring heeft. In tegenstelling zelfs....

Waarom zou iemand iets van je aannemen die je verder niet kent en wellicht voor het eerst een post van je leest?? Weet hij \ zij (of ik?) veel wie jij bent en wat je wel en niet weet of kan.

En mocht dat je niets interesseren, waarom dan de moeite nemen om uberhaupt iets duidelijk te maken??

:?


Ik reageer ook natuurlijk niet voor het klootjesvolk, maar meer voor motorrijders die open staan voor andere zaken dan alleen op bling bling af te gaan.
Ik ben voor de welwillende duidelijk genoeg en omdat er hier betweterige gasten ronddwalen die roepen dat iemand gefrustreerd is om hun eigen onwetendheid te verbloemen en daaraansluitend hun eigen frustraties dat ze eigenlijk weinig betekenis hebben op deze wereld.
Ik heb de moeite er niet voor over om dieper op zaken in te gaan omdat er weer van die zgn betwetertjes zijn die over elke scheet die er gelaten wordt in duscussie moeten gaan |( .
Mensen die serieus info willen bereiken mij prima via pb, scheelt mij een hoop ergenis en tijd.
Gasten zoals jij zal het mij totaal niet boeien wat je koopt en op je te dure motor gaat en wil zetten, mijn waarschuwingen zijn ook niet voor jullie bestemd.
Dus alles wat ik hier neerpen hoef je niet op te reageren want is ook zeker niet voor jou bestemd ;-)
 
Ik reageer ook natuurlijk niet voor het klootjesvolk, maar meer voor motorrijders die open staan voor andere zaken dan alleen op bling bling af te gaan.
Ik ben voor de welwillende duidelijk genoeg en omdat er hier betweterige gasten ronddwalen die roepen dat iemand gefrustreerd is om hun eigen onwetendheid te verbloemen en daaraansluitend hun eigen frustraties dat ze eigenlijk weinig betekenis hebben op deze wereld.
Ik heb de moeite er niet voor over om dieper op zaken in te gaan omdat er weer van die zgn betwetertjes zijn die over elke scheet die er gelaten wordt in duscussie moeten gaan |( .
Mensen die serieus info willen bereiken mij prima via pb, scheelt mij een hoop ergenis en tijd.
Gasten zoals jij zal het mij totaal niet boeien wat je koopt en op je te dure motor gaat en wil zetten, mijn waarschuwingen zijn ook niet voor jullie bestemd.
Dus alles wat ik hier neerpen hoef je niet op te reageren want is ook zeker niet voor jou bestemd ;-)

Wat ben jij zelf?
Je hebt God en daarna Kevinblade? :')

Je roept wat en wilt dat men je daarna een pm gaat sturen voor uitleg? :')

Als jij jou zo ergert dan moet je lekker wat anders gaan doen als op MF reageren in openbare topics. Daar krijg je namelijk openbare reacties van terug en niet PM.
Beetje jezelf frusteren, waarom zou je dat doen? Dus niet zo vreemd dat je op sommige gefrustreerd overkomt want dat ben je dus schijnbaar geeft je nu aan.

Je doet alsof je alle wijsheid in pacht hebt maar van fora begrijp je weinig maak ik hier van op.

Daarnaast valt er weinig te discussieren voor de betwetertjes als jij jouw geroep grondig weet te onderbouwen. Neem een voorbeeld aan Willem GSX 1400. ZO onderbouw je uitspraken en ZO valt er dan ook niets over te discussiëren.

Heeft de man onder god toch nog wat geleerd!


En "gasten" zoals ik? Wat voor gast ben ik?
Gasten die niets Chinees op hun motor hebben zitten? Of gasten die niet zo onder de indruk zijn schreeuwerts?

Leg eens uit.
:')

Ik weet het! Het komt omdat ik zwart haar heb!
 
Laatst bewerkt:
De linker is een bami en de rechter is een nasi schijf :+

Wat zie jij dan wel wat ik dan niet zo gauw zie ?


De rechter schijf lopen de groeven symetrisch met de boutgaten en heeft dan ook 10 V groeven, de rechter heeft dan ook 8 V groeven.
En als je verder goed kijkt zie je vanzelf meer verschillen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan